Wyszukaj w serwisie
Goniec.pl > Rozrywka > Trudno uwierzyć, który sylwestrowy koncert oglądało najwięcej Polaków. Znokautowali konkurencję
Piotr Szczurowski
Piotr Szczurowski 01.01.2025 18:18

Trudno uwierzyć, który sylwestrowy koncert oglądało najwięcej Polaków. Znokautowali konkurencję

Zenek Martyniuk
Fot. KAPIF

Która stacja przyciągnęła najwięcej widzów podczas tegorocznych sylwestrowych transmisji telewizyjnych? Dane oglądalności wskazują jednoznacznego zwycięzcę - czy doszło do niespodzianki?

Polsat z nową lokalizacją i rekordowymi wynikami

Toruń po raz pierwszy był gospodarzem "Sylwestrowej Mocy Przebojów" Polsatu. Na scenie wystąpili m.in. Zenek Martyniuk, Doda i Maryla Rodowicz, co przyciągnęło szczególnie młodszą publiczność: w grupach wiekowych 16-59 i 16-49 stacja zanotowała odpowiednio 27,7% i 29,6% udziału.

W kulminacyjnym momencie, podczas noworocznego toastu, koncert śledziło 4,1 mln osób.

Pokazał, jak naprawdę wyglądał Sylwester z Dwójką. Widzowie mogą czuć się oszukani

TVP i Bryan Adams - światowa gwiazda nie wystarczyła

"Sylwester z Dwójką" TVP odbył się na Stadionie Śląskim w Chorzowie, a jego główną gwiazdą był Bryan Adams. Choć widowisko zgromadziło 15,3% widzów, było to o ponad milion mniej niż koncert Polsatu.

Joanna Kurska, była organizatorka “Sylwestra Marzeń”, w rozmowie ze Światem Gwiazd wskazała na "braki w pomyśle na całą imprezę", zauważając, że "scena kontrastowała z brakiem reżyserii, co sprawiło, że trudno było się przy niej bawić".

TV Republika zadebiutowała z problemami

Telewizja Republika, po raz pierwszy organizująca koncert sylwestrowy w Chełmie, mogła pochwalić się gwiazdami, takimi jak Captain Jack i Bad Boys Blue. Jednakże, według Kurskiej, "popełniono szereg kardynalnych błędów", w tym oszczędności na świetle i dźwięku, co przełożyło się na niską jakość odbioru.

Publiczność była martwą, czarną plamą - podkreślała Kurska, zauważając, że "braki budżetu należy nadrabiać profesjonalizmem".

Trzy stacje rywalizowały o uwagę widzów w sylwestrową noc

Według wstępnych danych Nielsen Audience Measurement, tegoroczna "Sylwestrowa Moc Przebojów" organizowana przez Polsat zgromadziła średnio 3,055 mln widzów, co dało stacji 24,4% udziału w rynku telewizyjnym.

Telewizja Polska z "Sylwestrem z Dwójką" zajęła drugie miejsce, osiągając 1,912 mln widzów (15,3% udziału), a TV Republika, debiutująca w roli organizatora, przyciągnęła średnio 1,332 mln widzów (10,7% udziału).

Choć dane Nielsena podają, że Republika zgromadziła 1,332 mln widzów, stacja twierdzi, że ich transmisję śledziło aż 3 mln osób. Ostateczne wyniki oglądalności, uwzględniające czas trwania transmisji, zostaną opublikowane w czwartek.