NFZ będzie dzwonił z ankietą do pacjentów, którzy byli niedawno w szpitalu
Osoby przebywające niedawno w szpitalu otrzymają telefon z Narodowego Funduszu Zdrowia (NFZ). Minister zdrowia Adam Niedzielski potwierdza, że ankieterzy zadadzą w imieniu NFZ dziewięć pytań. Celem ma być poprawienie jakości oferowanych przez służbę zdrowia świadczeń.
- Od 26 października ruszamy z ankietą oceny doświadczeń pacjenta z pobytu w szpitalu - poinformował w poniedziałek 25 października minister Adam Niedzielski.
Szef resortu zdrowia z góry podziękował wszystkim pacjentom, którzy odbiorą telefon i odpowiedzą na pytania zadawane przez ankieterów. NFZ ujawniło, o co zapyta osoby przebywające niedawno w szpitalu.
Od 26 października ruszamy z ankietą oceny doświadczeń pacjenta z pobytu w szpitalu. Pacjenci, którzy przebywali ostatnio w szpitalu, będą proszeni o odpowiedź na 9 pytań dot jakości komunikacji, traktowania i wyżywienia. Z góry dziękuję za poświęcony czashttps://t.co/Bya9cK4DLQ
— Adam Niedzielski (@a_niedzielski) October 25, 2021
NFZ będzie dzwonić do pacjentów
- Działamy w imieniu i na rzecz pacjentów - zapewnia w specjalnym komunikacie NFZ. Specjalna akcja ma pomóc w podnoszeniu usług świadczonych nie tylko przez szpitale w całej Polsce, ale przede wszystkim w ustaleniu największych bolączek systemu służby zdrowia.
Pozostała część artykułu pod materiałem wideo
Akcja NFZ i Ministerstwa Zdrowia rozpocznie się we wtorek, 26 października. Telefony od ankieterów otrzymają tylko ci pacjenci, którzy w ostatnim czasie byli hospitalizowani.
W komunikacie zamieszczono ważny apel. - Prosimy, aby pacjenci nie podawali żadnych innych informacji o sobie (zwłaszcza danych osobowych, czy informacji o świadczeniu, z jakiego korzystali) - zastrzega NFZ.
Podkreślono, że to ważne z punktu widzenia bezpieczeństwa. Ankieterzy nie będą zadawać żadnych personalnych pytań, a jedynie dziewięć konkretnych zagadnień ustalonych z Narodowym Funduszem Zdrowia.
Pacjenci odpowiedzą na konkretne pytania
Ankieta przeprowadzana przez NFZ i resort Adama Niedzielskiego jest w pełni anonimowa. Ankieterzy, którzy będą dzwonić do pacjentów, będą znali jedynie ich płeć, numer telefonu oraz szpital, gdzie i na co ci byli ostatnio leczeni.
Osoby, które otrzymają specjalny telefon, będą oceniać pytania w skali od 1-10. NFZ ujawniło, o co zapyta pacjentów.
Oto dziewięć pytań przygotowanych dla Polek i Polaków, którzy niedawno byli w szpitalu:
Czy zespół medyczny był zaangażowany w uśmierzanie bólu?
Jaka była jakość wyżywienia?
Czy komunikacja była zrozumiała?
Czy zespół medyczny zrozumiale informował o ryzyku związanym z lekami?
Czy zespół medyczny zapewnił wsparcie emocjonalne?
Czy bezpośrednie otoczenie było czyste?
Czy w nocy była cisza?
Czy zespół medyczny włączał pacjenta w decyzję o leczeniu?
Jakie jest prawdopodobieństwo polecenia szpitala?
Wszystkie wątpliwości można zgłaszać na specjalną infolinię
W specjalnym komunikacie NFZ podkreślił, że w każdym przypadku poczucia, że ankieter przekracza linię i pyta o dane osobowe, informacje na temat takiego incydentu można zgłaszać do centrali.
- Mamy bazę ankieterów, którzy dzwonią w naszym imieniu - zapewniło NFZ. - W razie jakichkolwiek wątpliwości pacjenci mogą potwierdzić ich tożsamość w naszej infolinii (TIP), pod numerem 800 190 590 - dodano w komunikacie.
Artykuły polecane przez redakcję Goniec.pl:
Oliwia Bieniuk rozpłakała się w "Tańcu z Gwiazdami". Na parkiet wbiegł jej ojciec
Pokaz burleski w programie "Mam Talent". Żenujące komentarze jurorów
Wiceminister zdrowia zabrał głos ws. zamykania cmentarzy. "Decyzje będą podejmowane punktowo"
Jeżeli chcesz się podzielić informacjami ze swojego regionu, koniecznie napisz do nas na adres redakcja@goniec.pl
Źródło: nfz.gov.pl