Wyszukaj w serwisie
Goniec.pl > Finanse > Ważny komunikat banku PKO BP. Dotyczy wszystkich klientów
Marcin Czekaj
Marcin Czekaj 10.10.2024 16:38

Ważny komunikat banku PKO BP. Dotyczy wszystkich klientów

PKO BP
Fot. własne

PKO Bank Polski opublikował na swojej stronie internetowej ważny komunikat. Placówka postanowiła przestrzec, na co należy uważać podczas korzystania z ich serwisów internetowych. Apel to pokłosie rosnącej aktywności oszustów w sieci.

Bank PKO BP walczy z oszustami

PKO Bank Polski to obecnie największa tego typu placówka w Polsce. Może się ona bowiem pochwalić liczbą 11,8 mln klientów oraz posiadanymi 444 mld złotych aktywów. Teraz bank postanowił wystosować ważny komunikat do wszystkich swoich klientów. Wszystko po to, aby miliony z nich nie straciły zgromadzonych na kontach pieniędzy. To pokłosie grasujących w kraju oszustów.

Prawdziwa historia Megakota. Seks, dragi i małolaty [ODCINEK PIERWSZY] Nie żyje jedna osoba, dwie są ranne. Kierowca popełnił tragiczny błąd

PKO BP wydało pilny komunikat

Najnowszy komunikat pojawił się na oficjalnej stronie internetowej PKO BP. Można w nim przeczytać pilny apel skierowany do wszystkich klientów. Okazuje się, że bank postanowił ostrzec przed aktywnie działającymi w kraju oszustami, którzy za cel obrali sobie wyłudzanie danych użytkowników. Z tego powodu w sieci pojawiają się strony internetowe zakładane pod fałszywymi adresami.

Ostatnio przestępcy działają aktywniej i próbują zmylić klientów serwisu iPKO biznes – przekierowują ich na fałszywe strony tj.: Lpkobiznes[.]info oraz Ipbkbiznes[.]com aby wyłudzić ich dane - można przeczytać w udostępnionej informacji.

ZOBACZ: Polacy kupują go codziennie. Podstawowy produkt zalicza kolosalną podwyżkę ceny

Jak ochronić się przed oszustami?

W dalszej części ostrzeżenia PKO BP postanowił przypomnieć swoim klientom podstawowe zasady, którymi powinni się kierować, korzystając z internetowych serwisów banku. To właśnie tych kilka prostych reguł jest w stanie zminimalizować ewentualne ryzyko stania się ofiarą oszustwa.

ZOBACZ: Polak rozbił bank w Eurojackpot, potężna wygrana. Zgarnął fortunę bez wychodzenia z domu

PKO Bank Polski przypomina przede wszystkim, że wysyłane do klientów wiadomości e-mail oraz SMS nie zawierają żadnych linków czy odnośników do stron internetowych. Ponadto placówka dodaje, że przed skorzystaniem z jakiegokolwiek z jej serwisów warto sprawdzić adres strony internetowej, na którą próbujemy się zalogować. Bank zaapelował również, aby nie wchodzić do jego serwisu, używając reklam internetowych, które pojawiają się m.in. w przeglądarkach i mediach społecznościowych.