TVP ma problem z "19.30". "Wiadomości" radziły sobie lepiej
Nowy serwis informacyjny Telewizji Polskiej na dobre wystartował pod koniec ubiegłego roku. Przez pierwsze tygodnie działalności "19.30" TVP nie może być jednak usatysfakcjonowana z wyników oglądalności dziennika. Dane jasno wskazują, że program nie cieszy się wśród Polaków aż taką popularnością jak "Wiadomości". Z miesiąca na miesiąc może być jeszcze gorzej.
Zmiany w TVP wpływają na wynik oglądalności "19:30"?
Zmiany w mediach publicznych dokonywały się w ostatnich tygodniach niemal na oczach widzów. Pracę straciła ekipa programów informacyjnych, na czele z "Wiadomościami". Na tym jednak nie koniec. Nowe władze pożegnały się również m.in. z prowadzącymi "Pytania na śniadanie" i większością pracowników dawnego TVP Info. Do Telewizji Publicznej wróciło wiele głośnych nazwisk, które za czasów rządów PiS nie miały czego szukać w TVP. Mowa m.in. o Macieju Orłosiu, czy Jarosławie Kulczyckim.
Jak rewolucja w mediach publicznych wypływa na odbiór telewizji w oczach widzów? Jak się okazuje, wyniki oglądalności głównych programów nowego TVP zawodzą. Widzowie nie są skorzy do oglądania "19.30", "Panoramy" czy "Teleexpressu".
Kultowy program wraca do TVP. Widzowie czekali 30 latTVP ma kłopoty. "19.30" nie interesuje tak bardzo jak "Wiadomości"
Sam debiut programu "19:30" oglądały miliony osób i mimo iż wielu po wprowadzonych zmianach zapowiadało powrót do stałego oglądania serwisu informacyjnego TVP, to ten trend szybko zgasł. Każde kolejne wydanie dziennika w styczniu nie mogło już liczyć na tak dużą oglądalność. Oglądalność programów informacyjnych TVP znacznie maleje.
Jak wynika z danych portalu Wirtualne Media, w styczniu 2024 roku wszystkie stacje straciły na oglądalności względem roku poprzedniego, jednak nikt nie zaliczył tak drastycznych spadków jak "19.30", "Teleexpress" i "Panorama".
ZOBACZ: Holecka "stroi fochy" w TV Republika? Wieści zza kulis zaskakują
Zwłaszcza ostatni z wymienionych programów radzi sobie najsłabiej. W styczniu "Panoramę" oglądało 521 tys. widzów, a rok wcześniej program notował widownię na poziomie 1,5 mln osób. Być może duży wpływ na ten fakt ma przeniesienie godziny emisji serwisu na 22:30. Serwis "19.30" w styczniu średnio oglądało nieco ponad 1,9 mln Polaków. Jeśli porównać ten wynik do dawnych "Wiadomości", to jest on słabszy aż o 756 tys. widzów.
"19.30" nie tak popularna jak "Wiadomości"
Spośród trzech głównych programów informacyjnych Telewizji Polskiej najmniejsze spadki w oglądalności zaliczył "Teleexpress", jednak dalej są one wyraźnie odczuwalne. Średnia widownia 15-minutowego dziennika TVP spadła z 2,5 mln do 1,95 mln. Widzowie chętniej decydują się na "Teleexpress" w TVP niż na serwis wieczorny.
ZOBACZ: Przeprosiny w TVP Info. Na antenie padły ważne słowa
Co może mieć wpływ na tak duży odpływ widzów? Część komentujących uważa, że po zmianach w mediach publicznych serwisy wcale nie są lepszej jakości. W ostatnich dniach na TVP spadła także lawina krytyki, gdy odmówiono ujawnienia zarobków obecnych prezenterów. Czas pokaże, czy nowe władze Telewizji Polskiej znajdą lek na obecne problemy ze spadkiem oglądalności.
Źródło: Goniec.pl/Wirtualnemedia.pl