Wyszukaj w serwisie
Goniec.pl > Fakty > Poczta Polska ostrzega klientów. Nie daj się nabrać na "nieodebraną przesyłkę"
Piotr Szczurowski
Piotr Szczurowski 07.11.2022 20:23

Poczta Polska ostrzega klientów. Nie daj się nabrać na "nieodebraną przesyłkę"

Poczta Polska ostrzega klientów. Nie daj się nabrać na "nieodebraną przesyłkę". Możesz stracić majątek
Rakoon, CC0, via Wikimedia Commons

Poczta Polska w związku z coraz częstszymi przypadkami oszustw postanowiła ostrzec swoich klientów przed popularną metodą oszustów. Coraz częściej ludzie nabierają się na możliwości zakupu po okazyjnej cenie nieodebranej przesyłki. Uważaj, to oszustwo.

Poczta Polska ostrzega klientów przed nową metodą oszustów

Poczta Polska ostrzega, aby pod żadnym pozorem nie klikać w link, gdyż może się to fatalnie skończyć. Instytucja przekazała, że oszuści stworzyli nową kampanię phishingowa w sieci, która wykorzystuje znaną wszystkim markę i za pośrednictwem fałszywych linków wyłudza od klientów dane niezbędne, aby uzyskać dostęp do kont bankowych.

Na czym polega nowa metoda oszustów? W mediach społecznościowych natrafić można na informację, że przedmioty z nieodebranych przez klientów przesyłek dostarczanych przez Pocztę Polską można... kupić online. To zaskakujące, ale niektórzy się na to nabierają.

- Ostatnimi czasy pojawiły się także fałszywe reklamy na portalach społecznościowych wraz z linkami do domen, gdzie rzekomo prowadzona jest po okazyjnych cenach sprzedaż nieodebranych przez adresatów przesyłek, nadanych Pocztą Polską. Spółka nie prowadzi tego typu działalności, a kliknięcie odnośnika na takiej stronie może poskutkować ściągnięciem złośliwego oprogramowania lub próbą wyłudzenia danych czy środków pieniężnych - czytamy w specjalnym komunikacie wystosowanym do klientów przez Pocztę Polską.

Poczta Polska nigdy nie każe dosłać pieniędzy pocztą elektroniczną

Poczta Polska alarmuje, że zanim klikniemy podejrzany odnośnik, powinniśmy upewnić się, że nie budzi on naszych podejrzeń i zastrzeżeń - zarówno co do formy, jak i treści. Często już sam format linka może wskazać, że mamy do czynienia z oszustwem.

Pamiętajmy, że Poczta Polska nigdy nie prosi o dosłanie pieniędzy czy danych osobowych przez wiadomości elektroniczne.

Poczta Polska prosi, aby w przypadku otrzymania wiadomości e-mail czy SMS, zawierających linki wskazujące na oszustwo, szczególnie te łudząco przypominające adres jedynej oficjalnej domeny Poczty Polskiej, zgłaszać do spraw cyberbezpieczeństwa pod adresem: [email protected].

Artykuły polecane przez Goniec.pl: