mBank wydał pilny komunikat, dotyczy wszystkich klientów. Takiej wiadomości już dawno nie było

Najnowsze komunikaty mBanku zaalarmowały klientów. Wykryto dwa poważne zagrożenia dla pieniędzy na kontach milionów Polaków, którzy w ostatnim czasie wykonywali transakcje lub prowadzili rozmowy z konsultantami.
Klienci bankowości elektronicznej mBanku zagrożeni
Rozwój bankowości elektronicznej zdecydowanie podniósł komfort życia, czyniąc transakcje bezgotówkowe niezwykle prostymi. Coraz więcej osób korzysta z urządzeń mobilnych z technologią NFC do płatności zbliżeniowych, a jeszcze więcej codziennie loguje się do internetowego systemu zarządzania rachunkiem.
Z raportu wewnętrznego mBanku z II kw. 2024 roku wynika, że liczba jego klientów detalicznych w Polsce wyniosła ponad 4,5 mln, z czego blisko 3,3 mln to użytkownicy aplikacji mobilnej. Przedsiębiorstwo notuje ciągły wzrost zainteresowania jego rozwiązaniami technologicznymi. Analogicznie jednak przybywa internetowych oszustów, którzy sprytnie wyłudzają pieniądze od nieświadomych posiadaczy rachunku bankowego.
Pilny komunikat mBanku – To twój przypadek? Natychmiast zablokuj kartę
Na tapet ciągle powraca temat internetowej przestępczości, która dotyczy zwłaszcza wyłudzania pieniędzy i kradzieży danych. Należy pamiętać, że dane – nie tylko osobowe, ale i dane nominalne czy kategoryczne porządkowe – są obecnie jednym z najcenniejszych zasobów, jakimi dysponują ludzie. Na ich podstawie można dokonywać personalizacji produktów w Internecie, przewidywać aktywność konsumentów – niestety także kraść tożsamość i pozbawiać innych oszczędności całego życia.
W związku z zagrożeniami, mBank w ostatnim czasie wydał dwa pilne komunikaty z obszaru bezpieczeństwa. “Oszuści, którzy podszywają się w rozmowach telefonicznych, zmienili swój sposób działania” – czytamy.
Wyłudzacze i złodzieje pieniędzy dopracowali sposoby na haniebne wzbogacanie się. Niebywale łatwo mogą wejść w posiadanie najważniejszych informacji, potrzebnych do wypłaty środków z czyjegoś rachunku
Te dane umożliwią im kradzież pieniędzy z Twojego konta.
Tak działają oszuści. Możesz się przed nimi uchronić
Pierwszym przykładem, jaki wspomina mBank, jest nakłanianie użytkowników bankowości elektronicznej do inwestowania pieniędzy. Bank ostrzega zwłaszcza przed ofertami telefonicznymi, podczas których fałszywi konsultanci zapewniają szybkie i duże zyski za stosunkowo niewielki wkład. Niekiedy też dzwonią z przypomnieniem “zapomnianej inwestycji”, prosząc jedynie o dane dostępowe do konta bankowego.
Zatrzymaj się i zastanów. Pamiętaj, że jeżeli korzystasz z mobilnej autoryzacji, nasz pracownik musi wysłać Ci powiadomienie w aplikacji mobilnej. Wtedy masz pewność, że rozmawiasz z naszym konsultantem. Pracownik banku nigdy nie poprosi Cię też o przekazanie danych lub pieniędzy – podkreśla mBank.
Znacznie trudniej jest uniknąć kradzieży pieniędzy w drugim przypadku. Oszuści wysyłają maile, SMS-y albo też dzwonią, nakłaniając do zainstalowania aplikacji. Zwykle działa to tak, że specjalnie powołany fałszywy konsultant wywiera presję na kliencie banku, straszy go poważnymi konsekwencjami zwlekania i pilnuje, by właściwie aktywował szkodliwe oprogramowanie.
System wirusowy na urządzeniach mobilnych i komputerach śledzi aktywność użytkownika, zapisując jego dane. Oszust, który wejdzie w posiadanie wszystkich potrzebnych informacji, najczęściej przypuszcza atak wtedy, gdy – według pomiaru aktywności – ma najmniejsze ryzyko przyłapania.
W komunikacie mBank radzi, jak nie dopuścić oszustów do swojego rachunku:
- Nigdy nie pobieraj i nie instaluj żadnej aplikacji na polecenie osoby, która do ciebie dzwoni.
- Nigdy nie wprowadzaj w aplikacji kodu PIN do karty.
- Jeśli osoba, która podaje się za pracownika banku nie wyśle Ci powiadomienia w aplikacji, mówiąc np. o “problemach technicznych”, rozłącz się i skontaktuj się z nami.
Czytaj także: Nie żyje żołnierz WOT, zmarł na służbie. Tragiczna wiadomość właśnie obiegła całą Polskę
ZOBACZ: Dla Steczkowskiej ściągnęli MASZYNĘ na Eurowizję. Nie kryje żalu





































