Wyszukaj w serwisie
Goniec.pl > Finanse > PKO BP wysyła wiadomości do klientów. Każdy powinien ją przeczytać
Laura  Młodochowska
Laura Młodochowska 19.07.2024 22:12

PKO BP wysyła wiadomości do klientów. Każdy powinien ją przeczytać

PKO BP
Fot. materiały własne

PKO BP właśnie rozesłał komunikat do wszystkich swoich klientów. Jak się okazuje, chodzi o bezpieczeństwo korzystania z karty w bankomacie, sklepie i internecie. Nie ma wątpliwości co do tego, że te informacje powinien przeczytać każdy, nawet jeśli nie posiada konta w tym banku.

PKO BP wydał komunikat. Chodzi o płatności kartą

PKO BP ostrzega swoich klientów przez nieroztropnym dokonywaniem płatności w bankomatach. W rozesłanej wiadomości bank wyjaśnia, jakie środki ostrożności należy zachować, aby nie narażać na niebezpieczeństwo utraty środków. Chwila nieuwagi może kosztować nas niemałą sumę pieniędzy, ponieważ złodzieje i cyberprzestępcy znajdują coraz to nowe metody kradzieży. 

Nie żyje polska dziennikarka. Miała zaledwie 42 lata

PKO BP rozsyła klientom tą wiadomość

PKO BP w wiadomości zaznacza, że przed skorzystaniem z bankomatu należy sprawdzić, czy jest dobrze on widoczny i oświetlony. Jeśli nie – warto wybrać inny. Co jeszcze radzi bank?

Przyjrzyj się szczelinie czytnika na kartę – tam oszuści mogą instalować tzw. skimmery, czyli nakładki, które ”czytają" karty. Klawiatura urządzenia powinna być płaska, bez wyraźnie odstających elementów. Gdy wprowadzasz kod PIN i kwotę transakcji, zasłoń ekran i klawiaturę tak, żeby nikt stojący za tobą nie mógł zobaczyć, co wpisujesz. Zwróć też uwagę, czy w pobliżu nie została zainstalowana żadna mikrokamera. Nie wpuszczaj obcych, jeśli korzystasz z bankomatu w pomieszczeniu, do którego możesz wejść tylko przy użyciu karty – napisano w komunikacie.

ZOBACZ: Nadciąga Frederik. Zbliża się zmiana w pogodzie

PKO BP ostrzega klientów. Na to trzeba uważać podczas zakupów w sklepie

PKO BP przekazał także swoim klientom wytyczne co do zakupów w sklepach stacjonarnych i internetowych. Niewiele osób zdaje sobie sprawę, że podczas codziennych płatności możemy narazić się na niemałe problemy.

Pamiętaj, że dane karty płatniczej tj. imię i nazwisko, nr karty oraz kod CVC/CVV wystarczą, żeby zapłacić w internecie – dlatego pod żadnym pozorem nie udostępniaj swojej karty np. sprzedawcy w sklepie lub kelnerowi w restauracji. To pracownik danego punktu powinien podejść do Ciebie z terminalem. Upewnij się, że podczas płatności nikt nie widzi twojego PIN-u, który wpisujesz na terminalu płatniczym – przestrzega PKO BP.

Bank zaznacza, że wciąż istnieją bardzo poważne zagrożenia w kontekście płatności internetowych. Przede wszystkim powinniśmy zrezygnować z zakupów w sklepach, co do których autentyczności mamy wątpliwości.

Jeżeli podczas płatności nabierzesz jakichkolwiek watpliwości, lepiej zrezygnuj z podawania swoich danych i zrób zakupy w innym sklepie. Uważaj na fałszywe strony, które podszywają się pod agentów rozliczeniowych – adresy fałszywych stron mogą różnić się nawet 1 znakiem, np. zdublowaną literą lub zmienioną końcówką. Nie podawaj nikomu PIN-u do karty – służy on do potwierdzania Twoich płatności w terminalu, transakcji w bankomacie lub transakcji karta online – napisano w komunikacie.

ZOBACZ: ZUS wydał pilny komunikat. Dotyczy wszystkich klientów