Wyszukaj w serwisie
Goniec.pl > Fakty > NFZ wprowadził teleplatformę pierwszego kontaktu
Mateusz Sidorek
Mateusz Sidorek 07.06.2021 09:48

NFZ wprowadził teleplatformę pierwszego kontaktu

niebieski tekst goniec.pl na białym tle
Unsplash.com

Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami NFZ ruszył z nową usługą, z której mogą skorzystać wszyscy Polacy. Narodowy Fundusz Zdrowia uruchomił teleplatformę pierwsze kontaktu. Pacjenci będą mogli uzyskać pomoc w godzinach, w których nie pracują lekarze rodzinni. Rzeczniczka potwierdziła poważne zmiany.

Jak przekazała rzeczniczka NFZ Sylwia Wądrzyk, Polacy będą mogli zadzwonić pod bezpłatny numer telefonu 800 137 200, by otrzymać szybką i bezpłatną pomoc medyczną. Pacjenci będą mogli korzystać z porad udzielanych zdalnie od godziny 18:00 do godziny 8:00 drugiego dnia.

W programie „Poradnik dla seniora” rzeczniczka NFZ Sylwia Wądrzyk potwierdziła, że teleplatforma pierwszego kontaktu została już uruchomiona i jest dostępna bezpłatnie. Usługa ma usprawnić kontakt między pacjentem a lekarzem między innymi w dni wolne oraz święta.

Nowa usługa NFZ

W NFZ zachodzą poważne zmiany, które wcześniej zapowiadał już minister zdrowia. Dzięki wprowadzeniu teleplatformy pierwszego kontaktu pacjenci będą mogli otrzymać opiekę medyczną w czasie, gdy gabinety lekarzy rodzinnych nie funkcjonują.

Czasem pojawiają się sytuacje, w których dochodzi do zaostrzenia objawów choroby czy też nagłych przypadłości. Wówczas nie zawsze wiemy, gdzie możemy otrzymać pomoc, nie udając się do szpitala.

Pacjenci będą mogli zadzwonić pod numer 800 137 200, by uzyskać poradę. Teleporada będzie dostępna od godziny 18:00 do godziny 8:00 – również w dni ustawowo wolne od pracy. Sylwia Wądrzyk zaznaczyła, że w wszyscy uzyskają tam pomoc.

Jak działa nowa usługa NFZ?

Zgodnie z informacjami przekazanymi przez rzeczniczkę NFZ po wykonaniu telefonu będziemy mieli kontakt z pielęgniarką. Pracownik systemu ochrony zdrowia zbierze od pacjenta szczegółowy wywiad.

Następny krok to porada. Pielęgniarka sama jej udzieli, korzystając z informacji zgromadzonych podczas wywiadu lub też skieruje nas do specjalistą, z którym także będziemy kontaktowali się zdalnie.

Warto wiedzieć, że pacjenci będą mogli otrzymać pomoc nie tylko w języku polskim, ale również rosyjskim, ukraińskim oraz angielskim. To początek zmiana, jakie mają zajść w Narodowym Funduszu Zdrowia w najbliższym czasie.

Podany numer (800 137 200) działa na terenie całej Polski i jest dostępny bezpłatnie. Pomoc uzyskamy codziennie w godzinach 18:00-8:00.

Artykuły polecane przez redakcję Goniec.pl:

Jeżeli chcesz się podzielić informacjami ze swojego regionu, koniecznie napisz do nas na adres [email protected]

Źródło: TVP Info

Tagi: