Wyszukaj w serwisie
Goniec.pl > Telewizja > TVP zanotowało duże spadki oglądalności. Polacy preferują programy stacji TVN24
Ada Rymaszewska
Ada Rymaszewska 10.08.2021 09:14

TVP zanotowało duże spadki oglądalności. Polacy preferują programy stacji TVN24

niebieski tekst goniec.pl na białym tle
Jan Bielecki/East News

TVN24 liderem oglądalności wśród kanałów informacyjnych w Polsce w lipcu 2021 r. To zła wiadomość dla konkurującej ze stacją Telewizji Polskiej, która odnotowała gigantyczny spadek.

Najnowsze wyniki badań są efektem analizy przeprowadzonej przez Havas Media Group opracowanej na podstawie danych Nielsen Audience Measurement. Raport opublikował portal wirtualnemedia.pl.

Duże spadki oglądalności

Z udostępnionych danych wynika, że stację TVN24 w lipcu 2021 r. oglądało średnio 5,39 proc. widzów. W porównaniu do lipca 2020 r. oglądalność TVN24 spadła o 8 proc. Na drugim miejscu znalazło się TVP Info z wynikiem 4,06 proc. Tu jednak wynik jest bardziej porażający, gdyż stacja zaliczyła spadek aż o 25,35 proc.

Podium uzupełniła stacja Polsat News. W lipcu 2021 r. kanał miał 2 proc. udziału (spadek względem lipca 2020 r. o 7,28 proc.). Kolejne miejsce zajął kanał TVP3 z udziałem na poziomie 1,05 proc. Pierwszą piątkę zamyka TVN24 BiS, który odnotował największy spadek (w dół o 27,36 proc.).

Pozostała część artykułu pod materiałem wideo

Słabe wyniki TVP Info

Najwięcej powodów do zmartwień ma TVP Info, które wciąż próbuje wybić się na lidera na rynku mediów informacyjnych. Przegrana z kanałem TVN24 musi być ogromnym ciosem dla prezesa Telewizji Polskiej Jacka Kurskiego, który lubi chwalić się wynikami oglądalności swoich programów.

Przypomnijmy jednak, że Kurski nie opiera się na danych Nielsena, uznawanych przez pozostałych nadawców, lecz na metodzie pomiarów MOR. Czyni tak, ponieważ uważa, że wyniki Nielsena są zaniżane, a firma konsekwentnie uniemożliwia przeprowadzanie audytu.

Jednym z wielu przykładów może być transmitowany w sierpniu 2020 r. przez TVP1 półfinałowy mecz Ligi Mistrzów pomiędzy Paris Saint-Germain a Bayernem Monachium, który według danych Nielsen Audience Measurement oglądało 2,93 mln widzów, a MOR - aż 4,31 mln.

Artykuły polecane przez redakcję Goniec.pl:

Jeżeli chcesz się podzielić informacjami ze swojego regionu, koniecznie napisz do nas na adres [email protected]

Źródło: wp.pl, wirtualnemedia.pl, onet.pl

Tagi: TVP TVN