Ważna wiadomość od banku PKO BP właśnie obiegła Polskę. Dotyczy wszystkich klientów bez wyjątku
PKO Bank Polski opublikował na swojej stronie internetowej ważny komunikat, który został skierowany do wszystkich klientów. W najbliższym czasie pojawią się trudności m.in. w dostępie aplikacji mobilnej. “Jeśli możesz, wykonaj ważne transakcje wcześniej” - apeluje bank.
Ważny komunikat PKO BP
PKO Bank Polski to ścisła czołówka banków w naszym kraju. Obsługuje ponad 12 mln klientów, a zdecydowana większość, bo aż 11,3 mln to podmioty obsługiwane w segmencie detalicznym. Dla porównania, na drugim miejscu znajduje się Bank Pekao, któremu zaufało niemal dwukrotnie mniej Polaków - 6,5 mln.
Wiodąca instytucja finansowa ostatnio coraz częściej przesyła komunikaty swoim klientom. Ostatnio PKO informował m.in. problemach, które mogą potrwać aż pół roku.
ZOBACZ: Miliony Polaków stracą ponad 2 tysiące złotych
Zamontował pompę ciepła i fotowoltaikę, teraz rozpacza. "Jestem zrujnowany" Tymi pieniędzmi w 2025 roku nie zapłacisz. Kasjerka może odmówić przyjęcia gotówkiTa funkcja nie będzie działać przez pół roku
Bank przekazał ostatnio w opublikowanej wiadomości, że już za kilka dni czasowo wyłączona zostanie możliwość tworzenia hasła do czeków BLIK. Okazuje się, że przerwa ma potrwać całkiem długo. PKO BP informuje nawet o 6 miesiącach przerwy.
Przerwa podyktowana jest względami bezpieczeństwa. W ostatnim czasie zauważyliśmy wzmożone działania cyberprzestępców, którzy wykorzystują czeki Blik przy wyłudzaniu pieniędzy klientów PKO - wyjaśnia biuro prasowe banku.
ZOBACZ: Skarbówka lada dzień weźmie się za przelewy. Lepiej wiedzieć, co Cię czeka
Placówka uspokaja, że pozostałe usługi BLIK, między innymi płatność kodem BLIK w aplikacji IKO, będą działały bez zmian. Możliwość tworzenia hasła do czeków BLIK ma zostać wstrzymana w okresie od 17 stycznia do 6 maja 2025 r.
Pozostałe funkcje Blika wciąż są w pełni dostępne i klientom, którzy nie mogą w tych najbliższych miesiącach skorzystać z czeków Blik, radzimy, by użyli do przekazania pieniędzy np. przelewu Blik na telefon - podało biuro prasowe.
Tymczasem w najnowszym komunikacie PKO czytamy, że już w poniedziałek klienci banku spotkają się z trudnościami dotyczącymi aplikacji mobilnej IKO.
Najnowszy komunikat PKO BP
“Potrzebujemy czasu na prace techniczne w IKO” - brzmi komunikat PKO Banku Polskiego. Dowiadujemy się z niego, że w poniedziałek, 13 stycznia pojawią się utrudnienia w korzystaniu z aplikacji mobilnej IKO. Przerwa techniczna odbędzie się w godzinach 20:00 - 22:30.
Potrzebujemy czasu na prace techniczne, dlatego w poniedziałek 13.01.2025 w godzinach 20:00 – 22:30 mogą występować chwilowe utrudnienia w aplikacji IKO - czytamy w komunikacie banku.
Placówka apeluje jednocześnie, aby wszystkie ważne transakcje wykonać możliwie wcześniej, bowiem w trakcie prac technicznych może być to niemożliwe.
PKO BP chwalił się w czerwcu 2024 r., że od momentu uruchomienia, w marcu 2013 r., użytkownicy w sumie logowali się do IKO 9,3 mld razy, zrobili 2,8 mld transakcji na łączną kwotę 778 mld złotych. Klienci PKO Banku Polskiego i Inteligo średnio wykonują w IKO co sekundę 9 płatności mobilnych w internecie, co minutę - 361 przelewów, co godzinę - 295 tys. logowań, codziennie - ponad 32 mln tapnięć (dotknięć ekranu). Aplikacja PKO Banku “Polskiego ma już ponad 100 funkcji i ciągle przybywa w niej nowych możliwości oraz usług dla użytkowników” - chwali się placówka.
Nowe funkcje i usługi, z jakich od niedawna mogą korzystać użytkownicy aplikacji mobilnej, to m.in.: tryb dyskretny (ukrywanie salda), nowa odsłona kantoru internetowego, podpowiadanie strefy parkowania w wybranych miastach, bardziej szczegółowa analiza wydatków przez Asystenta głosowego oraz usługi dodatkowe, np. Telemedycyna, Bezpieczny Ekran, Bezpiecznie w Internecie, kody do Multikina.