Wyszukaj w serwisie
Goniec.pl > Finanse > Ważna wiadomość od banku PKO BP właśnie obiegła Polskę. Dotyczy wszystkich klientów bez wyjątku
Krzysztof Górski
Krzysztof Górski 13.01.2025 10:43

Ważna wiadomość od banku PKO BP właśnie obiegła Polskę. Dotyczy wszystkich klientów bez wyjątku

PKO BP
Fot. goniec.pl

PKO Bank Polski opublikował na swojej stronie internetowej ważny komunikat, który został skierowany do wszystkich klientów. W najbliższym czasie pojawią się trudności m.in. w dostępie aplikacji mobilnej. “Jeśli możesz, wykonaj ważne transakcje wcześniej” - apeluje bank.

Ważny komunikat PKO BP

PKO Bank Polski to ścisła czołówka banków w naszym kraju. Obsługuje ponad 12 mln klientów, a zdecydowana większość, bo aż 11,3 mln to podmioty obsługiwane w segmencie detalicznym. Dla porównania, na drugim miejscu znajduje się Bank Pekao, któremu zaufało niemal dwukrotnie mniej Polaków - 6,5 mln.

Wiodąca instytucja finansowa ostatnio coraz częściej przesyła komunikaty swoim klientom. Ostatnio PKO informował m.in. problemach, które mogą potrwać aż pół roku.

ZOBACZ: Miliony Polaków stracą ponad 2 tysiące złotych

Zamontował pompę ciepła i fotowoltaikę, teraz rozpacza. "Jestem zrujnowany" Tymi pieniędzmi w 2025 roku nie zapłacisz. Kasjerka może odmówić przyjęcia gotówki

Ta funkcja nie będzie działać przez pół roku

Bank przekazał ostatnio w opublikowanej wiadomości, że już za kilka dni czasowo wyłączona zostanie możliwość tworzenia hasła do czeków BLIK. Okazuje się, że przerwa ma potrwać całkiem długo. PKO BP informuje nawet o 6 miesiącach przerwy.

Przerwa podyktowana jest względami bezpieczeństwa. W ostatnim czasie zauważyliśmy wzmożone działania cyberprzestępców, którzy wykorzystują czeki Blik przy wyłudzaniu pieniędzy klientów PKO - wyjaśnia biuro prasowe banku.

ZOBACZ: Skarbówka lada dzień weźmie się za przelewy. Lepiej wiedzieć, co Cię czeka 

Placówka uspokaja, że pozostałe usługi BLIK, między innymi płatność kodem BLIK w aplikacji IKO, będą działały bez zmian. Możliwość tworzenia hasła do czeków BLIK ma zostać wstrzymana w okresie od 17 stycznia do 6 maja 2025 r. 

Pozostałe funkcje Blika wciąż są w pełni dostępne i klientom, którzy nie mogą w tych najbliższych miesiącach skorzystać z czeków Blik, radzimy, by użyli do przekazania pieniędzy np. przelewu Blik na telefon - podało biuro prasowe.

Tymczasem w najnowszym komunikacie PKO czytamy, że już w poniedziałek klienci banku spotkają się z trudnościami dotyczącymi aplikacji mobilnej IKO.

Najnowszy komunikat PKO BP

“Potrzebujemy czasu na prace techniczne w IKO” - brzmi komunikat PKO Banku Polskiego. Dowiadujemy się z niego, że w poniedziałek, 13 stycznia pojawią się utrudnienia w korzystaniu z aplikacji mobilnej IKO. Przerwa techniczna odbędzie się w godzinach 20:00 - 22:30.

Potrzebujemy czasu na prace techniczne, dlatego w poniedziałek 13.01.2025 w godzinach 20:00 – 22:30 mogą występować chwilowe utrudnienia w aplikacji IKO - czytamy w komunikacie banku.

Placówka apeluje jednocześnie, aby wszystkie ważne transakcje wykonać możliwie wcześniej, bowiem w trakcie prac technicznych może być to niemożliwe.

PKO BP chwalił się w czerwcu 2024 r., że od momentu uruchomienia, w marcu 2013 r., użytkownicy w sumie logowali się do IKO 9,3 mld razy, zrobili 2,8 mld transakcji na łączną kwotę 778 mld złotych. Klienci PKO Banku Polskiego i Inteligo średnio wykonują w IKO co sekundę 9 płatności mobilnych w internecie, co minutę - 361 przelewów, co godzinę - 295 tys. logowań, codziennie - ponad 32 mln tapnięć (dotknięć ekranu). Aplikacja PKO Banku “Polskiego ma już ponad 100 funkcji i ciągle przybywa w niej nowych możliwości oraz usług dla użytkowników” - chwali się placówka.

Nowe funkcje i usługi, z jakich od niedawna mogą korzystać użytkownicy aplikacji mobilnej, to m.in.: tryb dyskretny (ukrywanie salda), nowa odsłona kantoru internetowego, podpowiadanie strefy parkowania w wybranych miastach, bardziej szczegółowa analiza wydatków przez Asystenta głosowego oraz usługi dodatkowe, np. Telemedycyna, Bezpieczny Ekran, Bezpiecznie w Internecie, kody do Multikina.