Wyszukaj w serwisie
Goniec.pl > Finanse > Ważny komunikat PKO BP. Dotyczy wszystkich klientów, trzeba o tym wiedzieć przed weekendem
Krzysztof Górski
Krzysztof Górski 13.02.2025 20:22

Ważny komunikat PKO BP. Dotyczy wszystkich klientów, trzeba o tym wiedzieć przed weekendem

PKO BP
Fot. goniec.pl

PKO Bank Polski opublikował na swojej stronie internetowej ważny komunikat, który został skierowany do wszystkich klientów. W najbliższym czasie pojawią się trudności m.in. z płatnościami. “Jeśli możesz, zrób zaplanowane operacje wcześniej” - apeluje placówka. Na co jeszcze zwrócono uwagę?

Bank PKO BP z ważnym apelem do klientów

PKO Bank Polski wydał pilny komunikat, w którym ostrzega klientów. Najpopularniejsza tego typu instytucja w Polsce zwraca uwagę użytkowników na konieczność wykonania najważniejszych transakcji jeszcze przed weekendem. Wiadomość powinna trafić do wszystkich osób, które planują płatności w najbliższym czasie.

et_88b0fc9db3.webp
Fot. goniec.pl
Pilne wieści dla właścicieli posesji, niektórzy złapią się za portfele. Zapłacą 10 razy więcej, zacznie się 15 marca Seniorzy oszaleją z radości, chodzi o waloryzację emerytur. Wielu dostanie nawet 500 zł więcej

PKO BP ostrzega klientów

PKO Bank Polski to ścisła czołówka banków w naszym kraju. Obsługuje ponad 12 mln klientów, a zdecydowana większość, bo aż 11,3 mln to podmioty obsługiwane w segmencie detalicznym. Dla porównania, na drugim miejscu znajduje się Bank Pekao, któremu zaufało niemal dwukrotnie mniej Polaków - 6,5 mln.

Wiodąca instytucja finansowa ostatnio coraz częściej przesyła komunikaty swoim klientom. Niedawny dotyczył niebezpieczeństwa związanego z podejrzanymi wiadomościami e-mail. Na skrzynkach pocztowych Polaków pojawiała się bowiem powiadomienia od oszustów podszywających się pod instytucję. Złodzieje wysyłali dokument imitujący potwierdzenie przelewu, jednak faktycznie był on linkiem do strony, gdzie pobierane było złośliwe oprogramowanie. 

Ostrzegamy przed kolejnymi atakami cyberprzestępców. Uważaj na fałszywe e-maile podszywające się pod Bank o temacie: Potwierdzenie przelewu - czytamy w komunikacie PKO BP. 

Tymczasem najnowszy komunikat banku dotyczy zupełnie innej sprawy. Instytucja poinformowała swoich klientów, że już niebawem będą mogli napotkać się na problemy związane m.in. z dokonywaniem transakcji.

Ważny komunikat PKO BP

PKO Banki Polski wprowadza właśnie rewolucyjne zmiany, które dotyczą m.in. wprowadzenia nowych limitów na przelewy. Cała procedura ma na celu walkę z cyberprzestępczością. "Od 6 maja 2025 r. bank wprowadza dzienny limit domyślny i maksymalny limit na przelewy w serwisie internetowym iPKO. Klient będzie mógł samodzielnie w serwisie iPKO obniżyć limit dzienny lub podwyższyć go do limitu maksymalnego" - podaje placówka.

Nowe limity w PKO BP będą wyglądać następująco:

  • Domyślny limit dzienny od 6 maja wyniesie 10 tys. zł
  • Jeśli klient miał wcześniej ustawiony wyższy limit, bank automatycznie obniży mu go do tej kwoty
  • Klient będzie mógł go podnieść do wysokości maksymalnego limitu dziennego (nawet do 300 tys. zł)
  • Maksymalny limit zależeć będzie od narzędzia autoryzacji oraz dodatkowych usług bezpieczeństwa, z których korzysta dany klient

Bank zaznacza, że aby ustawić największy dzienny limit maksymalny, należy używać mobilnej autoryzacji w aplikacji IKO oraz usługi dodatkowego zabezpieczenia logowania do serwisu iPKO, dzięki której bank sprawdza wybrane cechy zachowania użytkownika w swoim serwisie internetowym. “Klienci, którzy potrzebują znacznie wyższych limitów dziennych niż 300 tys zł, będą mogli indywidualnie uzgodnić je z bankiem” - napisano w komunikacie.

ZOBACZ: Już się zaczęło. Dino poszło na całość, same hity na Walentynki

W cieniu “rewolucji” bank wystosował komunikat o zbliżających się problemach. Z komunikatu opublikowanego na stronie internetowej PKO BP dowiadujemy się, że czasowe wstrzymanie dostępu do części usług wynika z faktu, iż pracownicy techniczni potrzebują czasu na dokonanie prac.

W niedzielę 16.02.2025 w godz. 00:00-09:00 zaplanowaliśmy przerwę techniczną związaną z kartami kredytowymi - informuje placówka.

Osoby korzystające z kart kredytowych mogą spodziewać się poważnych utrudnień. Nie będzie można: przeglądać danych kart kredytowych oraz zarządzać nimi w serwisie internetowym iPKO, aplikacji mobilnej IKO oraz na Infolinii; wykonywać przelewów z karty oraz jej spłacać; płacić BLIK z kartą kredytową jako źródłem pieniądza oraz wykonywać płatności w internecie „Płacę z iPKO” z rachunku karty kredytowej. 

Instytucja dodaje, że klienci mogą również napotkać się na problemy w transakcjach kartami kredytowymi na duże kwoty. “Jeśli możesz, zrób zaplanowane operacje wcześniej. Przepraszamy za utrudnienia” - apeluje PKO BP.