Ważny komunikat dużego banku. Dotyczy wszystkich klientów
Część klientów dużego banku otrzymała ważny komunikat. W aplikacji mobilnej ING Banku Śląskiego pojawiło się ostrzeżenie. W wiadomości pojawia się informacja dotycząca tego, czego nie robią pracownicy banku. Trzeba być czujnym, można stracić wszystkie pieniądze.
Ważny komunikat ING Banku Śląskiego
Klienci ING Banku Śląskiego otrzymali w aplikacji mobilnej ważny komunikat. Specjalna wiadomość dotyczy bezpieczeństwa pieniędzy zgromadzonych na kontach bankowych. Do łask oszustów powróciło stare oszustwo, a reakcja banku dowodzi, iż ponownie wiele osób padło jego ofiarą.
ZOBACZ: Przepracował 62 lata i ani razu nie był na L4. Taką emeryturę wypłaca mu ZUS
Nie żyje 31-latka. Osierociła malutką córeczkę, szukała jej cała PolskaPrzestępcy dzwonią podszywając się pod bank, by wyłudzić Twoje pieniądze - alarmuje ING Bank Śląski w specjalnym komunikacie.
Klienci mogą stracić wszystkie pieniądze
Komunikat dotyczący działalności oszustwo przypomina klientom jednego z największych banków, że powinni pamiętać o podstawowej zasadzie, gdy odbierają telefon. Wiadomość jest jasna: słyszysz te słowa od pracownika banku? Rozmawiasz z oszustem.
Pamiętaj: nie wysyłamy SMS-ów, które potwierdzają, że rozmawiasz z pracownikiem banku - alarmuje ING Bank Śląski w komunikacie przesłanym do klientów.
ING Bank Śląski alarmuje klientów
Skala działalności przestępców wycelowana w klientów ING Banku Śląskiego musi być duża. Bank przygotował bowiem specjalną planszę z komunikatem. Pojawia się ona podczas logowania do aplikacji mobilnej. Powiadomienie przekierowuje do wiadomości, która dokładnie wyjaśnia, kiedy można mieć pewność, iż rozmawia się z oszustem, który chce ukraść pieniądze zgromadzone na koncie.
ZOBACZ: Ważny komunikat Poczty Polskiej. Dostępna nowa usługa
Dzwoni oszust, który podaje się za pracownika banku, policjanta lub nawet prokuratora. Wykorzystuje luki w sieci telekomunikacyjnej, aby udowodnić, że dzwoni z numeru prawdziwej infolinii banku lub instytucji. Na ekranie możesz zobaczyć nazwę banku, instytucji lub numer infolinii. Dla większej wiarygodności rozmowy możesz otrzymać SMS-a z potwierdzeniem, że dzwoni nasz pracownik. W rzeczywistości to oszustwo - czytamy w specjalnym komunikacie banku.
ING Bank Śląski kilkukrotnie podkreśla, iż nie stosuje technologii potwierdzającej tożsamość pracowników wykorzystującej wiadomości SMS. Wśród innych alarmujących szczegółów wskazujących na oszustwo podano w komunikacie specjalny zwrot. Złodzieje używają stwierdzenia “specjalne konto techniczne”.