Lidl niespodziewanie wycofuje popularny produkt. Wielu klientów będzie złych
Lidl zapowiada stopniowe wycofanie ze sprzedaży wszystkich produktów tytoniowych. Popularna sieć otworzyła niedawno pierwszy sklep, w którym klienci nie kupią tytoniu. Wyroby te wycofywano już ze sprzedaży w Holandii. Następna w kolejce jest Dania. Czy miłośnicy papierosów w Polsce mają się czego obawiać?
Lidl rezygnuje ze sprzedaży wyrobów tytoniowych
Niemiecka gazeta "Lebensmittel Zeitung" poinformowała o planach Lidla dotyczących rezygnacji ze sprzedaży wyrobów tytoniowych (w tym papierosów) do końca tej dekady. Tego typu produktów nie będzie można kupić w Danii wraz z końcem 2028 r.
Działania wdrażane są przed Lidl stopniowo. Obecnie z duńskich sklepów usuwana jest już jedna piąta paczek papierosów. Co więcej, w miejscowości Hjørring otwarto pierwszy sklep całkowicie wolny od tytoniu. Podobna praktyka ma zostać zastosowana w kolejnych, nowo otwieranych placówkach Lidla w w tym kraju.
Siostra Kamilka z Częstochowy podjęła decyzję, nie mogła inaczej. "Obiecałam bratu""Firma chce zadbać o zdrowie klientów"
Dzięki wspomnianym rozwiązaniom Dania ma zostać drugim państwem, w którym Lidl zrezygnuje ze sprzedaży produktów tytoniowych. Od 2021 r. zakaz ich sprzedaży obowiązuje w sklepach tej sieci w Holandii.
- Ta inicjatywa jest ważnym krokiem w kierunku przyszłości wolnej od dymu. Wycofując ze sprzedaży produkty tytoniowe, firma chce zadbać o zdrowie klientów - oznajmił cytowany przez media Khalil Jehya Taleb, zastępca kierownika ds. zakupów w Lidl Dania.
Zakaz sprzedaży wyrobów tytoniowych w Lidlach wprowadzony również w Polsce? Biuro prasowe wyjaśnia
Dziennikarze "Faktu" z nurtującym wiele osób pytaniem - czy i jeśli tak, to kiedy, ze sklepów w naszym kraju zaczną znikać wyroby tytoniowe w tym papierosy, zwrócili się do biura prasowego Lidl Polska. W odpowiedzi otrzymali następujące oświadczenie sklepu.
"Lidl Polska zawsze funkcjonuje zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa. Strategia CSR sieci, opracowana na lata 2020-2025, składa z 6 filarów – są to: ochrona klimatu, poszanowanie bioróżnorodności, ochrona zasobów, uczciwe działanie, promocja zdrowia oraz zaangażowanie w dialog".
Zgodnie z zapewnieniami, Lidlowi zależy na kształtowaniu zdrowych nawyków wśród swoich klientów, zagwarantowaniu odpowiedniego asortymentu produktów oraz prowadzeniu różnych akcji edukacyjnych. Kończąc, Aleksandra Robaszkiewicz z biura prasowego Lidl Polska poinformowała, że sieć nie ma w planach wycofania wyrobów tytoniowych ze sklepów na terenie naszego kraju.
Źródło: fakt.pl