Pilny komunikat banku PKO BP. Dotyczy wszystkich klientów
PKO BP wydał ważny komunikat, w którym przestrzega swoich klientów przed oszustami. Cyberprzestępcy podszywają się pod bank i wysyłają fałszywe wiadomości. Wiadomo już, jak wygląda ich treść. “Możesz stracić pieniądze i kontrole nad kontem” - apeluje placówka.
PKO BP wydał ważny komunikat
PKO Bank Polski to obecnie największa tego typu placówka w naszym kraju, która obsługuje ponad 12 mln klientów. Zdecydowana większość, bo aż 11,3 mln to podmioty obsługiwane w segmencie detalicznym. Dla porównania, na drugim miejscu znajduje się Bank Pekao, któremu zaufało niemal dwukrotnie mniej Polaków - 6,5 mln.
PKO BP ostatnio coraz częściej przesyła komunikaty swoim klientom. Te regularnie dotyczą różnego rodzaju oszustw. W najnowszej wiadomości bank podaje, jakie dokładnie wiadomości e-mail docierają do ewentualnych ofiar.
ZOBACZ: Nowy podatek uderzy w kieszenie Polaków. Zacznie się już 1 stycznia
Zamontował pompę ciepła, potem spojrzał na rachunki. "Jestem zrujnowany" Bankomat wciągnie kartę, później wyzeruje konto. Trzeba mieć się na bacznościTakie wiadomości wysyłają oszuści
Najnowszy komunikat PKO BP, który pojawił się na stronie internetowej banku, to pilny apel do wszystkich klientów. Placówka zwraca w nim uwagę na działalność cyberprzestępców, którzy starają się wyłudzić dane użytkowników. “Uwaga na fałszywe wiadomości podszywające się pod nasz bank” - czytamy w komunikacie.
Uważaj na fałszywe e-maile podszywające się pod bank o temacie: „PKO Bank Polski-Potwierdź płatność 2024.11.18”. Wiadomości mają w polu nadawcy różne adresy mailowe np.: „Księgowy PL <iod78893930@pkobp[KROPKA]pl” - apeluje bank.
Na to należy zwracać szczególną uwagę
PKO BP stanowczo zaznacza, że nie jest autorem takich wiadomości, a w treści e-maili znajduje się załącznik ze złośliwym oprogramowaniem.
Nie otwieraj załączników i nie klikaj w linki w tego rodzaju e-mailach. Jeśli klikniesz w link, możesz stracić pieniądze i kontrolę nad kontem - zaznacza bank.
Dodano, że w przypadku jakichkolwiek wątpliwości należy się skontaktować z bezpłatną infolinią pod numerem 800 302 302. Bank informuje również, na co należy zwracać szczególną uwagę. Podkreśla, że “ich” SMSy i wiadomości e-mail nigdy nie zawierają linków.
Sprawdzaj dokładnie adres strony, linki do fałszywych stron zamieszczane są także w reklamach w wyszukiwarce i wyglądają jak zwykłe wyniki wyszukiwania - dodaje PKO BP.