Awaria systemu w całej Polsce. Wydano pilny komunikat, nie da się płacić
Ogólnopolska awaria e-Toll. System obowiązujący na drogach w całej Polsce nie działa, informację potwierdzono w komunikacie wydanym na rządowej stronie usługi. – Aktualnie mogą występować utrudnienia w działaniu Internetowego Konta Klienta (IKK) – poinformowano w czwartek. Co awaria oznacza dla użytkowników?
Awaria e-Toll. System nie działa w całej Polsce
Do ogólnopolskiej awarii systemu e-Toll doszło w czwartek (7 listopada). Pierwsze doniesienia o utrudnieniach pojawiły się po południu, później informacje potwierdzono także w komunikacie na rządowej stronie e-Toll. Dodano, że trwają prace nad przywróceniem poprawnego funkcjonowania usługi. Problemy występują na drogach w całym kraju.
ZOBACZ: Nie żyją matka i syn. Ciała znaleziono w mieszkaniu, tragedia w polskim mieście
Dodatkowe zniżki dla seniorów. Wystarczy jeden dokument, aby je dostać, ale wielu o tym nie wiee-Toll nie działa w całej Polsce
Aktualnie mogą występować utrudnienia w działaniu Internetowego Konta Klienta (IKK). Pracujemy nad przywróceniem poprawnego funkcjonowania usługi. Za utrudnienia przepraszamy – napisano w komunikacie.
Wcześniej na stronie e-Toll informowano o planowanych pracach serwisowych, które przypadły właśnie na czwartek, 7 listopada. Miały one jednak odbywać się w godzinach 22-23.
Uwaga! 7 listopada 2024 r. od godziny 22:00 do 23:00 planowane są prace serwisowe. W tym czasie możliwe są niedostępności usług związanych z rejestracją i obsługą użytkowników w Miejscach Obsługi Klienta oraz w Internetowym Koncie Klienta. Za utrudnienia przepraszamy – czytamy na stronie.
Tymczasem kierowcy w calej Polsce zgłaszają utrudnienia z uiszczaniem opłaty na drogach. Co to oznacza dla klienta?
ZOBACZ: Zacznie się już za kilka godzin. IMGW wydało alerty dla prawie całej Polski
Problemy z e-Toll. Co to oznacza dla kierowców?
Strona e-Toll informuje, że oprócz niespodziewanego problemu z uiszczeniem opłaty, zgłaszanym w ostatnich godzinach przez kierowców, planowane są również prace serwisowe systemu. To również utrudni użytkownikom w całej Polsce korzystanie z usługi w godzinach 22:00-23:00.
W praktyce ma to oznaczać, że w czwartek wieczorem "możliwe są niedostępności usług" związanych z rejestracją i obsługą użytkowników w Internetowym Koncie Klienta oraz w Miejscach Obsługi Klienta. System e-Toll umożliwia użytkownikom pojazdów ciężkich w całej Polsce realizację obowiązku wnoszenia opłaty elektronicznej za przejazdy po płatnych odcinkach dróg, zarządzanych przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA).
System e-TOLL działa w oparciu o nowoczesną technologię nawigacji satelitarnej (Global Navigation Satellite Systems - GNSS), która polega na przesyłaniu danych geolokalizacyjnych pojazdu do systemu w celu naliczenia opłaty elektronicznej. Przekazywanie danych jest możliwe dzięki urządzeniu lokalizacyjnemu, w które pojazd musi być wyposażony. Użytkownicy, aby wnieść opłatę za przejazd drogą płatną, wybierają spośród dostępnych narzędzi do wnoszenia opłat, urządzenie dostosowane najbardziej do ich potrzeb: urządzenie pokładowe OBU (On Board Unit), Zewnętrzny System Lokalizacyjny (ZSL), bezpłatną aplikację mobilną e-Toll pl – czytamy na rządowej stronie.
W przypadku braku opłaty, użytkownik zostanie ukarany mandatem lub otrzyma karę administracyjną. 1 listopada poinformowano o rozszerzeniu sieci płatnych odcinków dróg w Polsce, które są oznaczone specjalnymi znakami.
W szczególności na nowe znaki powinni zwrócić uwagę użytkownicy lokalnych dróg (m.in. okolic Szczecinka, Wałcza, Jarocina, Ostrowa Wielkopolskiego czy Kępna), po których do tej pory poruszali się bezpłatnie – głosi komunikat.