Wyszukaj w serwisie
Goniec.pl > Fakty > NFZ będzie dzwonił z ankietą do pacjentów, którzy byli niedawno w szpitalu
Agata Jaroszewska
Agata Jaroszewska 25.10.2021 17:12

NFZ będzie dzwonił z ankietą do pacjentów, którzy byli niedawno w szpitalu

niebieski tekst goniec.pl na białym tle
Pxfuel

Osoby przebywające niedawno w szpitalu otrzymają telefon z Narodowego Funduszu Zdrowia (NFZ). Minister zdrowia Adam Niedzielski potwierdza, że ankieterzy zadadzą w imieniu NFZ dziewięć pytań. Celem ma być poprawienie jakości oferowanych przez służbę zdrowia świadczeń.

- Od 26 października ruszamy z ankietą oceny doświadczeń pacjenta z pobytu w szpitalu - poinformował w poniedziałek 25 października minister Adam Niedzielski.

Szef resortu zdrowia z góry podziękował wszystkim pacjentom, którzy odbiorą telefon i odpowiedzą na pytania zadawane przez ankieterów. NFZ ujawniło, o co zapyta osoby przebywające niedawno w szpitalu.

NFZ będzie dzwonić do pacjentów

- Działamy w imieniu i na rzecz pacjentów - zapewnia w specjalnym komunikacie NFZ. Specjalna akcja ma pomóc w podnoszeniu usług świadczonych nie tylko przez szpitale w całej Polsce, ale przede wszystkim w ustaleniu największych bolączek systemu służby zdrowia.

Pozostała część artykułu pod materiałem wideo

Akcja NFZ i Ministerstwa Zdrowia rozpocznie się we wtorek, 26 października. Telefony od ankieterów otrzymają tylko ci pacjenci, którzy w ostatnim czasie byli hospitalizowani.

W komunikacie zamieszczono ważny apel. - Prosimy, aby pacjenci nie podawali żadnych innych informacji o sobie (zwłaszcza danych osobowych, czy informacji o świadczeniu, z jakiego korzystali) - zastrzega NFZ.

Podkreślono, że to ważne z punktu widzenia bezpieczeństwa. Ankieterzy nie będą zadawać żadnych personalnych pytań, a jedynie dziewięć konkretnych zagadnień ustalonych z Narodowym Funduszem Zdrowia.

Pacjenci odpowiedzą na konkretne pytania

Ankieta przeprowadzana przez NFZ i resort Adama Niedzielskiego jest w pełni anonimowa. Ankieterzy, którzy będą dzwonić do pacjentów, będą znali jedynie ich płeć, numer telefonu oraz szpital, gdzie i na co ci byli ostatnio leczeni.

Osoby, które otrzymają specjalny telefon, będą oceniać pytania w skali od 1-10. NFZ ujawniło, o co zapyta pacjentów.

Oto dziewięć pytań przygotowanych dla Polek i Polaków, którzy niedawno byli w szpitalu:

  1. Czy zespół medyczny był zaangażowany w uśmierzanie bólu?

  2. Jaka była jakość wyżywienia?

  3. Czy komunikacja była zrozumiała?

  4. Czy zespół medyczny zrozumiale informował o ryzyku związanym z lekami?

  5. Czy zespół medyczny zapewnił wsparcie emocjonalne?

  6. Czy bezpośrednie otoczenie było czyste?

  7. Czy w nocy była cisza?

  8. Czy zespół medyczny włączał pacjenta w decyzję o leczeniu?

  9. Jakie jest prawdopodobieństwo polecenia szpitala?

Wszystkie wątpliwości można zgłaszać na specjalną infolinię

W specjalnym komunikacie NFZ podkreślił, że w każdym przypadku poczucia, że ankieter przekracza linię i pyta o dane osobowe, informacje na temat takiego incydentu można zgłaszać do centrali.

- Mamy bazę ankieterów, którzy dzwonią w naszym imieniu - zapewniło NFZ. - W razie jakichkolwiek wątpliwości pacjenci mogą potwierdzić ich tożsamość w naszej infolinii (TIP), pod numerem 800 190 590 - dodano w komunikacie.

Artykuły polecane przez redakcję Goniec.pl:

Jeżeli chcesz się podzielić informacjami ze swojego regionu, koniecznie napisz do nas na adres redakcja@goniec.pl

Źródło: nfz.gov.pl

Tagi: NFZ Szpital