Eksperci alarmują o wezwaniach do zapłaty, które drogą smsową masowo docierają do Polaków. Przestępcy chcą w ten sposób wykraść dane kart płatniczych. Jak wyglądają takie wiadomości?
Nie sposób zaprzeczyć pomysłowości internetowych oszustów, którzy, podszywając się pod znane organizacje, nielegalnie wchodzą w posiadanie wrażliwych danych lub cudzych pieniędzy. Mają po temu dobre warunki. Przez brak należytej ostrożności użytkownicy Internetu zdecydowanie ułatwiają krętaczom wyłudzanie pożądanych przez nich informacji. Krajowa Administracja Skarbowa wydała właśnie komunikat o wykryciu kolejnej próby internetowej kradzieży. Chodzi o system na urządzenia mobilne, z którego codziennie korzystają tysiące osób.
Wystarczy chwila nieuwagi i nasze dane osobowe mogą trafić w niepowołane ręce. W dobie rosnącej cyfryzacji i wszechobecnych zagrożeń online coraz częściej mówi się o wykorzystywaniu numerów PESEL do celów, o których ich właściciele nie mają pojęcia. Co gorsza, konsekwencje takiego procederu mogą być naprawdę poważne, od problemów finansowych po lata walki o oczyszczenie swojego imienia. Niestety, oszuści znaleźli nowy sposób, przed którym nie uchroni nas nawet zastrzeżenie numeru PESEL.
W mediach coraz częściej słyszy się o oszustach, którzy okradają niczego nie spodziewające się ofiary, podając się za pracowników szanowanych instytucji, takich jak poczta czy bank. Jak się jednak okazuje, “kreatywność” złodziei nie zna granic, a ci znaleźli nowy sposób na pozbawianie obywateli dorobku ich życia.
Coraz więcej Polaków otrzymuje niepokojące wiadomości, które mogą prowadzić do poważnych kłopotów. W tym przypadku mowa jest o ponagleniu do zapłaty rachunku na kwotę 2249,99zł.
Z aplikacji mObywatel korzystają obecnie miliony Polaków - nic dziwnego, że stała się ona najnowszym celem cyberprzestępców. Oszuści próbują wykorzystać funkcję zastrzegania numeru PESEL, aby wyłudzić dane. CSIRT KNF ostrzega przed nowym atakiem phishingowym.
Cyberprzestępcy ponownie atakują klientów jednego z największych banków w Polsce. Bank wydał pilny komunikat, w którym zdradził metody oszustów. Jak działają i jak się przed nimi chronić?
Problem z fałszywymi dowodami osobistymi w aplikacji mObywatel w ostatnich dniach zyskał spory rozgłos. Interwencję w tej sprawie zamierza podjąć Ministerstwo Cyfryzacji, które zauważa, że problem jest realny i występuje coraz częściej. Planowana jest szeroko zakrojona kampania informacyjna dotycząca prawidłowej weryfikacji danych w aplikacji mObywatel. Resort przypomina, jak w prosty sposób można sprawdzić, czy dowód osobisty jest fałszywy.
Poczta Polska wydała pilny komunikat dla Polaków. Instytucja przekazała m.in. wskazówki co robić, aby nie dać się oszukać. Warto się z nimi zapoznać, bowiem istnieje poważne ryzyko utraty pieniędzy.
Resort cyfryzacji opublikował komunikat do Polaków, którzy zdecydowali się zastrzec swój numer PESEL. Chodzi o ponad 5 milionów osób. Muszą one pamiętać o pewnych ważnych zasadach, które dotyczą m.in. wypłacania gotówki z banku. O co chodzi? Wyjaśniamy.
Korzystanie z bankomatów to codzienność dla milionów Polaków. Nie każdy zdaje sobie jednak sprawę, że tak pospolita czynność może nieść za sobą poważne konsekwencje, a nawet doprowadzić, że nasze konto zostanie “wyczyszczone”. Jak tego uniknąć? Sprawdźcie.
Oszuści znaleźli nową metodę na wyłudzanie pieniędzy od niczego nieświadomych użytkowników. W przestrzeni medialnej pojawiła się metoda nazywana "wangiri". Służby ostrzegają - im dłużej będziemy przebywać na linii, tym wyższe koszty możemy ponieść. Oto, jak uchronić się przed oszustami.
PKO BP wydał ważny komunikat skierowany do wszystkich klientów tego popularnego banku. “Możesz stracić pieniądze i kontrole nad kontem” - można przeczytać. Nie jest tajemnicą, że oświadczenie zaniepokoiło wielu Polaków. O co dokładnie chodzi?
Jesteś w Orange? Firma wydała dla swoich klientów pilny komunikat, chodzi o bezpieczeństwo ich danych. Eksperci CERT Orange Polska radzą, aby uważać na kolejną akcję cyberprzestępców, którzy podstępem wykradają dane klientów operatora komórkowego. W rezultacie wielu użytkowników może stracić dostęp do konta.
PKO Bank Polski wydał pilne ostrzeżenie dla swoich klientów, zwracając uwagę na nową falę oszustw internetowych wymierzonych w osoby korzystające z usług bankowości internetowej i mobilnej. PKO BP apeluje o zachowanie szczególnej ostrożności oraz dokładne sprawdzanie nadawców wiadomości e-mail i treści otrzymanych SMS-ów.
PKO Bank Polski wydał pilne ostrzeżenie skierowane do wszystkich swoich klientów. Dotyczy pojawiających się fałszywych wersji serwisu iPKO biznes. Oszuści podszywają się pod bank, próbując wyłudzić dane.
Sezon grzewczy zmierza do nas wielkimi krokami, a węgiel cieszy się coraz większym zainteresowaniem. Wiadomo, że im bliżej zimy, tym ceny opału będą szły w górę, dlatego spóźnialscy szukają wszelkiej okazji żeby nieco zaoszczędzić. Jedną z takich osób była mieszkanka Wielkopolski, która okazyjnie kupiła od obwoźnych handlarzy trzy tony surowca. Okazuje się jednak, że nie cieszyła się swoim zakupem zbyt długo.
PKO Bank Polski wydał pilny komunikat do wszystkich swoich klientów związany z sytuacją powodziową. Osoby, które nie będą go przestrzegać mogą stracić pieniądze. Jest kilka najważniejszych zasad.
77-letnia kobieta z powiatu zamojskiego w ostatnich dniach przeżyła prawdziwy dramat. Kobieta straciła oszczędności swojego życia, bo zaufała oszustom. Ich zachowanie było wyjątkowo perfidne. Policja przestrzega.
W ostatnim czasie Polacy przy okazji internetowych zakupów coraz częściej nękani są podejrzanymi linkami w wiadomościach SMS. Warto pamiętać, że zazwyczaj prośby o potwierdzenie danej transakcji poprzez kliknięcie w podany link, mogą skończyć się dla nas bardzo źle. Oszuści podszywają się pod znane platformy sprzedażowe, a nawet Rządowe Centrum Bezpieczeństwa.
W zeszłym tygodniu chyba po raz pierwszy w ogóle mieliśmy okazję na żywo oglądać atak z wykorzystaniem spoofingu, czyli podszycia się pod cudzy numer telefonu. Ofiarami zostali Boxdel i Wojtek Gola, jedni z najpopularniejszych influencerów w Polsce.
Filantropka i dziennikarka oraz biznesmen Rafał Brzoska ogłosili zwycięstwo nad paskudnymi reklamami z ich wizerunkiem na Facebooku. To świetna wiadomość, ale nie wszystko jest w tej sprawie przesądzone. W zasadzie jest to początek walki, co widać po zagranicznych przykładach.
mBank wydał ostrzeżenie najwyższej rangi dla wszystkich swoich klientów. Niestety, dochodzi do coraz liczniejszych prób wyłudzenia pieniędzy oraz wrażliwych danych osobowych przez rzekomych “pracowników banków”. Chwila nieuwagi można nas, dosłownie, bardzo drogo kosztować. Jak wygląda taki telefon od oszusta?
Internetowi oszuści stają się coraz bardziej bezwzględni. Policja ostrzega przed metodą, która w ostatnim czasie zyskuje na popularności. Mundurowi przestrzegają, jak uchronić się przed tym działaniem oszustów i nie zostać ofiarą wyłudzenia.
Paulina Hennig-Kloska, minister klimatu i środowiska, ostrzega przed oszustami, którzy żerują na jej wizerunku. W sieci pojawiły się fałszywe reklamy informujące m.in. o rzekomych sposobach na obniżenie cen gazu. - Jeśli zobaczycie reklamę z moim wizerunkiem, to będzie oszustwo - pisze Hennig-Kloska.
Klienci PKO BP otrzymali specjalne ostrzeżenie. Powodem jest ryzyko stracenia pieniędzy po kontakcie z rzekomym pracownikiem banku. W komunikacie wyszczególniono, iż wystarczą trzy kroki, aby upewnić się, że nie dochodzi właśnie do próby oszustwa.
Jak ostrzega jeden z mieszkańców Poznania - uwaga na oszustów podszywających się za rzekomych dekarzy. Pukają w drzwi, chodzą od domu do domu i naciągają ludzi swoim niecodziennym sposobem. Jak się okazuje, policja zna ten proceder.
Poczta Polska ostrzega Polaków. Klienci mogą otrzymywać kod QR z wiadomością o przekierowaniu do e-sklepu Poczty Polskiej. Strona nie jest jednak prawdziwa, można za to stracić prawdziwe pieniądze. Zapłacenie za paczkę, która nigdy do nas nie dotrze, nie jest jedynym zagrożeniem. To powinni wiedzieć wszyscy.