Kilka banków wydało ważne komunikaty. Ich klienci powinni się przygotować
Kilka banków opublikowało ważne komunikaty. Klienci mogą mieć tymczasowo problemy z dostępem do ich usług - np. wykonania transakcji internetowych. Banki we wskazanym czasie będą prowadzić prace serwisowe i rozwojowe. Najczęściej są one zaplanowane na godziny nocne i poranne, ale nie w każdym przypadku tak jest. Kto planuje ważny przelew lub opłatę, powinien uważnie przeczytać komunikaty banków.
Komunikaty banków. Będą przerwy w dostepie do usług
ING Bank Śląski poinformował, że w sobotę 3 lutego będzie prowadzić prac technologiczno-serwisowych. "W godzinach 08.00 – 20.00 niedostępny będzie moduł Makler w systemie bankowości internetowej" - informuje bank. Trudności mogą też dotyczyć innych usług. Z soboty na niedzielę, (od godziny 0:00 do godziny 1:30) klienci mogą mieć problemy z: płatnościami kartami w Internecie z 3DSecure, aktywowaniem kart, zmianą limitów transakcyjnych, ubezpieczaniem kart i nadawaniem kodów PIN. We wskazanym czasie trudności będą też dotyczyły zamawiania kart płatniczych, przypisania kart do telefonu w aplikacji Moje ING Mobile, a także dodawania kart do portfeli zewnętrznych (Apple Pay, Garmin Pay i Google Pay). Poza tym, mogą wystąpić problemy z płatnościami kartą w terminalach płatniczych, bankomatach oraz wpłatomatach. Bank poinformował też, że 4 lutego, w godzinach od godziny 7:00 do godziny 7:30, nie będzie dostępna opcja zlecenia oraz odbioru przez bank przelewu ekspresowego (BlueCash).
O tymczasowych problemach poinformował również m.in. Bank Pocztowy. Instytucja zapowiada, że 4 lutego od godz. 22 do 5 lutego do godz. 2 mogą wystąpić "problemy w dokonywaniu transakcji bezgotówkowych i gotówkowych kartami płatniczymi, w tym transakcji mobilnych realizowanych za pośrednictwem portfeli cyfrowych". Te trudności mogą wystąpić w związku z zaplanowanymi pracami administracyjnymi.
Te świadczenia z ZUS wzrosną już od marca. Beneficjenci mogą szykować portfele, znamy wyliczenia
Prace serwisowe banków. W tym czasie wystąpią tymczsowe problemy
Z pewnymi problemami powinni liczyć się też klienci Banku BNP Paribas. Ten bank również zapowiedział prace serwisowe, które rozpoczną się 7 lutego. Tego dnia od godziny 22 do godziny 01:00 w czwartek nie będzie dostępny serwis www.bnpparibas.pl. Bank poinformował, że w tym czasie będzie działać system transakcyjny, prezentowane będą numery infolinii oraz do zastrzegania kart.
Podobny komunikat wydał również mBank. Instytucja zapowiedziała, że z powodu zaplanowanych prac rozwojowych, w sobotę, 3 lutego od godziny 7:00 do godziny 13:00, klienci nie zalogują się do eMaklera i maklerskich aplikacji mobilnych.
Problemy w dostępie do aplikacji mobilnej. Ważne komunikaty banków
Nest Bank, to kolejny bank, który zaplanował prace serwisowe. Odbędą się one 4 lutego - od godziny 0:30 do godziny 4:00. W tym czasie bankowość internetowa i aplikacja mobilna będą całkowicie niedostępne dla klientów (m.in. nie zalogują się do bankowości internetowej oraz aplikacji mobilnej, a także nie będą mogli zmienić limitów w bankowości elektronicznej, ani też nie skorzystają z BLIKA czy Visa Mobile).
W tym czasie będzie można płacić kartą płatniczą, także za pomocą Apple Pay, Google Pay i zegarkiem bądź opaską (Fitbit, Garmin Pay) w sklepach stacjonarnych oraz wpłacać i wypłacać gotówkę z bankomatów, używając karty płatniczej - czytamy w komunikacie Nest Bank.
Z kolei prace serwisowe w Toyota Banku będą prowadzone od 3 lutego od godziny 13:00 do 5 lutego do godziny 06:00. W tym czasie mogą wystąpić utrudnienia w dostępie do Systemu Bankowości Elektronicznej, autoryzacji płatności kartowych, Automatycznego Serwisu Telefonicznego, wyciągów oraz usług tzw. szybkich płatności".
źródło: komunikaty banków