Zbadali, kto ogląda "Wiadomości" TVP. Jacek Kurski mógł być zdziwiony wynikami
Najnowsze dane na temat oglądalności "Wiadomości" TVP dostarczyły informacji, które wiele mówią na temat grupy docelowej głównego serwisu informacyjnego Telewizji Polskiej. Jacek Kurski cieszy się względami specyficznej grupy Polek i Polaków.
Stało się jasne, kto najchętniej ogląda "Wiadomości" TVP. Jacek Kurski prezentuje treści, które w większości docierają do... emerytów. Dane na temat oglądalności oraz grup docelowych opublikował portal Wirtualne Media. Swoje tezy oparł na badaniach Nielsen Audience Measurement.
Emeryci są główną widownią "Wiadomości" TVP
Liczby nie kłamią, "Wiadomości" TVP nie mogą liczyć na uznanie wśród mieszkańców dużych miast, młodych i wykształconych osób. Danutę Holecką oraz resztę prezenterów Telewizji Polskiej oglądają głównie osoby starsze.
Niemal połowa, bo aż 47,53 proc. wszystkich widzów "Wiadomości" to osoby, które ukończyły już 65. rok życia. Co więcej, telewizor o godzinie 19:30 na TVP1 włączają praktycznie w większości mieszkańcy wsi. To aż 49,66 proc. wszystkich widzów głównego serwisu informacyjnego Telewizji Polskiej.
Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideo
Wskazania na temat oglądalności "Wiadomości" TVP to dla Jacka Kurskiego cenna informacja. Dane wyróżniają bowiem na tle konkurencji. W pozostałych stacjach udział emerytów i mieszkańców wsi w oglądalności jest zauważalnie mniejszy, jest to odpowiednio 30,95 proc. i 37,13 proc.
To kobiety częściej włączają "Wiadomości" TVP
Z danych zebranych przez Nielsen Audience Measurement jasno wynika, że w jednym aspekcie widzowie "Wiadomości" TVP wpisują się w schemat całego rynku medialnego w kwestii programów informacyjnych.
TVP 1 o godz. 19:30 częściej włączają kobiety niż mężczyźni. Średnio 51,67 proc. wszystkich widzów to kobiety. Mężczyźni stanowią pozostałe 48,33 proc. Konkurencja może pochwalić się podobnymi wskazaniami.
Zmianie uległ inny czynnik, który może być powodem do zadowolenia Jacka Kurskiego. W ostatnich dwóch latach zmienił się bowiem udział widzów po względem ich wykształcenia i zarobków.
Wcześniej "Wiadomości" TVP najczęściej włączały osoby, które zarabiały mało i miały podstawowe wykształcenie. Po dwóch latach trend ten uległ zmianie i na TVP1 przybyło osób, które pochwalić mogą się lepszym wykształceniem.
Przypomnijmy, że niedawno na koniec "Faktów" Grzegorz Kajdanowicz odniósł się do danych przekazanych przez Nielsen Audience Measurement. Wykorzystał dane dotyczące oglądalności, by wbić "Wiadomościom" TVP dotkliwą szpilę (więcej na ten temat przeczytasz >pod tym linkiem<).
Artykuły polecane przez redakcję Goniec.pl:
Sondaż zaufania dla polityków. Podium dla premiera, prezydenta i... Donalda Tuska
Żona Kamila Stocha prowadzi agencję marketingu. Współpracuje m.in. z Dawidem Kubackim
Jeżeli chcesz się podzielić informacjami z Twojego regionu, koniecznie napisz do nas na adres [email protected]
Źródło: wirtualnemedia.pl