Pójdziesz na pocztę i mocno się zdziwisz. Nie będzie już trzeba chodzić do apteki?
Poczta Polska poinformowała o rozpoczęciu testów nowego asortymentu. Już teraz niektóre osoby, które przyszły nadać paczkę, mogą być zaskoczone nietypowym towarem na półkach. Wszystko to w związku z zamiarem znacznego rozszerzenia usług Poczty Polskiej, znamy szczegóły.
Poczta Polska wprowadza nową usługę
Poczta Polska zapowiada wielkie zmiany w wyglądzie swoich placówek. Wszystko w związku z nowym asortymentem, który już można zobaczyć w niektórych miejscach.
Pracujemy nad zmianą asortymentu w palcówkach Poczty Polskiej. W tej chwili pilotaż jest realizowany w 20 placówkach, ale niebawem obejmie 30. Obserwujemy go pod kątem rentowności i wyników sprzedaży, w podziale na regiony – wyjaśnił w rozmowie z PAP prezes spółki Sebastian Mikosz.
ZOBACZ: Nowe świadczenie dla małżeństw coraz bliżej. Znamy szczegóły
Zacznie się już we wtorek. Lidl ma dla klientów same hity na świętaSpore zmiany w Poczcie Polskiej, klientów zaskoczy przede wszystkim asortyment
Nowy asortyment to tylko część zmian, które mamy zobaczyć w placówkach Poczty Polskiej w najbliższych miesiącach. Spółka Skarbu Państwa nawiązuję także współpracę z popularną w Polsce siecią FlixBus. Spowoduje to, że w ponad 440 placówkach pocztowych można już kupić bilety na autobus. Co jeszcze zaskoczy Polaków na poczcie? Tekstylia i książki to dopiero początek.
ZOBACZ: Popularny produkt pilnie znika z półek. GIS ostrzega klientów, może być niebezpieczny
Oto, co już niedługo kupisz na poczcie
Prezes Poczty Polskiej wyjaśnił, że w pierwszym kwartale 2025 roku przyjęta zostanie nowa strategia, należącego do Poczty Polskiej, Banku Pocztowego. Już teraz prowadzone są natomiast testy nowego asortymentu, który może zaskoczyć.
W wybranych placówkach Poczty Polskiej trwają testy nowego asortymentu, zawierającego między innymi książki, tekstylia oraz leki bez recepty – informował Sebastian Mikosz.
Wprowadzenie nowej oferty do placówek Poczty Polskiej ma swoje uzasadnienie, a jak dodaje prezes spółki, na obszarach wiejskich szeroki asortyment spotyka się z dużo większą przychylnością.
Jest efektem konkretnego, wynikającego z przyczyn praktycznych zapotrzebowania, bo do najbliższego sklepu czy galerii handlowej jest po prostu daleko (…) Może to i wywołuje uśmiech w dużym mieście, ale w mniejszych ośrodkach stanowi ogromne ułatwienie w codziennym funkcjonowaniu mieszkańców i co więcej – przynosi spółce konkretne zyski. To również bierzemy pod uwagę w naszym pilotażu – wyjaśnił.
Pilotaż, połączony z analiza, ma potrwać co najmniej do końca tego roku. Poczta Polska ma nadzieje na pozytywne wyniki sprzedaży książek i drobnych gadżetów, które są już dostępne w części placówek.
Sebastian Mikosz dodał, że widzi również potencjał we współpracy z innymi spółkami Skarbu Państwa, takimi jak Orlen, choć zaznaczył, że ostateczne decyzje w tej sprawie nie należą do niego. Prezes Poczty Polskiej podkreślił znaczenie wykorzystania potencjału placówek Poczty Polskiej. Szuka tym samym rozszerzenia możliwości bardziej efektywnego i dochodowego ich wykorzystania.
Myślimy przede wszystkim o placówkach położonych w atrakcyjnych lokalizacjach, często w centrach dużych miast. To ogromny zasób, który trzeba wykorzystać w porozumieniu z innymi podmiotami. Chcemy, by były dla Poczty źródłem dodatkowych przychodów i jednocześnie spełniały funkcje najlepsze i najbardziej pożądane z punktu widzenia lokalnych społeczności – zaznaczył.
Poczta Polska jest największym operatorem pocztowym na rynku krajowym. Zatrudnia obecnie ok. 62 tys. pracowników, a jej sieć to 7,6 tys. placówek, filii i agencji pocztowych w całym kraju.