Wyszukaj w serwisie
Goniec.pl > Fakty > Na kasie w Biedronce pojawił się tajemniczy komunikat. Oto co oznacza
Bartłomiej  Binaś
Bartłomiej Binaś 22.08.2023 12:46

Na kasie w Biedronce pojawił się tajemniczy komunikat. Oto co oznacza

biedronka
Marek BAZAK/East News

W sklepach sieci Biedronka pojawiły się kartki z ważną informacją dla wszystkich klientów. Komunikat znalazł się również na kasach samoobsługowych. Okazuje się, że nagłe zmiany związane są z karą, jaką na Biedronkę nałożył Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. O co chodzi?

Biedronka wystosowała tajemniczy komunikat do klientów

Od pewnego czasu w sklepach Biedronki pojawiły się kartki z ważną informacją dla wszystkich klientów. Komunikat wyświetla się również na kasach samoobsługowych i brzmi: "Szanowny Kliencie, w przypadku rozbieżności lub wątpliwości co do ceny za oferowany towar konsument ma prawo do żądania sprzedaży towaru po cenie dla niego najkorzystniejszej (art. 5 ustawy z dnia 9 maja 2014 r. o informowaniu o cenach towarów i usług)".

Biuro prasowe sieci sklepów Biedronka wyjaśnia, że informacja jest wypełnieniem prawomocnej decyzji Prezesa UOKiK: RBG 6/2020 z 5 sierpnia 2020 r.

Image_20230822_120030_125.jpeg
Goniec.pl
Nie żyje ksiądz, który "nieobyczajnie zachował" się na plaży. Nieoficjalnie podano przyczynę śmierci

Skargi klientów na podwójne ceny w Biedronce

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów zareagował na liczne skargi ze strony klientów i uznał przed trzema laty, że Biedronka naruszała prawa konsumentów. Sklep nie umieszczał przy wszystkich swoich produktach dokładnych cen, a bardzo często również te różniły się na niekorzyść klienta od kwot zakodowanych na kasie. 

- Biorąc pod uwagę, że praktyka trwała kilka lat, konsumenci mogli ponieść przez nią dotkliwe straty, a właściciel sieci Biedronka bezpodstawnie wzbogacił się ich kosztem - tłumaczył UOKiK.

Biedronka otrzymała karę

Kontrole wykazały, że w Biedronce średnio 14 proc. towarów nie miało informacji o swojej cenie. Liczne skargi konsumentów dotyczyły również reakcji sprzedawców na ich zażalenia. Ci bardzo często nie chcieli uznać reklamacji od klientów, którzy zgodnie z prawem domagali się sprzedaży produktu w korzystniejszej dla nich cenie, która widniała na sklepowej półce.

Rok temu sąd zdecydował, że UOKiK ma w tej sprawie rację. Wyrok uprawomocnił się w czerwcu. Na Jeronimo Martins Polska nałożono karę w wysokości 115 mln zł. Pomimo kary pieniężnej, Biedronka musiała umieścić w sklepach informację o prawach przysługujących wszystkim klientom w przypadku różnicy w cenie na półce i w kasie. Pojawiające się od pewnego czasu komunikaty są więc częścią wypełnianej przez sklep kary, która ma trwać przez 36 miesięcy.

Powiązane
Krzysztof Jackowski
Quiz. Czy masz zadatki na jasnowidza? Sprawdź, czy dorównasz Jackowskiemu