Uwielbiane produkty znikają z Pepco. Decyzja już zapadła

Pepco to jedna z sieci sklepów, które są uwielbiane przez Polaków. Wszystko ze względu na spory i zróżnicowany asortyment oraz niskie ceny. Teraz okazuje się jednak, że firma podjęła kluczową decyzję. Chodzi o wycofanie ze sklepów ważnego segmentu. Wielu Polaków będzie niepocieszonych tą informacją. Oto szczegóły.
Pepco wycofuje uwielbiane produkty
Sieć Pepco od lat pozostaje liderem w swojej kategorii, a to wszystko przez sympatię, jaką darzą ten sklep Polacy. Firma swoją stabilną sytuację na polskim rynku zawdzięcza bowiem dostępności ciekawych produktów o niskich cenach. W większości punktów zdobędziemy komplet dekoracji do domu, ozdobne tekstylia, odzież czy nawet akcesoria przydatne w kuchni i ogrodzie.
To właśnie z tego powodu sklepy Pepco mogą poszczycić się długimi kolejkami do kas w poszczególne dni. Sieć regularnie ogłasza promocje, które cieszą miliony Polaków - dzięki nim można np. wyposażyć się w trendującą odzież czy zastawę stołową z wizerunkiem Muminków, jak to było jakiś czas temu.
Teraz jednak na jaw wyszło, że przed klientami sklepów tej popularnej marki spore zmiany. Wszystko ze względu na wycofanie ważnego segmentu. Wiemy, których produktów nie będzie już można kupić w Pepco. Oto szczegóły.
Dalsza część artykułu pod zdjęciem.

Z półek Pepco znikną uwielbiane produkty
Informację o zmianach, które zajdą w Pepco przekazał sam prezes Stephan Borchert. Miało to miejsce na łamach PAP Biznes. Z jego wypowiedzi wynika, że ze sklepów zniknie segment FMCG (ang. fast-moving consumer goods), czyli dóbr szybkozbywalnych sprzedawanych w niskich cenach.
Pepco Group, które zdecydowało o wycofaniu się z FMCG i koncentracji na marce Pepco, chce do końca roku fiskalnego 2027 r. otworzyć ok. 500-600 sklepów Pepco w regionie Europy Środkowo-Wschodniej - przekazał dziennikarzom.
ZOBACZ: Pilne wieści dla właścicieli posesji, wielu zapłaci nawet 10 razy więcej. Zacznie się już 15 marca
Wśród doniesień medialnych można znaleźć informacje, że Pepco planuje w najbliższym otworzyć nawet tysiąc sklepów. To jednak nie koniec, ponieważ w skład grupy wchodzi także sieć sklepów Poundland. W tej kwestii pod uwagę brane są również inne scenariusze, w tym te zakładające sprzedaż 825 placówek. "Zdecydowanie są zainteresowane strony tym biznesem" - wyznał w rozmowie z agencją Reutersa.
Co w takim razie z Polskimi produktami. Które dokładnie produkty zostaną w najbliższym czasie wycofane ze sprzedaży? Przedstawiamy szczegóły.
Pepco zanotowało spadek zainteresowania klientów
W skład wspomnianych dóbr szybkozbywalnych sprzedawanych w niskich cenach wchodzą między innymi artykuły spożywcze. Okazuje się, że decyzja o ich wycofaniu ze stałej sprzedaży podyktowana jest wieloma sygnałami, które od dłuższego czasu docierają do zarządu firmy. Po pierwsze problemem jest wysokość marży oraz koszty związane z magazynowaniem i logistyką.
Zarząd nie jest zadowolony z wysokości marży generowanej przez FMCG, a dodatkowo koszty sprzedaży w tym segmencie są wysokie - podaje portal wiadomoscihandlowe.pl.
ZOBACZ: Szykują rewolucję w L4. Kontrolerzy ZUS prawie jak policjanci
Po drugie, firma odnotowała spory spadek zainteresowanie klientów produktami z segmentu FMCG. Z analiz sieci wynika, że kupujący chętniej wydają pieniądze na to, co ma “wyższą jakość i dłuższą trwałość”, zamiast robienia “codziennych, tanich zakupów”. Z tego powodu Pepco postanowiło zareagować na sygnały i skupić na sprzedaży dóbr, które mogą przynieść najwyższe zyski.






































