Wyszukaj w serwisie
Goniec.pl > Fakty > Brejza: Ministerstwo zapłaciło 300 tys. złotych za reklamę w stacji o. Rydzyka
Ada Rymaszewska
Ada Rymaszewska 05.02.2022 16:03

Brejza: Ministerstwo zapłaciło 300 tys. złotych za reklamę w stacji o. Rydzyka

Rydzyk
Jakub Kaminski/East News

Senator Koalicji Obywatelskiej Krzysztof Brejza ujawnił kolejny interes, jaki o. Tadeusz Rydzyk zrobił we współpracy z instytucjami państwa. Okazało się bowiem, że resort finansów zapłacił fundacji redemptorysty 300 tysięcy złotych za emisję krótkich spotów reklamowych na antenie należącej do duchownego Telewizji Trwam.

Fundacja Lux Veritatis to ukochane dziecko ojca Tadeusza Rydzyka. Założona w 1998 roku organizacja skupia się na działalności naukowej, kulturoznawczej i, jak czytamy na jej stronie, upowszechnianiu edukacji religijnej i społecznej. Od 2003 roku jest także nadawcą Telewizji Trwam.

Lux Veritatis chętnie korzysta ze wsparcia państwa, inkasując kolejne miliony. Hojność państwowych instytucji śledzą uważnie posłowie opozycji, dzięki którym co jakiś czas dowiadujemy się o nowych biznesach o. Rydzyka z obecną władzą. Z najnowszych ustaleń senatora Krzysztofa Brejzy wynika, że interes z duchownym postanowił ostatnio ubić resort finansów.

Kosztowne spoty w TV Trwam

- Rząd przelał 300 tys. do imperium T. Rydzyka. Pretekstem emisja spotów nt. zmian w podatkach 'dla szeroko pojętej opinii publicznej'. 'Płatność uiszczona na konto kontrahenta 28.12.2021' - napisał na swoim profilu na Twitterze senator Brejza.

Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideo

Pod wpisem polityk załączył skan pisma z Ministerstwa Finansów, dotyczący tej sprawy. Postanowił także wystąpić do resortu z wnioskiem o dostęp do informacji publicznej na temat przekazanych podmiotom związanym z redemptorystą pieniędzy w ciągu ostatnich 5 lat.

Strumień pieniędzy płynie do imperium o. Rydzyka

W odpowiedzi na zapytanie Brejzy Ministerstwo Finansów wyjawiło, że zawarło z fundacją duchownego umowę w listopadzie 2021 roku. Jej przedmiotem miało być przeprowadzenie przez Trwam kampanii, która obejmowała emisję dwóch 30-sekundowych spotów informacyjnych o zmianach w prawie podatkowym.

Początkowo na umowie znalazł się zapis, że wynagrodzenie za wyemitowanie reklam wynosić będzie 300 tys. złotych, po czym jednak kwotę tę zmniejszono do 299 tys. zł 70 gr. Resort wydał też ponad 6 tys. złotych za zamieszczenie ogłoszeń i nekrologów przez spółkę SPES, czyli wydawcę "Naszego Dziennika".

- Z tytułu dotacji nie zostały przekazane żadne środki finansowe na rzecz podmiotów wskazanych w przedmiotowym wniosku o ujawnienie informacji publicznej - napisał resort finansów.

Warto zaznaczyć, iż podobne kontrowersje wywołała już w 2019 roku informacja o tym, że TV Trwam uzyskała od Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa 1,5 mln złotych na emisję krótkich spotów o ARMR.

Przed sądem toczy się także sprawa, jaką fundacji Lux Veritatis wytoczyło Stowarzyszenie Sieć Obywatelska Watchdog Polska. Jego przedstawiciele oskarżają władze organizacji – w tym samego Rydzyka – o nieudostępnienie informacji publicznej na temat wydatkowania pieniędzy pochodzących ze środków publicznych.

Artykuły polecane przez redakcję Goniec.pl:

Jeżeli chcesz się podzielić informacjami z Twojego regionu, koniecznie napisz do nas na adres [email protected]

Źródło: WP