Lidl to jeden z najbardziej rozpoznawalnych sklepów dyskontowych w Polsce. Należy do niemieckiego holdingu Schwarz-Gruppe, do której należy również Kaufland. Sam Lidl operuje na terenie 31 krajów, posiadając około 12 000 sklepów – w samej Polsce jest ich 800. Łącznie na świecie w Lidlu pracę znajduje aż 376 000 osób.
W świadomości Polaków Lidl jest jednym z najtańszych sklepów, w którym statystycznie rzecz biorąc dość często robią zakupy. Pomimo niskich cen – przynajmniej jak na bieżący klimat ekonomiczny – Lidl generuje ogromne zyski. Zysk netto niemieckiej firmy w Polsce, zgodnie ze sprawozdaniem finansowym z ubiegłego roku, wyniósł aż 1,278 miliarda złotych.
Niestety, sukces ekonomiczny Lidla owiany jest złą sławą. Schwarz-Gruppe oskarżona jest o otrzymanie niemal miliarda dolarów preferencyjnych kredytów rozwojowych od Banku Światowego i EBOiR, co jako nielegalna pomoc publiczna stanowi znamiona nieuczciwej konkurencji. Sprawę bezskutecznie starały się nagłaśniać niektóre media, organizacje pozarządowe i związki zawodowe, między innymi „Solidarność”.
Wojna cenowa Lidla i Biedronki to jedno z najgłośniejszych tego rodzaju wydarzeń w ostatnich latach. Który sklep jest tańszy? Jak się okazuje, wiele zależy od tego, jakie produkty znajdą się w koszyku zakupowym i które produkty uznamy za swoje substytuty.
Według ostatnich badań przeprowadzonych przez ASM Sales Force Agency, Lidl jest droższy od Biedronki – różnica pomiędzy jednym i drugim koszykiem to aż 50 złotych. Niemniej, wiele zależy od metodologii badań, a także aktualnych promocji w Lidlu czy Biedronce. Można wobec tego nawet pokusić się o stwierdzenie, że ceny w obu sklepach są de facto zbliżone.
Lidl idzie z duchem czasu, czego efektem są nie tylko kasy samoobsługowe we wszystkich sklepach, czy aplikacja Lidl Plus, pozwalająca konsumentom na skorzystanie z wielu atrakcyjnych promocji.
Zakupy w Lidlu można robić również online, jednak oferta nie dotyczy produktów spożywczych (nie istnieje również możliwość zarezerwowania ich w sklepie). Wszystkie zamówienia powyżej 200 złotych dostarczane są na koszt Lidla – w przypadku pozostałych należy uiścić opłatę w wysokości 8,99 zł.
Pokaż więcej
Klienci sieci sklepów Lidl mogą mieć powody do radości. Marka wprowadza bowiem rewolucyjną zmianę, która zdecydowanie ułatwi robienie zakupów. Na czym polega? Już tłumaczymy.
Lidl, Biedronka, a może Carrefour? Eksperci z ASM Sales Force Agency po raz kolejny przeanalizowali ceny przykładowego koszyka zakupowego w największych i najpopularniejszych sieciach handlowych w Polsce. Pod lupę wzięli 40 najpopularniejszych produktów z różnych kategorii. Który sklep jest zatem obecnie najtańszy?
Lidl właśnie ogłosił wielką rekrutację. Sieć dyskontów poszukuje nowych pracowników zarówno do sklepów, jak i do magazynów na terenie całego kraju. Zatrudnionych może zostać nawet ponad 1000 osób. Dzięki temu łatwo jest sprawdzić, jakie zarobki obecnie oferuje Lidl na różnych stanowiskach. Niektórzy będą zaskoczeni.
Wygląda na to, że ostatnie obniżki cen w popularnych dyskontach nie były tylko sezonowe. Warto zatem udać się do sklepów, bo część produktów będzie jeszcze tańsza niż przed tygodniem - zapowiadają eksperci z aplikacji PanParagon.
Przeterminowane produkty spożywcze na sklepowych półkach mogą być niebezpieczne dla zdrowia, zwłaszcza jeśli mówimy o towarze, który szybko się psuje. Warto zatem sprawdzać datę przydatności do spożycia, by uchronić się od nieprzyjemnych konsekwencji. Tak przezorny był jeden z czytelników serwisu o2, który w jednym z popularnych dyskontów znalazł starą szynkę. Redakcja zapytała o tę sprawę przedstawicieli sieci.
Kilka dni temu pan Piotr wybrał się do Lidla na zakupy. W pewnym momencie omal nie kupiłby przeterminowanego produktu. Dokonał niecodziennego odkrycia. - Dobrze, że od jakiegoś czasu zawsze sprawdzam datę ważności - relacjonuje portalowi o2.pl, który poruszył sprawę. Lidl skomentował zaistniałą sytuację.
Klienci Lidla mają ogromne powody do zadowolenia i jak najszybszych odwiedzin najbliższego sklepu w okolicy już w najbliższą środę. Sieć przygotowała bowiem zaskakująco atrakcyjną ofertę na rozchwytywany produkt. Kupując jeden, drugi dostaniemy zupełnie za darmo. W najbliższym tygodniu zatrzęsienie również innych atrakcyjnych ofert. Zebraliśmy te najciekawsze.
Stowarzyszenie Otwarte Klatki zleciło przebadanie laboratoryjne mięsa drobiowego sprzedawanego w jednym z popularnych dyskontów. Wyniki są bardzo niepokojące. W 40 proc. zbadanych próbek wykryto superbakterie, czyli takie, które są oporne na działanie wielu antybiotyków. Sieć jednak zapewnia, że ich produkty są bezpieczne.
Szokująca historia z Poznania. Pewna kobieta wybrała się na standardowe zakupy do Lidla i wróciła do domu z selerem naciowym. Chwilę później nie mogła uwierzyć własnym oczom – z rośliny nagle coś wypełzło. Jeszcze więcej strachu najadła się po tym, jak zidentyfikowano ”nieproszonego gościa”.
Były ziemniaki i pomidory, teraz przyszedł czas na truskawki. Fundacja Pro-Test wzięła pod lupę uwielbiany produkt Polaków z Lidla i Biedronki. Co zawierają owoce z dwóch najpopularniejszych dyskontów w naszym kraju? Odpowiedź może zaskoczyć, znaleziono szkodliwe związki.
Wiele osób nie jest szczególnie zainteresowana tym, skąd pochodzą kupowane przez nich produkty. Jak się okazuje, można się w tej kwestii zaskoczyć. Pewna kobieta kupiła w Lidlu opakowanie mrożonych malin, a w domu zerknęła na ich etykietę. Kiedy ją zobaczyła, zdębiała. Sieć sklepów odpowiedziała na jej wątpliwości.
To już pewne. Biedronka niebawem wprowadzi w każdym sklepie swojej sieci ważną zmianę, którą odczują konsumenci. Klienci bardzo popularnego w Polsce dyskontu nie będą mieli więcej problemów z zawiłymi cenówkami.
Polka poszła do chorwackiego Lidla i nie kryła swojego zdziwienia. Nagranie z wizyty w sklepie zamieściła w sieci. Zaskoczył ją nie tylko dział z pieczywem. Największe zdumienie pojawiło się podczas przechodzenia obok lodówki z jogurtami oraz mrożonek. Film kobiety bije w sieci rekordy popularności.
Kasy samoobsługowe dla wielu klientów są ogromnym udogodnieniem. Nie brakuje jednak oszustów, którzy starają się "zaoszczędzić". Pracownica warszawskiej Biedronki ujawniła, jakie sytuacje są na porządku dziennym.
Chociaż w ciągu kilku ostatnich lat kasy samoobsługowe stały się w kraju nad Wisłą całkowicie powszechne, to jednak urządzenia te wciąż potrafią zaskakiwać klientów. Często bowiem wyposażone są one w funkcje, z których istnienia nie każdy zdaje sobie sprawę. Tymczasem niektóre z nich mogą być przydatne.
Mieszkańcy Puław nie kryją swojego oburzenia związanego z sytuacją, jaka zaistniała w jednym z Lidlów na terenie miasta. Wielu z nich specjalnie wstało przed 6, aby móc skorzystać z piątkowej promocji na chemię. Niestety, gdy otwarto przed nimi drzwi, półki już były puste. Jak się okazało, opróżnili je sami pracownicy dyskontu, którzy jeden z proszków do prania dosłownie wywozili wózkami.
Każdy sklep zachęca klientów do zajrzenia w jego progi kusząc “niskimi cenami”. W samym środku tej bitwy o konsumenta od jakiegoś czasu są zwłaszcza Biedronka i Lidl. Nasza czytelniczka postanowiła dać szansę drugiej z sieci i wybrała się do niej, by kupić produkty na gołąbki. Gdy stanęła przy kasie i spojrzała na paragon, zdębiała.
Dziennikarz portalu o2.pl natknął się w sieci na film Polki mieszkającej w Niemczech. Pani Angela pokazała w nim, ile kosztują codzienne zakupy w Lidlu. Zainspirowany zakupami reporter postanowił porównać ceny w Polsce i za Odrą i dokonał zaskakującego odkrycia. Do wszystkiego odniosła się także ekspertka, prof. Elżbieta Mączyńska z SGH.
Eksperci z popularnego portalu czytamyetykiety.pl zorganizowali kolejny pojedynek Lidla i Biedronki. Tym razem oba sklepy rywalizowały o miano tego, oferującego produkty z lepszym składem. Analizie poddano więc 24 artykuły, których etykiety dokładnie przeanalizowano, w tym m.in. szynkę. Kto wypadł lepiej? Konkurenci szli łeb w łeb, ale w końcu udało się wskazać zwycięzcę.
Fundacja Pro-Test wzięła pod lupę kolejne produkty z Lidla i Biedronki. Po testach pomidorów i jabłek, przyszedł czas na ziemniaki. Polskie pyry przebadano w laboratorium i jasne stało się, w którym z dyskontów lepiej i zdrowiej robić zakupy. Zdradzamy, że jedna z sieci mocno podpadła klientom.
Taniej jest w Lidlu czy w Biedronce? Klienci otrzymują komunikaty dotyczące tego, iż mimo powrotu 5 proc. podatku VAT, nie wydadzą przy kasie więcej pieniędzy. Prawda jest jednak inna i udowadniają to zakupy 23 produktów. W Biedronce w ciągu tygodnia herbata Lipton podrożała aż o ponad 10 zł.
Wojna cenowa między Biedronką i Lidlem stała się już niemalże kultowa. Oba dyskonty zaciekle walczą o klientów, oferując kolejne obniżki cen i coraz szerszy asortyment. Niestety, jak okazało się podczas ostatniego badania jabłek, na drugi plan wciąż spychana jest jakość sprzedawanych produktów. Czy tak samo jest w przypadku pomidorów? To właśnie je Fundacja Pro Test wzięła teraz pod lupę.
Zdaje się, że Biedronka i Lidl idą łeb w łeb nie tylko, jeśli chodzi o ceny i oferowany asortyment, ale także ostrzeżenia Głównego Inspektoratu Sanitarnego. Ten poinformował niedawno o możliwości zanieczyszczenia jednej partii popularnego wyrobu, dostępnego w niemieckim dyskoncie, elementami plastiku. Firma podjęła już stosowne kroki, dobrowolnie wycofując artykuł z rynku i publikując komunikat skierowany do klientów. Mimo tego, amatorzy burgerów powinni dokładnie przejrzeć lodówki.
Wielkie niespodzianki czekają na klientów Lidla, którzy wybiorą się na zakupy po godzinie 21:00. Niemiecki dyskont wychodzi naprzeciw wyzwaniom współczesności i walczy z marnowaniem żywności. W związku z tym codziennie przecenia wybrane produkty aż o 50 proc. tak, aby mogły one trafić w ręce usatysfakcjonowanych klientów. Na czym dokładnie polega akcja “Kupuję, nie marnuję”?
Popularne sieci sklepów zdają się nie zaprzestawać marketingowej rywalizacji. Zarówno Biedronka, jak i Lidl, od kilku tygodni znacząco obniżają ceny produktów, chcąc przekonać klientów o byciu ”najtańszym dyskontem”. Jak ma się relacja ceny do jakości? Temu postanowiła przyjrzeć się Fundacja Pro-Test, biorąc pod uwagę sprzedawane przez sieci jabłka.
Klient Lidla kupił wkrętarkę, ale bardzo szybko napotkał problemy. Mężczyzna nie kryje swojego oburzenia i wprost mówi o tym, że sprzedano mu inny sprzęt. Zauważył nie tylko niezgodności parametrów, ale nawet to, że produkt został przemalowany z zielonego na czarny kolor. Lidl odpowiedział na zarzuty.
Wielkie problemy najpopularniejszych sieci handlowych. Wojna o klientów między Lidlem, Kauflandem a Biedronką stała się w końcu przedmiotem zainteresowania prokuratury. O możliwości naruszenia przepisów śledczych zawiadomił Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Jego ogromne zaniepokojenie wzbudziła ostatnia, mocno kontrowersyjna akcja promocyjna.
Zdaje się, że kolejny front wojny między znanymi sklepami z artykułami spożywczymi właśnie został otwarty. Głośną dyskusję tym razem wywołali jednak nie specjaliści od marketingu, a jedna z klientek. Kobieta postanowiła sprawdzić, ile prawdy jest w informacjach zamieszczanych na opakowaniu pewnego produktu. Efekt jej eksperymentu przeszedł najśmielsze oczekiwania. Okazało się, że gramatura wyrobu często znacznie odbiega od tego, co deklaruje producent.