Pilny komunikat PKO BP, dotyczy wszystkich klientów. "Możesz stracić pieniądze i kontrolę nad kontem"

PKO Bank Polski pilny ważny komunikat, z którym zapoznać się muszą wszyscy jego klienci. Poprzez jedno niedopatrzenie można stracić pieniądze. Bank alarmuje w tej sprawie, pokazując, na co muszą uważać osoby, które dostają podejrzane wiadomości.
PKO BP wydało pilny komunikat. Dotyczy wszystkich klientów
Cyberprzestępcy to osoby lub grupy, które wykorzystują komputery, sieci i internet do popełniania przestępstw. Ich działania mogą być bardzo różnorodne — od włamań do systemów informatycznych, przez kradzież danych osobowych, aż po rozsyłanie wirusów, phishing i wymuszenia za pomocą oprogramowania typu ransomware.
Działają najczęściej zdalnie, często z krajów, w których prawo nie nadąża za rozwojem technologii. Dzięki temu mogą atakować cele na całym świecie, pozostając niemal niewykrywalni. Niektórzy z nich działają indywidualnie, ale coraz częściej mamy do czynienia z dobrze zorganizowanymi grupami przestępczymi.
Należy mieć świadomość, że ofiarami cyberprzestępców są nie tylko firmy czy instytucje. Często też takie osoby atakują zwykłych ludzi, licząc na ich naiwność. Prawdziwą plagą są rozsyłane linki, po których kliknięciu i podaniu wrażliwych danych istnieje wysokie ryzyko utraty pieniędzy. Dlatego też tak wiele podmiotów prowadzi kampanie, mające na celu uodpornić ludzi na tego typu próby oszustwa. Teraz, w obliczu kolejnych prób cyberprzestępców, na wydanie komunikatu ostrzegawczego zdecydował się PKO Bank Polski.
Trump nie wytrzymał i właśnie to ujawnił. Postawił Putinowi pilne ultimatum. Huczy o tym cały świat Prowadziła debatę w TV Republika. Trudno uwierzyć, kim jest jej mąż, mało kto o tym wieKlienci PKO BP muszą uważać
Różne firmy i instytucje, w tym banki starają się reagować na bieżące zagrożenia związane z cyberprzestępczością. Teraz PKO BP wydał komunikat, który ma ostrzec nie tylko ich klientów, ale też wszystkich Polaków przed czyhającym zagrożeniem. Bowiem, oszuści ponownie wykorzystują logo i nazwę banku, aby skorzystać na naiwności swoich ofiar i odebrać im pieniądze.
W związku z tym PKO Bank Polski wstawił na swoją oficjalną stronę internetową ostrzeżenie przed fałszywymi wiadomościami e-mail, dotyczące rzekomego “potwierdzenia przelewu”. Bank zwraca uwagę na sfałszowany adres mailowy, którym posługują się oszuści.
W polu adresu wiadomości znajduje się sfałszowany adres wskazujący na PKO Bank Polski <notification@XXXX> - zaznacza w swoim komunikacie bank, podkreślając, że wymieniony adres e-mail NIE NALEŻY do PKO BP.
Bank podkreśla, że nie jest autorem takich wiadomości. Jednocześnie zaznacza, że to kolejny pomysł cyberprzestępców, którzy chcą wyłudzić od ludzi pieniądze. Autorzy komunikatu na stronie PKO BP zwracają też uwagę na załączniki zamieszczane pod fałszywymi mailami. Noszą one nazwy “PKObank.pdf” oraz “PKO-362712.pdf” i zawierają złośliwe oprogramowanie.
Nie otwieraj załączników i nie klikaj w linki w tego rodzaju e-mailach. Jeśli klikniesz w link, możesz stracić pieniądze i kontrolę nad kontem - dodaje PKO BP.
ZOBACZ: Gorąco tuż po debacie w TV Republika. Cała Polska od razu zwróciła na to uwagę
PKO BP ostrzega przed fałszywymi wiadomościami
Na oficjalnej stronie internetowej PKO Banku Polskiego zamieszczono też zrzut ekranu, pokazujący przykładową fałszywą wiadomość nadaną przez oszusta. Na pierwszy rzut oka wygląda niepozornie, a cyberprzestępcy zadbali nawet o zamieszczenie dopisku wskazującego na legalną działalność banku. To bardzo niebezpieczne dla tych, którzy nie są świadomi internetowego zagrożenia.

PKO Bank Polski apeluje również, by nigdy nie wierzyć w prawdziwość widocznej nazwy nadawcy maila. Oszuści potrafią bowiem podrobić numer telefonu. Jak dodaje PKO BP, “Nawet najbezpieczniejsze rozwiązania nie będą wystarczające, gdy zabraknie uważności, ostrożności, zdrowego rozsądku oraz kierowania się zasadą ograniczonego zaufania”.
Obecnie PKO Bank Polski to jedna z największych bankowości w Polsce. Na koniec 2024 roku liczba klientów wyniosła 12,1 miliona, a więc o 0,1 miliona więcej w porównaniu z końcem pierwszego kwartału 2024 roku. Teraz, zgodnie z przyjętą na lata 2025-2027 strategią bank chce podnieść liczbę klientów indywidualnych do 15 milionów. Nie obędzie się również bez rozwoju aplikacji mobilnej iPKO oraz wdrażania kolejnych rozwiązań, w tym tych zapewniających jeszcze większe bezpieczeństwo finansowe klientów.



































