Wyszukaj w serwisie
Goniec.pl > Finanse > Pilny komunikat PKO BP, dotyczy wszystkich klientów. Mogą stracić pieniądze, jest potwierdzenie
Bartłomiej  Binaś
Bartłomiej Binaś 13.12.2024 07:43

Pilny komunikat PKO BP, dotyczy wszystkich klientów. Mogą stracić pieniądze, jest potwierdzenie

PKO BP
fot. Goniec

Pilny komunikat wydał w ostatnich godzinach do swoich klientów PKO Bank Polski. Przedstawiciele placówki podkreślają, że wystarczy chwila nieuwagi, aby jeszcze przed świętami doczekać się przykrych konsekwencji. Chodzi o wiadomości, jakie pojawiają się w skrzynkach klientów. Bank jednoznacznie przestrzega. Pojawiło się oficjalne potwierdzenie.

Komunikat PKO BP. Klienci muszą uważać

W ostatnich godzinach pojawił się bardzo ważny komunikat ze strony PKO BP. Klienci w przedświątecznych emocjach i zakupowym szale mogą łatwo paść ofiarami oszustów. Wystarczy jedynie chwila nieuwagi. Cyberprzestępcy wykorzystują do tego logotyp PKO BP

Oszuści wysyłają na skrzynki pocztowe wiadomość, która do złudzenia przypomina informację z banku. Nadawca posługuje się nawet adresem "IPKO <service@ipko[KROPKA]pl>". Warto uważać, ponieważ możemy stracić pieniądze.

20 grudnia ceny gazu poszybują w górę. Wiemy, kto zapłaci najwięcej

PKO BP z pilną informacją do klientów przed świętami

Jak informuje w komunikacie PKO BP, oszuści wykorzystują do swojego działania informacje o aktywacji  "potwierdzenia mobilnego". W rzeczywistości informacja nijak ma się do prawdziwej sytuacji. "Działaj teraz, aby kontynuować korzystanie z naszych usług" – pojawia się taka informacja oraz link, w który pod żadnym pozorem nie powinniśmy klikać, jeśli nie chcemy mieć problemów. 

ZOBACZ: Termin mija 12 grudnia, zostały niespełna dwie godziny. 2150 zł dla seniorów

PKO BP ostrzega klientów, ta wiadomość to sprawka oszustów

Nie otwieraj załączników i nie klikaj w linki w tego rodzaju e-mailach. Jeśli klikniesz w link, możesz stracić pieniądze i kontrolę nad kontem - podkreśla PKO BP.

Klienci muszą wiedzieć, że to nie bank jest autorem tych wiadomości. PKO BP opublikował również przykładową wiadomość, której autorem są cyberprzestępcy.

11.png
fot. PKO BP

Wiadomość wysłana jest z fałszywego konta, które podszywa się pod bank. W pośpiechu bardzo łatwo jest jednak nie zauważyć nic podejrzanego. Wystarczy kilka kliknięć i nasze działanie może doprowadzić do przekazania poufnych danych w ręce oszustów, a co za tym idzie kłopoty finansowe. Cyberprzestępcy mogą wyczyścić nam konto przed świętami.

PKO BP przypomina, że prawdziwe e-maile i SMS-y wysyłane z banku nigdy nie zawierają żadnych linków. Zaapelowano do klientów, aby przed zalogowaniem się na swoje konto dokładnie sprawdzić adres strony. 

ZOBACZ: Tyle zapłacimy za abonament RTV od 1 stycznia. Znamy konkretne stawki