Wyszukaj w serwisie
Goniec.pl > Społeczeństwo > Lidl codziennie przecenia te produkty. Mało kto zdaje sobie sprawę
Ada Rymaszewska
Ada Rymaszewska 23.03.2024 12:35

Lidl codziennie przecenia te produkty. Mało kto zdaje sobie sprawę

Lidl
Fot. redakcja Goniec.pl

Wielkie niespodzianki czekają na klientów Lidla, którzy wybiorą się na zakupy po godzinie 21:00. Niemiecki dyskont wychodzi naprzeciw wyzwaniom współczesności i walczy z marnowaniem żywności. W związku z tym codziennie przecenia wybrane produkty aż o 50 proc. tak, aby mogły one trafić w ręce usatysfakcjonowanych klientów. Na czym dokładnie polega akcja “Kupuję, nie marnuję”?

Sklepy walczą z marnowaniem żywności

Problem marnowania żywności jest problemem globalnym, ale przeciwdziałać mu może każdy z nas dzięki małym gestom. Wystarczy tylko nie kupować na zapas i regularnie przeglądać lodówkę, by w jej zakamarkach nie stały zapomniane produkty, które tracą ważność. Szkodliwemu i niepotrzebnemu zjawisku przeciwdziałają także sieci handlowe, decydujące się przeceniać artykuły, którym kończy się przydatność do spożycia. Taką akcję prowadzi np. Lidl.

Niemiecki dyskont prowadzi wiele inicjatyw, ale działania pod hasłem “Kupuję, nie marnuję” zasługują na szczególne docenienie. Niestety, mało który klient zdaje sobie sprawę z niespodzianek, jakie mogą na niego czekać w placówkach sieci. O szczegółach opowiedziała portalowi o2.pl przedstawicielka Lidla. Aleksandra Robaszkiewicz zdradziła, kiedy można upolować najlepsze okazje.

Jakiego raka ma Kate Middleton? Jasna odpowiedź Pałacu

Lidl przecenia pieczywo i przekąski o 50 proc.

Jak się okazuje, po godzinie 21:00 we wszystkich sklepach pod szyldem Lidla można o 50 proc. taniej kupić wybrane produkty z działu piekarniczego.

Każdego dnia mamy w ofercie przecenione słodkie i słone przekąski, a w soboty przed niedzielami niehandlowymi oraz w dni poprzedzające święta obniżamy cenę chlebów, bułek oraz bagietek - wyjaśniła o2.pl Robaszkiewicz.

Celem akcji “Kupuję, nie marnuję” jest promocja sprzedaży produktów, które są w pełni wartościowe, ale których termin przydatności do spożycia dobiega końca. Stąd pomysł na wyprzedawanie pieczywa i wyrobów cukierniczych, które szybko czerstwieją i nie są sprzedawane w sklepach następnego dnia. 

"Kupuję, nie marnuję". Niespodzianki dla klientów Lidla

Lidl zdaje się przywiązywać dużą wagę do tematu marnowania żywności i zapewnia, że jest firmą “społecznie odpowiedzialną”, dlatego tak istotne kwestie stawia sobie za swój priorytet.

Podejmujemy wiele działań w tym zakresie, w tym współpracę z Caritas Polska, Federacją Polskich Banków Żywności oraz prowadzenie wspomnianego projektu - przekazała przedstawicielka Lidla.

Dla wielu zaskoczeniem z pewnością będzie to, że akcja “Kupuję, nie marnuję” nie jest nowością. Zapoczątkowana została w marcu 2020 roku wraz z kampanią “Sztuka niemarnowania”.

Źródło: o2.pl