Wyszukaj w serwisie
Goniec.pl > Fakty > Na kasie w Biedronce pojawił się tajemniczy komunikat. Oto co oznacza
Bartłomiej  Binaś
Bartłomiej Binaś 22.08.2023 12:46

Na kasie w Biedronce pojawił się tajemniczy komunikat. Oto co oznacza

biedronka
Marek BAZAK/East News

W sklepach sieci Biedronka pojawiły się kartki z ważną informacją dla wszystkich klientów. Komunikat znalazł się również na kasach samoobsługowych. Okazuje się, że nagłe zmiany związane są z karą, jaką na Biedronkę nałożył Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. O co chodzi?

Biedronka wystosowała tajemniczy komunikat do klientów

Od pewnego czasu w sklepach Biedronki pojawiły się kartki z ważną informacją dla wszystkich klientów. Komunikat wyświetla się również na kasach samoobsługowych i brzmi: "Szanowny Kliencie, w przypadku rozbieżności lub wątpliwości co do ceny za oferowany towar konsument ma prawo do żądania sprzedaży towaru po cenie dla niego najkorzystniejszej (art. 5 ustawy z dnia 9 maja 2014 r. o informowaniu o cenach towarów i usług)".

Biuro prasowe sieci sklepów Biedronka wyjaśnia, że informacja jest wypełnieniem prawomocnej decyzji Prezesa UOKiK: RBG 6/2020 z 5 sierpnia 2020 r.

Image_20230822_120030_125.jpeg
Goniec.pl
Nie żyje ksiądz, który "nieobyczajnie zachował" się na plaży. Nieoficjalnie podano przyczynę śmierci

Skargi klientów na podwójne ceny w Biedronce

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów zareagował na liczne skargi ze strony klientów i uznał przed trzema laty, że Biedronka naruszała prawa konsumentów. Sklep nie umieszczał przy wszystkich swoich produktach dokładnych cen, a bardzo często również te różniły się na niekorzyść klienta od kwot zakodowanych na kasie. 

- Biorąc pod uwagę, że praktyka trwała kilka lat, konsumenci mogli ponieść przez nią dotkliwe straty, a właściciel sieci Biedronka bezpodstawnie wzbogacił się ich kosztem - tłumaczył UOKiK.

Biedronka otrzymała karę

Kontrole wykazały, że w Biedronce średnio 14 proc. towarów nie miało informacji o swojej cenie. Liczne skargi konsumentów dotyczyły również reakcji sprzedawców na ich zażalenia. Ci bardzo często nie chcieli uznać reklamacji od klientów, którzy zgodnie z prawem domagali się sprzedaży produktu w korzystniejszej dla nich cenie, która widniała na sklepowej półce.

Rok temu sąd zdecydował, że UOKiK ma w tej sprawie rację. Wyrok uprawomocnił się w czerwcu. Na Jeronimo Martins Polska nałożono karę w wysokości 115 mln zł. Pomimo kary pieniężnej, Biedronka musiała umieścić w sklepach informację o prawach przysługujących wszystkim klientom w przypadku różnicy w cenie na półce i w kasie. Pojawiające się od pewnego czasu komunikaty są więc częścią wypełnianej przez sklep kary, która ma trwać przez 36 miesięcy.