Wstrzymane płatności, nieudane transakcje. Zaczęły się wielkie problemy z bankami

W najbliższych dniach klienci kilku dużych banków w Polsce mogą napotkać trudności z dostępem do swoich kont oraz usług bankowych. Choć banki zapewniają, że niektóre funkcje będą działać bez zakłóceń, wiele usług, szczególnie online, będzie czasowo niedostępnych.
PKO BP i Bank Pekao
PKO BP informuje o planowanych pracach technicznych, które odbędą się w nocy z soboty na niedzielę oraz z niedzieli na poniedziałek. Przez kilka godzin użytkownicy nie będą mogli korzystać z aplikacji IKO i serwisu iPKO, a także składać żadnych wniosków czy dyspozycji.
Bank uspokaja, że pozostałe usługi pozostaną aktywne, jednak warto zaplanować wszystkie ważne operacje finansowe z wyprzedzeniem. Z kolei Bank Pekao ostrzega, że w niedzielę przez większą część dnia nie będzie możliwe składanie dyspozycji i zleceń dotyczących inwestycji, funduszy oraz obligacji skarbowych – zarówno w aplikacji PeoPay, jak i w platformie eTrader Pekao.

ING Bank Śląski
Użytkownicy ING Banku Śląskiego powinni spodziewać się poważniejszych utrudnień w nocy z piątku na sobotę. W tym czasie niemożliwe będzie m.in. aktywowanie kart, zmiana limitów transakcyjnych czy zamawianie nowych kart.
Dodatkowo mogą wystąpić problemy z transakcjami kartowymi w bankomatach, terminalach płatniczych oraz przy zakupach internetowych wymagających autoryzacji. Choć transakcje BLIK mają działać bez zakłóceń, bank zaleca unikanie operacji finansowych w godzinach przerwy technicznej.
ZOBACZ TAKŻE: Na taką emeryturę będzie mogła liczyć Agata Duda. Kwota zadziwi wiele osób
mBank i Nest Bank
Również klienci mBanku i Nest Banku muszą przygotować się na chwilowe braki w dostępie do usług. W przypadku mBanku, prace obejmą platformę eMakler, która będzie niedostępna w sobotę przez większość dnia – choć sama aplikacja mBank Giełda pozostanie dostępna.
Natomiast Nest Bank przeprowadzi serwis w nocy z soboty na niedzielę – w tym czasie całkowicie niedostępna będzie zarówno bankowość internetowa, jak i aplikacja mobilna. Utrudnienia obejmą też BLIK, Visa Mobile oraz płatności internetowe wymagające potwierdzenia w aplikacji.
Klienci będą mogli natomiast płacić kartą w sklepach stacjonarnych, również za pomocą Apple Pay czy zegarków i opasek.





































