Wyszukaj w serwisie
Goniec.pl > Fakty > Oszuści podają się za pracowników banku. Wyłudzają pieniądze na "zdalny pulpit"
Klaudia Bochenek
Klaudia Bochenek 23.09.2021 13:15

Oszuści podają się za pracowników banku. Wyłudzają pieniądze na "zdalny pulpit"

niebieski tekst goniec.pl na białym tle
pixnio.com CC0

Policja ostrzega przed nową metodą oszustów na tzw. zdalny pulpit. Schemat jest bardzo prosty - otrzymujemy połączenie podpisane nazwą banku, co nie wzbudza podejrzeń. Wyłudzacz przedstawia się jako osoba z departamentu bezpieczeństwa oraz działu technicznego banku i informuje o podejrzanych transakcjach na koncie. Następnie prosi o zainstalowanie aplikacji do tzw. zdalnego pulpitu.

Wiele osób w porę wyczuwa zagrożenie i nie daje się oszukać. Niestety, niektórzy są dość zaniepokojeni informacją o dziwnych transakcjach i instalują aplikację. Jedna z takich osób straciła 20 tys. zł. Policja opublikowała specjalne nagranie.

Wyłudzacze wykorzystują podstęp na zdalny pulpit

Mazowiecka policja ostrzega, że oszuści są bardzo przekonujący. Nie dość, że numer, który do nas dzwoni, jest podpisany nazwą banku, to jeszcze podczas rozmowy sami ostrzegają przed metodami działania wyłudzaczy oraz doradzają, jak zadbać o bezpieczeństwo pieniędzy.

W ostatnim czasie na terenie całego kraju dochodziło do podejrzanych połączeń. Niestety, pewien mężczyzna z powiatu wyszkowskiego uwierzył oszustom i stracił aż 20 tysięcy złotych.

Pozostała część artykułu pod materiałem wideo

Oszuści tłumaczą się, że są z departamentu bezpieczeństwa banku lub z działu technicznego. Informują o podejrzanych transakcjach i proszą o zainstalowanie aplikacji do zdalnego pulpitu.

Po jej zainstalowaniu, a potem podaniu kodu, który się wyświetli, wyłudzacz ma pełen dostęp do naszego konta bankowego, a tym samym pieniędzy. Może też zaciągnąć kredyt, ale to nie wszystko.

Dzięki aplikacji oszust widzi wszystko, co robimy na ekranie telefonu lub komputera. Ma więc dostęp do wielu haseł i wrażliwych danych. Policja w ramach przestrogi opublikowała nagranie z rozmowy z oszustem - można jej wysłuchać po kliknięciu >tutaj<.

Funkcjonariusze radzą, aby zweryfikować tożsamość dzwoniącego i samemu wykonać połączenie pod infolinię banku. Można wtedy samemu spytać, czy w ostatnim czasie na koncie działo się coś podejrzanego. W żadnym wypadku nie należy instalować żadnych aplikacji.

Artykuły polecane przez redakcję Goniec.pl:

Jeżeli chcesz się podzielić informacjami ze swojego regionu, koniecznie napisz do nas na adres redakcja@goniec.pl

Źródło: Policja

Tagi: