Ważny komunikat PKO BP do klientów. Problemy potrwają aż pół roku
PKO Bank Polski wydał w ostatnim czasie kolejny bardzo ważny komunikat, który zainteresować powinien przede wszystkim klientów korzystających z usług BLIK. Pojawią się spore ograniczenia, mowa o nawet sześciu miesiącach.
Ważny komunikat PKO BP. Chodzi o usługi BLIK
Nie da się ukryć, że Polacy bardzo chętnie korzystają z bardzo wygodnej i przystępnej formy płatności, jaką jest BLIK. Wychodząc na zakupy, nie musimy martwić się, czy aby na pewno zabraliśmy ze sobą portfel. Zapłacić możemy przy użyciu telefonu komórkowego, korzystając z kodu BLIK.
W ostatnim czasie PKO BP wydał komunikat, w którym informuje klientów o istotnym ograniczeniu funkcjonowania jednej z opcji w usługach BLIK. Warto o tym pamiętać, bo przerwa potrwa nawet pół roku.
Spadł śnieg. Możesz otrzymać nawet 3000 złotych kary, jeśli zapomnisz o jednej rzeczyPKO BP z ważnym komunikatem, przerwa w usłudze potrwa nawet pół roku
PKO BP wydał komunikat, który powinien zainteresować klientów korzystających z usług BLIK. Jedna z usług będzie niedostępna przez długi okres. Bank przekazał w opublikowanej wiadomości, że już za kilka dni czasowo wyłączona zostanie możliwość tworzenia hasła do czeków BLIK. Okazuje się, że przerwa ma potrwać znacznie dłużej niż standardowe chwilowe ograniczenia. PKO BP informuje nawet o 6 miesiącach przerwy.
Jednocześnie bank uspokaja, że pozostałe usługi BLIK, między innymi płatność kodem BLIK w aplikacji IKO, będą działały bez zmian. Możliwość tworzenia hasła do czeków BLIK ma zostać wstrzymana w okresie od 17 stycznia do 6 maja 2025 r.
ZOBACZ: Skarbówka lada dzień weźmie się za przelewy. Lepiej wiedzieć, co Cię czeka
Czym są czeki BLIK?
Czeki BLIK w odróżnieniu od standardowego kodu mają 9, a nie 6 cyfr. Jak przypomina PKO BP, klienci jednocześnie mogą mieć aktywny tylko jeden czek BLIK. Można użyć go tylko raz. Klient sam ustala wartość czeku. Jeśli po dokonaniu danej transakcji nie wszystkie środki zostaną wykorzystane, bank zwróci różnicę na nasze konto. PKO BP zapewnia, że niewykorzystane przez posiadacza pieniądze nie przepadną.
Aby skorzystać z opcji ustawienie hasła do czeku BLIK, wystarczy wejść w ustawienia, a następnie w zakładkę Aplikacja IKO, wybierając opcję "ustaw hasło". Warto się pospieszyć, bo usługa zostanie wyłączona 17 stycznia.
ZOBACZ: Pod żadnym pozorem nie przechowuj tak leków. Konsekwencje mogą być opłakane
Na zdjęciu ukrył się kot, widzą go tylko najbardziej spostrzegawcze osoby: