Wyszukaj w serwisie
Goniec.pl > Rozrywka > Wielki sukces TV Republika, wyprzedziła TVN24. Sakiewicz będzie zachwycony
Piotr Szczurowski
Piotr Szczurowski 04.03.2025 14:56

Wielki sukces TV Republika, wyprzedziła TVN24. Sakiewicz będzie zachwycony

TV Republika
TV Republika (Fot. Pawel Wodzynski/East News)

Luty przyniósł istotne zmiany na polskim rynku telewizyjnym. Widzowie, przyzwyczajeni do pewnych trendów, mogą być zaskoczeni wynikami oglądalności, które pokazują roszady na szczycie rankingu stacji telewizyjnych. Jedna z nich osiągnęła wynik, który pozwolił jej zdeklasować konkurencję, a inne zaliczyły spadki lub awanse, których mało kto się spodziewał.

TVP1 na szczycie, TV Republika zaskakuje

Zestawienie pokazuje nie tylko preferencje widzów, ale również siłę poszczególnych nadawców w walce o uwagę odbiorców. W niektórych przypadkach zmiany są symboliczne, w innych mogą zwiastować większe przetasowania na rynku medialnym. Kluczowe jednak jest to, jak zmieniają się nawyki telewidzów i które formaty przyciągają ich najbardziej.

Dane ujawnione przez Nielsen Audience Measurement, a opublikowane przez portal Wirtualne Media, dostarczają precyzyjnego obrazu sytuacji. Wynika z nich, że największą popularnością w lutym cieszyła się TVP1, która z udziałem 6,78 proc. uplasowała się na pierwszym miejscu.

Hakiel nagle dostał pytanie o Kurzajewskiego w "TzG", nawet się nie zawahał. Te słowa mówią wszystko

Różnice w grupie komercyjnej 16-59

Na drugim miejscu tym razem znalazł się Polsat, za nim TVP2 i TVN. Dużą niespodzianką było wysokie, piąte miejsce TV Republiki, która wyprzedziła TVN24, spychając go na szóstą lokatę.

Zmiany w rankingu mogą wskazywać na przekształcające się przyzwyczajenia telewidzów, które determinowane są zarówno przez ofertę programową, jak i dynamiczne wydarzenia społeczno-polityczne. Pozycja TV Republiki na piątym miejscu to sygnał, że stacja ta skutecznie dociera do określonej grupy odbiorców i zdobywa coraz większą widownię.

Analizując wyniki w grupie komercyjnej 16-59, sytuacja wygląda nieco inaczej. Tutaj liderem został Polsat, który w lutym w prime time emitował m.in. reality show "Farma".

TVN zajął drugie miejsce, a kolejne pozycje należą do TVP2 i TVP1. TVN7 uplasował się na piątej pozycji, za nim TVN24, TV Puls i TV Republika. To zestawienie pokazuje, że młodsza widownia kieruje się nieco innymi preferencjami, wybierając inne treści i programy.

"Dzień dobry TVN" bez większych zmian

W kontekście strategii TVN ważnym elementem pozostaje przyszłość programu "Dzień dobry TVN". Podczas konferencji ramówkowej dyrektor programowa TVN, Lidia Kazen, w rozmowie z Plejadą wyjawiła, czy w najbliższym czasie w programie dojdzie do kolejnych zmian.

"Dzień dobry TVN" ma takie wyniki, że wolałabym nawet nie dotykać ramek, które przygotowują nasi wydawcy. Oni są kompletnie nastawieni na sukces, są rozpędzeni, wiedzą, co robią, doskonale znają oczekiwania i potrzeby swojego widza. Mega się cieszę z tego transferu - Iza z TVN Style, z Kanału Zero przeszła już tak na 100 proc. do nas. Jestem przekonana, że dużo przed nią ciekawych wyzwań w TVN. "Dzień dobry TVN" - the best of the best. Nie ma porównania z innymi śniadaniówkami czy programami, które pretendują do bycia telewizją śniadaniową - podkreśliła.

Na pytanie, czy do grona prowadzących dołączy kolejna para, odpowiedziała:

Rozważania są, jak zwykle się dzieją. Czas pokaże - skwitowała enigmatycznie dyrektor programowa TVN.

Zmiany na rynku telewizyjnym w Polsce pokazują, że rywalizacja między stacjami nabiera intensywności, a widzowie coraz uważniej wybierają swoje ulubione programy. Nadchodzące miesiące mogą przynieść kolejne przetasowania, na które warto zwrócić uwagę.