Wyszukaj w serwisie
Goniec.pl > Technologia > Ważny komunikat PKO BP. Ostrzegają wszystkich klientów
Agata Jaroszewska
Agata Jaroszewska 23.03.2024 19:41

Ważny komunikat PKO BP. Ostrzegają wszystkich klientów

PKO BP
Fot.: materiały własne

Klienci PKO BP otrzymali specjalne ostrzeżenie. Powodem jest ryzyko stracenia pieniędzy po kontakcie z rzekomym pracownikiem banku. W komunikacie wyszczególniono, iż wystarczą trzy kroki, aby upewnić się, że nie dochodzi właśnie do próby oszustwa.

Odbierzesz telefon i stracisz wszystkie pieniądze, PKO BP ostrzega

PKO BP wydało komunikat w związku ze wzmożoną aktywnością oszustów. Klienci największego polskiego baku trafili na celownik złodziei.

Zarówno w aplikacji IKO, jak i na stronie internetowej PKO BP pojawiło się ostrzeżenie. Przekaz jest jednoznaczny: nie ufaj, gdy usłyszysz, że po drugiej stronie telefonu znajduje się pracownik banku. To trzeba sprawdzić.

Wszyscy się mylili, to nie koniec zimy. Ostrzeżenia dla 11 województw

Fałszywi pracownicy banku dzwonią do Polaków

- Oszuści dzwonią i podszywają się pod pracowników instytucji finansowych, w tym banków. W trakcie rozmowy mogą prosić m.in. o login, hasła, PESEL, dane karty i numer CVV2/CVC2 oraz kod BLIK. Jeśli przekażesz im te dane, mogą wykorzystać je np. do zlecenia operacji na Twoim koncie - alarmuje PKO BP w specjalnym komunikacie.

ZOBACZ: Niektórzy seniorzy będą musieli zwrócić 13. emeryturę. ZUS nie popuści

PKO BP tłumaczy klientom, że mając aplikację mobilną IKO, można w prosty sposób sprawdzić, czy faktycznie rozmawiamy z pracownikiem banku. Wystarczą trzy kliknięcia, aby uchronić swoje pieniądze.

Pracownika PKO BP sprawdzisz w aplikacji IKO, wystarczą trzy kroki

Dzwoni do ciebie pracownik PKO BP? Zanim podasz jakiekolwiek dane otwórz aplikacje IKO. Prawdziwy pracownik nie będzie przestraszony tą propozycją, a oszuści natychmiast się rozłączą.

ZOBACZ: Wielkie zmiany od 1 kwietnia. Niektórzy pacjenci zapłacą w aptece więcej

Jak sprawdzić w aplikacji IKO, czy dzwoni do ciebie pracownik PKO BP? Przede wszystkim poinformuj swojego rozmówcę, że chcesz sprawdzić jego tożsamość. Musisz otrzymać imię, nazwisko oraz stanowisko i miejsce, z którego dzwoni do ciebie rzekomy pracownik PKO BP. Drugim krokiem wskazanym w ostrzeżeniu jest informacja o tym, że w IKO dostaniesz powiadomienie informujące o danych pracownika. Jeśli dane się zgadzają, oznacza to, że nie rozmawiasz z oszustem, a faktycznym pracownikiem banku.

- Jeśli dzwoniący odmówi weryfikacji, poda błędne dane lub weryfikacja nie będzie możliwa – rozłącz się i zadzwoń na naszą infolinię: 800 302 302 - ostrzega PKO BP.

Źródło: pko bo