Wyszukaj w serwisie
Goniec.pl > Finanse > Bank ostrzega klientów. Można stracić dostęp do konta, a nawet pieniądze
Krzysztof Górski
Krzysztof Górski 16.12.2024 10:38

Bank ostrzega klientów. Można stracić dostęp do konta, a nawet pieniądze

laptop
Fot. pixabay.com

Jeden z największych polskich banków wydał do swoich klientów pilny komunikat. Przedstawiciele placówki podkreślają, że wystarczy chwila nieuwagi, aby utracić dostęp do konta i pieniądze. Przed czym należy się wystrzegać? Wyjaśniamy.

Bank wydał pilny komunikat

Popularne polskie banki coraz częściej wysyłają komunikaty do swoich klientów. Te w dużej mierze dotyczą najróżniejszych ofert placówki, jednak wśród nich regularnie pojawiają się również ostrzeżenia i wskazówki jak ustrzec się przed się przed zagrożeniami.  Podobnie jest i tym razem, a ważny alert płynie z jednej z największych polskich instytucji.

ZOBACZ: Robisz takie przelewy? Skarbówka może zablokować konto, niektórzy mają powody do obaw 

 

Polacy się mylili? Ksiądz wprost powiedział, na co idą pieniądze z kolędy Pracował ponad 67 lat. Taką emeryturę co miesiąc wypłaca mu ZUS, kwota robi wrażenie

Duży bank ostrzega przed oszustami

Rozwój technologii spowodował, że bankowość internetowa stała się codziennością dla milionów Polaków. Przeniesienie swoich pieniędzy do sieci jest ogromnym ułatwieniem w codziennym życiu, jednak wiąże się także z wieloma zagrożeniami. Cyberprzestępcy bowiem wymyślają coraz to nowsze sposoby, aby pozbawić nas oszczędności.

ZOBACZ: Skarbówka może oddać emerytom nawet po 400 złotych. Komu się należy? 

Właśnie o takim zagrożeniu w swoim najnowszym komunikacie poinformował Santander Bank Polska. Placówka ostrzega swoich klientów przed oszustami, którzy podszywają się pod bank. W jaki sposób to robią? Trzeba przyznać, że bardzo przebiegły.

Takie wiadomości oszuści wysyłają klientom

Wiemy, że możecie otrzymywać wiadomości e-mail oraz SMS, w których oszuści podszywają się pod nasz bank, informują o konieczności aktualizacji danych, czy ponownie rejestracji - czytamy w komunikacie Santander.

Placówka dodaje, że w wiadomości znajduje się link, dzięki któremu zostaniemy przekierowani do strony podszywającej się pod jej witrynę, a po wpisaniu na niej danych do logowania, trafiają one w ręce przestępców. “Przestępcy chcą wejść w posiadanie Waszych danych, a w konsekwencji wyprowadzić pieniądze z rachunków” - ostrzega bank.

Santander w swoim apelu zwrócił także uwagę na kilka istotnych reguł, które uchronią klientów przed padnięciem ofiarą przestępstwa.

  • Nie klikajcie w linki i nie skanujcie QR kodów w wiadomościach od nieznanych nadawców
  • Zawsze sprawdzajcie adresy stron, na których podajecie poufne dane. Prawdziwe strony banku to: santander.pl, centrum24.pl
  • Pamiętajcie, że bank nie wysyła SMS-ów z linkami
  • Jeżeli otrzymacie podejrzaną wiadomość, zgłoście ją do banku
  • Nigdy nie prosimy o logowanie się do bankowości internetowej poprzez wysyłanie linków w wiadomości SMS lub e-mail prowadzących do serwisów transakcyjnych

Instytucja opublikowała również treść wiadomości od oszustów, która trafia do jej klientów. Wynika z niej, że jeśli nie klikniemy w link, to stracimy dostęp do konta.

Szanowny kliencie,
Chcielibyśmy poinformować, że na Twoim koncie wykryto nietypową aktywność, co wymaga pilnej weryfikacji w celu zapewnienia bezpieczeństwa Twoich środków i danych. (…) Uprzejmie przypominamy, że brak przeprowadzenia weryfikacji może skutkować tymczasowym zawieszeniem dostępu do usług.