Wyszukaj w serwisie
Goniec.pl > Finanse > Duży bank sprzedany. Wiemy, co to oznacza dla klientów
Karol Domański
Karol Domański 27.05.2025 21:56

Duży bank sprzedany. Wiemy, co to oznacza dla klientów

Duży bank sprzedany. Wiemy, co to oznacza dla klientów
Fot. PIOTR KAMIONKA/REPORTER/East News

Wielka zmiana na polskim rynku bankowym. Citi Handlowy oficjalnie poinformował o sprzedaży swojego segmentu detalicznego. Klienci już teraz pytają, co stanie się z ich kontami, doradcami i pieniędzmi. Odpowiedzi są - ale nie wszystkie.

Citi Handlowy sprzedaje detal

W komunikacie prasowym Citi Handlowy ogłosił podpisanie umowy sprzedaży całego segmentu bankowości detalicznej na rzecz VeloBanku. Transakcja obejmuje zarówno klientów, jak i pracowników obsługujących ten sektor. To oznacza, że osoby korzystające do tej pory z usług Citi - kont, kart, lokat czy kredytów - zostaną automatycznie przeniesione do VeloBanku.

Do VeloBanku przechodzą nasi pracownicy. To oznacza, że klienci będą obsługiwani przez tych samych doradców, z którymi często mają wieloletnie relacje - podkreśla Elżbieta Czetwertyńska, prezes Citi Handlowy.

Choć zmiana właściciela może budzić niepokój, przedstawiciele obu banków zapewniają, że proces ma być płynny i komfortowy. VeloBank deklaruje, że zamierza rozwijać przejęty segment i zwiększać swój udział w rynku detalicznym. Dla klientów najważniejsze będą jednak konkretne działania - jak przenoszenie produktów, zmiany warunków czy ewentualne nowe oferty.

Citi Handlowy zmienia strategię. Zostaje na giełdzie i stawia na inwestorów

Mimo wyjścia z bankowości detalicznej, Citi Handlowy nie znika z rynku - wręcz przeciwnie. Zarząd zapowiada dalszą obecność na Giełdzie Papierów Wartościowych oraz skupienie się na działalności korporacyjnej i inwestycyjnej. To powrót do bardziej wyspecjalizowanego modelu, który - jak twierdzą przedstawiciele banku - ma być jeszcze bardziej dochodowy.

Do 2027 roku Citi Bank chce osiągnąć zwrot na kapitale (ROE) rzędu 19 proc., przy wskaźniku kosztów do dochodów (C/I) poniżej 30 proc. Dodatkowo bank deklaruje, że utrzyma politykę wypłacania dywidend - planując przekazać akcjonariuszom nawet 100 proc. zysku, jeśli pozwoli na to regulator.

Rozmawiamy też z regulatorem na temat podzielenia się z akcjonariuszami zyskiem z lat poprzednich - podkreśla prezes Czetwertyńska. 

To ukłon w stronę inwestorów giełdowych, dla których spółka nadal będzie stanowić stabilną lokatę kapitału.

Klienci pytają: co dalej z kontami i produktami? Banki uspokajają

Choć komunikaty są optymistyczne, wielu klientów Citi Handlowego zadaje sobie jedno kluczowe pytanie: co teraz stanie się z moimi finansami?. Według informacji przekazanych przez bank, zmiana właściciela ma być formalna i nie powinna skutkować przerwami w obsłudze czy problemami z dostępem do środków.

Kluczowe jest jednak to, jak VeloBank podejdzie do migracji danych, systemów i warunków umów. Przenoszenie relacji klient-bank wymaga precyzji, a każdy błąd może skutkować utratą zaufania. Obietnice zachowania tych samych doradców są istotnym sygnałem ciągłości, ale klienci będą z pewnością analizować również ofertę produktową i obsługę technologiczną nowego podmiotu.

To też wyzwanie wizerunkowe - VeloBank wciąż pracuje nad budowaniem swojej marki po przejęciu aktywów po Getin Noble Banku. Teraz ma szansę wzmocnić swoją pozycję, ale również zostanie poddany uważnej ocenie tysięcy nowych klientów.

Bądź na bieżąco - najważniejsze wiadomości z kraju i zagranicy
Google News Obserwuj w Google News