Ważny komunikat PKO BP do wszystkich klientów. Trudności w płatnościach kartą i wypłatach z bankomatów

PKO Bank Polski opublikował na swojej stronie internetowej ważne komunikaty, które zostały skierowane do wszystkich klientów. W najbliższym czasie pojawią się trudności m.in. w dostępie aplikacji mobilnej i obsłudze kart. “Jeśli możesz, zrób zaplanowane operacje wcześniej” - apeluje placówka.
Bank apeluje do klientów
PKO Bank Polski to ścisła czołówka banków w naszym kraju. Obsługuje ponad 12 mln klientów, a zdecydowana większość, bo aż 11,3 mln to podmioty obsługiwane w segmencie detalicznym. Dla porównania, na drugim miejscu znajduje się Bank Pekao, któremu zaufało niemal dwukrotnie mniej Polaków - 6,5 mln.
Wiodąca instytucja finansowa ostatnio coraz częściej przesyła komunikaty swoim klientom. Ostatnio PKO informował m.in. problemach z kartami płatniczymi.
PKO BP ostrzega klientów
Od kilku lat PKO Bank Polski konsekwentnie rozwija strategię skutecznej komunikacji i działań, które mogą wpłynąć na korzystanie z usług bankowych czy aplikacji mobilnej. Placówka dba o przejrzystość i szybkie przekazywanie istotnych wiadomości, by zapewnić użytkownikom pełen komfort i bezpieczeństwo. Właśnie PKO BP wydało dwa ważne komunikaty, które dotyczą korzystania z platformy internetowej, aplikacji mobilnej oraz karty płatniczej.
PKO BP wydał ważny komunikat
PKO Bank Polski wydał pilne komunikaty dotyczące zaplanowanych prac serwisowych. Problemy pojawią się w nocy z niedzieli na poniedziałek, a także w poniedziałek nad ranem. Dotkną one zarówno użytkowników aplikacji mobilnej IKO, bankowości internetowej iPKO, jak i posiadaczy kart płatniczych. “W najbliższą niedzielę i poniedziałek zaplanowaliśmy prace w serwisie iPKO oraz aplikacji IKO. W związku z tym 27.04.2025 w godz. 00:00-06:00 oraz 28.04.2025 w godz. 00:00-02:30 nie będzie można składać wniosków i dyspozycji za pośrednictwem IKO i iPKO” - czytamy w jednym z komunikatów PKO.
Największe utrudnienia wystąpią jednak w nocy z niedzieli na poniedziałek (28 kwietnia) – w godzinach od 00:45 do 01:45. W tym czasie nie będzie możliwe:
- dokonywanie transakcji kartami płatniczymi oraz BLIKIEM w bankomatach i wpłatomatach PKO BP,
- nadawanie i weryfikacja PIN-u (w tym dla transakcji 3D Secure),
- aktywacja kart w aplikacji IKO i serwisie iPKO,
- dodawanie kart do portfeli cyfrowych, takich jak Apple Pay, Google Pay, Garmin Pay, SwatchPAY i Xiaomi Pay.
Placówka ostrzega również, że w tym samym czasie mogą wystąpić problemy przy płatnościach kartą w sklepach stacjonarnych i internetowych oraz przy wypłatach z bankomatów innych banków. “Jeśli możesz, zrób zaplanowane operacje wcześniej” - zaznacza PKO.
ZOBACZ: Wydała wszystkie oszczędności na dom. Gdy poszła się zameldować, zdębiała. Mogła tylko zapłakać
Przypominamy też, iż bank informował niedawno, że klientów czekają rewolucyjne zmiany, które dotyczą m.in. wprowadzenia nowych limitów na przelewy. Cała procedura ma na celu walkę z cyberprzestępczością. "Od 6 maja 2025 r. bank wprowadza dzienny limit domyślny i maksymalny limit na przelewy w serwisie internetowym iPKO. Klient będzie mógł samodzielnie w serwisie iPKO obniżyć limit dzienny lub podwyższyć go do limitu maksymalnego" - podaje placówka.
W czasach coraz bardziej zuchwałych ataków cyberprzestępców, którzy wykorzystują nieuwagę oraz czasem nadmierną ufność swoich potencjalnych ofiar, robimy wszystko, by pomagać naszym klientom chronić ich oszczędności. Systematycznie wprowadzamy rozwiązania, które mają przeciwdziałać wyłudzeniom. Kolejnym narzędziem, które wspomaga bezpieczeństwo pieniędzy klientów, są właśnie limity na przelewy w serwisie iPKO - tłumaczy, cytowany w komunikacie, Michał Macierzyński, dyrektor Departamentu Usług Cyfrowych w PKO Banku Polskim.
Nowe limity w PKO BP będą wyglądać następująco:
- Domyślny limit dzienny od 6 maja wyniesie 10 tys. zł
- Jeśli klient miał wcześniej ustawiony wyższy limit, bank automatycznie obniży mu go do tej kwoty
- Klient będzie mógł go podnieść do wysokości maksymalnego limitu dziennego (nawet do 300 tys. zł)
- Maksymalny limit zależeć będzie od narzędzia autoryzacji oraz dodatkowych usług bezpieczeństwa, z których korzysta dany klient
Bank zaznacza, że aby ustawić największy dzienny limit maksymalny, należy używać mobilnej autoryzacji w aplikacji IKO oraz usługi dodatkowego zabezpieczenia logowania do serwisu iPKO, dzięki której bank sprawdza wybrane cechy zachowania użytkownika w swoim serwisie internetowym.





































