Trudno uwierzyć, który sylwestrowy koncert oglądało najwięcej Polaków. Znokautowali konkurencję
Która stacja przyciągnęła najwięcej widzów podczas tegorocznych sylwestrowych transmisji telewizyjnych? Dane oglądalności wskazują jednoznacznego zwycięzcę - czy doszło do niespodzianki?
Polsat z nową lokalizacją i rekordowymi wynikami
Toruń po raz pierwszy był gospodarzem "Sylwestrowej Mocy Przebojów" Polsatu. Na scenie wystąpili m.in. Zenek Martyniuk, Doda i Maryla Rodowicz, co przyciągnęło szczególnie młodszą publiczność: w grupach wiekowych 16-59 i 16-49 stacja zanotowała odpowiednio 27,7% i 29,6% udziału.
W kulminacyjnym momencie, podczas noworocznego toastu, koncert śledziło 4,1 mln osób.
Pokazał, jak naprawdę wyglądał Sylwester z Dwójką. Widzowie mogą czuć się oszukaniTVP i Bryan Adams - światowa gwiazda nie wystarczyła
"Sylwester z Dwójką" TVP odbył się na Stadionie Śląskim w Chorzowie, a jego główną gwiazdą był Bryan Adams. Choć widowisko zgromadziło 15,3% widzów, było to o ponad milion mniej niż koncert Polsatu.
Joanna Kurska, była organizatorka “Sylwestra Marzeń”, w rozmowie ze Światem Gwiazd wskazała na "braki w pomyśle na całą imprezę", zauważając, że "scena kontrastowała z brakiem reżyserii, co sprawiło, że trudno było się przy niej bawić".
TV Republika zadebiutowała z problemami
Telewizja Republika, po raz pierwszy organizująca koncert sylwestrowy w Chełmie, mogła pochwalić się gwiazdami, takimi jak Captain Jack i Bad Boys Blue. Jednakże, według Kurskiej, "popełniono szereg kardynalnych błędów", w tym oszczędności na świetle i dźwięku, co przełożyło się na niską jakość odbioru.
Publiczność była martwą, czarną plamą - podkreślała Kurska, zauważając, że "braki budżetu należy nadrabiać profesjonalizmem".
Trzy stacje rywalizowały o uwagę widzów w sylwestrową noc
Według wstępnych danych Nielsen Audience Measurement, tegoroczna "Sylwestrowa Moc Przebojów" organizowana przez Polsat zgromadziła średnio 3,055 mln widzów, co dało stacji 24,4% udziału w rynku telewizyjnym.
Telewizja Polska z "Sylwestrem z Dwójką" zajęła drugie miejsce, osiągając 1,912 mln widzów (15,3% udziału), a TV Republika, debiutująca w roli organizatora, przyciągnęła średnio 1,332 mln widzów (10,7% udziału).
Choć dane Nielsena podają, że Republika zgromadziła 1,332 mln widzów, stacja twierdzi, że ich transmisję śledziło aż 3 mln osób. Ostateczne wyniki oglądalności, uwzględniające czas trwania transmisji, zostaną opublikowane w czwartek.