Wyszukaj w serwisie
Goniec.pl > Finanse > Ważny komunikat dużego banku. Dotyczy wszystkich klientów
Agata Jaroszewska
Agata Jaroszewska 07.06.2024 07:22

Ważny komunikat dużego banku. Dotyczy wszystkich klientów

pieniądze, portfel
Fot. materiały własne

Część klientów dużego banku otrzymała ważny komunikat. W aplikacji mobilnej ING Banku Śląskiego pojawiło się ostrzeżenie. W wiadomości pojawia się informacja dotycząca tego, czego nie robią pracownicy banku. Trzeba być czujnym, można stracić wszystkie pieniądze.

Ważny komunikat ING Banku Śląskiego

Klienci ING Banku Śląskiego otrzymali w aplikacji mobilnej ważny komunikat. Specjalna wiadomość dotyczy bezpieczeństwa pieniędzy zgromadzonych na kontach bankowych. Do łask oszustów powróciło stare oszustwo, a reakcja banku dowodzi, iż ponownie wiele osób padło jego ofiarą.

ZOBACZ: Przepracował 62 lata i ani razu nie był na L4. Taką emeryturę wypłaca mu ZUS

Przestępcy dzwonią podszywając się pod bank, by wyłudzić Twoje pieniądze - alarmuje ING Bank Śląski w specjalnym komunikacie.

Nie żyje 31-latka. Osierociła malutką córeczkę, szukała jej cała Polska

Klienci mogą stracić wszystkie pieniądze

Komunikat dotyczący działalności oszustwo przypomina klientom jednego z największych banków, że powinni pamiętać o podstawowej zasadzie, gdy odbierają telefon. Wiadomość jest jasna: słyszysz te słowa od pracownika banku? Rozmawiasz z oszustem.

Pamiętaj: nie wysyłamy SMS-ów, które potwierdzają, że rozmawiasz z pracownikiem banku - alarmuje ING Bank Śląski w komunikacie przesłanym do klientów.

komunikat-banku.jpeg
Ważny komunikat ING Banku Śląskiego. Fot. Goniec

ING Bank Śląski alarmuje klientów

Skala działalności przestępców wycelowana w klientów ING Banku Śląskiego musi być duża. Bank przygotował bowiem specjalną planszę z komunikatem. Pojawia się ona podczas logowania do aplikacji mobilnej. Powiadomienie przekierowuje do wiadomości, która dokładnie wyjaśnia, kiedy można mieć pewność, iż rozmawia się z oszustem, który chce ukraść pieniądze zgromadzone na koncie.

ZOBACZ: Ważny komunikat Poczty Polskiej. Dostępna nowa usługa

Dzwoni oszust, który podaje się za pracownika banku, policjanta lub nawet prokuratora. Wykorzystuje luki w sieci telekomunikacyjnej, aby udowodnić, że dzwoni z numeru prawdziwej infolinii banku lub instytucji. Na ekranie możesz zobaczyć nazwę banku, instytucji lub numer infolinii. Dla większej wiarygodności rozmowy możesz otrzymać SMS-a z potwierdzeniem, że dzwoni nasz pracownik. W rzeczywistości to oszustwo - czytamy w specjalnym komunikacie banku.

ING Bank Śląski kilkukrotnie podkreśla, iż nie stosuje technologii potwierdzającej tożsamość pracowników wykorzystującej wiadomości SMS. Wśród innych alarmujących szczegółów wskazujących na oszustwo podano w komunikacie specjalny zwrot. Złodzieje używają stwierdzenia “specjalne konto techniczne”.

Zrzut ekranu 2024-06-7 o 07.13.07.jpg
Bank ostrzega klientów. Fot. Goniec