Faworyt do przejęcia TVN. Polak złożył rekordową ofertę

Proces sprzedaży grupy TVN wchodzi w decydującą fazę. Zainteresowanie zakupem jednej z największych mediów komercyjnych w kraju wykazuje kilka poważnych podmiotów, w tym słynny Polak. Rywalizacja jest zacięta, a stawka wysoka. Nie tylko finansowo, ale i strategicznie.
Najwyższa oferta od polskiego biznesmena
Z informacji "Gazety Wyborczej" wynika, że Michał Sołowow złożył najwyższą ofertę kupna TVN. To on obecnie prowadzi w wyścigu o stację, pozostawiając w tyle konkurencję. Sołowow, znany z działalności w branży chemicznej, budowlanej i energetycznej, może być zainteresowany nie tylko podstawowym pakietem TVN, ale również kanałami tematycznymi należącymi do Warner Bros. Discovery.
Jego oferta dotyczy zatem szerszego spektrum aktywów, co może przesądzić o jego przewadze w negocjacjach. Dla Sołowowa wejście w media to strategiczna inwestycja, ale także potencjalnie wpływowy krok w kontekście polskiego rynku informacyjnego.
Kto jeszcze chce przejąć TVN?
W grze pozostają także inne podmioty. Jednym z nich jest konsorcjum złożone z około 30 polskich inwestorów, skupionych wokół holdingu Wirtualna Polska. Według doniesień medialnych, grupa ta zainteresowana jest jedynie głównym pakietem, stacjami z logo TVN, w tym m.in. informacyjnym TVN24. Reszta oferty – czyli kanały tematyczne i udziały w Canal+ Polska, miałyby być dla nich nieopłacalne.
Trzeci gracz, który dołączył do rywalizacji niedawno, to konsorcjum Ringier Axel Springer Polska (RASP), właściciel Onetu i innych dużych mediów, które występuje wspólnie z funduszem private equity CVC Capital Partners, znanym w Polsce m.in. jako właściciel Żabki.
Choć formalna oferta jeszcze nie została złożona, to według źródeł medialnych, RASP i CVC intensywnie analizują możliwość wejścia do przetargu.
ZOBACZ TAKŻE: Był na przesłuchaniu Barbary Skrzypek. Teraz ujawnił prawdę o tym, co zrobił Kaczyński
Warunki sprzedaży i pakiety do wyboru
Warner Bros. Discovery, właściciel TVN, zdecydował się na sprzedaż grupy, oferując potencjalnym inwestorom trzy oddzielne pakiety. Pierwszy obejmuje wszystkie kanały TVN, w tym najważniejsze: TVN, TVN24 i inne stacje z tym logo.
Drugi pakiet to kanały tematyczne działające na licencji Warner Bros., takie jak Discovery Channel, TLC czy HGTV. Trzeci, najmniejszy, ale równie strategiczny, to udziały w Canal+ Polska – Warner Bros. Discovery posiada tu 32 proc. akcji za pośrednictwem TVN Media.
Podział ten umożliwia inwestorom wybór tylko tych elementów, które są zgodne z ich strategią biznesową. W praktyce jednak, to szerokie zainteresowanie Sołowowa może okazać się decydujące – daje Warnerowi możliwość sprzedaży większej części aktywów w jednej transakcji.




































