Wyszukaj w serwisie
Goniec.pl > Społeczeństwo > Awaria Facebooka: Mark Zuckerberg stracił 6 mld dolarów
Anna Dymarczyk
Anna Dymarczyk 05.10.2021 09:12

Awaria Facebooka: Mark Zuckerberg stracił 6 mld dolarów

niebieski tekst goniec.pl na białym tle
Liu Jie/Xinhua News/East News - zdjęcie ilustracyjne

W wyniku długiej, kilkugodzinnej awarii Facebooka, Mark Zuckerberg stracił fortunę. Tylko do godziny 23.00 polskiego czasu jego firma stopniała aż o 6 mld dolarów.

Niestabilność strony i aplikacji wpłynęła silnie na wahania giełdowe. To największy spadek Facebooka od lat.

Awaria Facebooka. Mark Zuckerberg stracił niemal 6 mld dolarów

Od godziny 17:20 czasu polskiego serwery Facebooka na całym świecie przestały działać. Około północy użytkownicy na powrót mogli korzystać bez problemów serwisów społecznościowych oraz komunikatorów należących do Marka Zuckerberga.

Nie działały Facebook, Instagram, Messenger i WhatsApp, czyli najważniejsze aplikacje z facebookowej stajni. Dotknęło to niemal 3 mld użytkowników na całym świecie.

Pozostała część artykułu pod materiałem wideo

Kursy akcji na giełdzie spadły aż o 4,89 proc. w porównaniu do początku sesji. Wraz z tym zmniejszyła się też kapitalizacja serwisu - technologiczny gigant stracił w tym wskaźniku 45 mld dolarów. Nie był to jednak jedyny możliwy powód, dla którego akcje Facebooka gwałtownie spadły.

Płacić za zyski bezpieczeństwem?

Frances Haugen, była analityczka Facebooka, w programie "60 Minutes" w CBS opowiedziała o kulisach pracy w firmie. Twierdziła ona, że cyfrowy gigant "płaci za swoje zyski naszym bezpieczeństwem".

Spekuluje się, że awaria mogła wynikać z ataków na serwery, które pełne są wrażliwych danych, rozmów i zdjęć. Nie wiadomo, czy słowa Haugen nie zapowiadały najgorszego - wycieku tych informacji.

Giełda nie ufa niepewnym podmiotom, a słowa byłej pracownicy Facebooka również skłoniły maklerów do ostrożności.

Artykuły polecane przez redakcję Goniec.pl:

Jeżeli chcesz się podzielić informacjami ze swojego regionu, koniecznie napisz do nas na adres redakcja@goniec.pl

źródło: biznes.interia.pl