Wyszukaj w serwisie
Goniec.pl > Finanse > Ważny komunikat PKO BP. Dotyczy wszystkich Polaków
Krzysztof Górski
Krzysztof Górski 24.09.2024 17:12

Ważny komunikat PKO BP. Dotyczy wszystkich Polaków

PKO BP
Fot. materiały własne

PKO Bank Polski wydał pilny komunikat do wszystkich swoich klientów związany z sytuacją powodziową. Osoby, które nie będą go przestrzegać mogą stracić pieniądze. Jest kilka najważniejszych zasad.

PKO BP pomaga powodzianom

Krytyczna sytuacja na południu kraju spowodowała, że wiele instytucji zdecydowało się na pomoc ofiarom niszczycielskiego żywiołu. Do tego grona dołączył m.in. PKO Bank Polski, który zaoferował klientom z terenów objętych stanem klęski żywiołowej zawieszenie spłaty kredytu hipotecznego, gotówkowego lub firmowego na okres 3 miesięcy.

PKO Bank Polski proponuje bezpłatne rozwiązania klientom indywidualnym i firmowym z terenów objętych stanem klęski żywiołowej, które mają na celu zawieszenie spłaty zobowiązań finansowych. Osoby posiadające m.in. kredyt hipoteczny, gotówkowy i firmowy od poniedziałku będą mogły wnioskować o zawieszenie spłaty na 3 miesiące - przekazano w komunikacie. 

Czas na zapłatę tylko do środy, mogą zabrać część emerytury. Ważne wieści dla wielu Polaków ZUS może odebrać pieniądze. Na celowniku tysiące emerytów

PKO BP ostrzega przed wyłudzeniami

Niemal od samego początku powodzi pojawiają się osoby, które próbują wykorzystać sytuację i wzbogacić się na ludzkim nieszczęściu. Przykładem tego są m.in. fałszywe zbiórki. Centralne Biuro Zwalczania Cyberprzestępczości wykryło aż 130 takich przypadków. 

W związku z zagrożeniem padnięcia ofiarami oszustów, które wzrosło jeszcze bardziej podczas związanego z powodzią, PKO Bank Polski zdecydował się opublikować pilny komunikat dla swoich klientów, aby uchronić ich przed niebezpieczeństwem.

Zobacz: Został tylko tydzień. Państwo wypłaca nawet do 1200 zł

Ważny komunikat PKO BP. Te zasady trzeba znać

Oszuści wykorzystują ciekawość, pośpiech, nieuwagę oraz niewiedzę, aby wyłudzić dane i pieniądze - alarmuje PKO.

W swoim komunikacie PKO przypomina, jak bezpiecznie i odpowiedzialnie korzystać zarówno z bankowości internetowej, jak i mobilnej. Jest kilka podstawowych zasad, które każdy powinien znać.

  • Dokładnie sprawdzaj treść SMS i powiadomienia IKO przed potwierdzeniem transakcji, w szczególności: kwotę i rodzaj operacji oraz nr konta do przelewu
  • Nikomu nie udostępniaj swoich danych
  • Weryfikuj, gdzie podajesz loginy, hasła, nr PESEL, dane kart i nr CVV2/CVC2 lub kody BLIK. Korzystaj z dwuetapowego logowania – tam, gdzie jest to możliwe
  • Nie otwieraj plików, nie klikaj w linki do logowania i nie instaluj żadnych dodatkowych aplikacji
  • Nie zakładaj, że kłódka w pasku adresu strony internetowej oznacza, że jest ona bezpieczna i autentyczna