Wyszukaj w serwisie
Goniec.pl > Wiadomości > Wściekli rodzice wrzucili zdjęcie do sieci. Nauczyciel obniżył ocenę z bezsensownego powodu
Monika Majko
Monika Majko 04.06.2021 04:13

Wściekli rodzice wrzucili zdjęcie do sieci. Nauczyciel obniżył ocenę z bezsensownego powodu

niebieski tekst goniec.pl na białym tle
Facebook.com

Wielu rodziców uważa, że w szkole podstawowej dzieci powinny uczyć się nie tylko podstaw matematyki czy ojczystego języka, ale również logicznego myślenia. Niestety, nie wszyscy nauczyciele podzielają ten pogląd. Zrozumieli to rodzice pewnego dziecka z Pabianic, które zostało ukarane za swoją kreatywność.

Rodzice nie kryli oburzenia gdy obejrzeli sprawdzian dziecka

Choć uczeń rozwiązał poprawnie większość zadań na sprawdzianie z matematyki, jego ocena została znacznie obniżona. Rodzice nie mogli zrozumieć, dlaczego ich dziecko zostało tak niesprawiedliwie potraktowane i dokładnie przyjrzeli się uwagom, które pedagog umieścił na kartce z testem.

Okazało się, że nauczycielowi nie spodobał się sposób, w jaki uczeń rozwiązał zadania. Dziecko nie wpisało się w uniwersalny klucz, według którego ocenia się umiejętności dzieci i choć rozwiązania były poprawne, nie mogło otrzymać maksymalnej punktacji. Wszystko dlatego, że zmienił kolejność liczb w prostym mnożeniu, co nie ma żadnego wpływu na końcowy wynik równania.

W związku z tym uczeń otrzymał ocenę zaledwie „3+”, a jego rodzice nie mogli uwierzyć w zachowanie nauczyciela, który według nich ukarał ucznia za jego kreatywność oraz umiejętność radzenia sobie w trudnej sytuacji.

Oburzeni rodzice zamieścili zdjęcie testu w sieci i podzielili się swoją historią z internautami. Część z nich wyraziła ogromne zaskoczenie zachowaniem nauczyciela, które oceniono, jako niesprawiedliwe i staromodne.

- Co za cymbały teraz uczą… jakie ma znaczenie czy pomnoży się np. 4*6 czy 6*4? Wynik ten sam - napisał jeden z internautów.

- Mnożenie działa w dwie strony. Dziecko zostało stłamszone, a nie nauczone - dodał inny oburzony użytkownik sieci.

Znalazły się jednak również osoby, które bronią postawy nauczyciela. Wskazują one, że nie chodzi o „czepialstwo”, a naukę poprawnej kolejności działań, która na tym etapie nauki jest bardzo ważna.

- Tutaj są oczywiste błędy (brak jednostki i odpowiedź na zad. 4) i takie z pogranicza czepialstwa. Jak ktoś nie widzi tutaj żadnych błędów, to nie ma pojęcia o metodyce… I powinien się cofnąć do podstawówki przy okazji - podsumował kolejny z internautów.

Tagi: