Karty klientów ING Banku Śląskiego są blokowane. Powodem jest wyciek danych
ING Bank Śląski blokuje karty klientów. Bank poinformował, że doszło do wycieku danych i konieczne jest dodatkowe zabezpieczenie klientów przed utratą pieniędzy. W komunikacie podkreślono, że nie należy panikować, ale nie objedzie się bez wymiany karty płatniczej. Na szczęście nie będą musieli robić tego wszyscy. Lepiej sprawdź wiadomości SMS.
Karta zablokowana? ING Bank Śląski tłumaczy, część danych klientów znalazła się w niepowołanych rękach
Wielkie problemy jednego z największych banków w Polsce. ING Bank Śląski wydał pilny komunikat. Niektórzy z klientów otrzymali wiadomość, że ich karta została zablokowana i nie ma możliwości dokonywania ją płatności. To nie błąd.
- Jeśli przy próbie płatności kartą na terminalu płatniczym, w internecie lub użyciu jej w bankomacie została ona odrzucona, możliwe że jesteś jedną z osób, które musieliśmy dodatkowo zabezpieczyć przed utratą pieniędzy - czytamy w specjalnym komunikacie opublikowanym na stronie ING banku Śląskiego.
Bank zapewnia klientów, że ma wszystko pod kontrolą i nie należy się niepokoić. - Twoje pieniądze i dane są bezpieczne - dodaje ING Bank Śląski. Znamy przyczynę tak radykalnych kroków.
Michał Szpak zaśpiewał utwór Violetty Villas. Tuż po występie odezwał się do niego syn artystkiWyciek danych, ING Bank Śląski blokuje klientom karty
Czy faktycznie nie ma się czym niepokoić i odgórne zablokowanie karty to jedynie zawirowania techniczne? Niekoniecznie. Chodzi o dane klientów ING Banku Śląskiego, których karty zostały zablokowane.
- W nocy z piątku na sobotę otrzymaliśmy informację, że u jednego z operatorów naszych kart nastąpił wyciek danych. Wiemy, których kart mogło to dotyczyć, dlatego natychmiast zablokowaliśmy je, by nikt nie mógł ich wykorzystać w nieuprawniony sposób. Problem dotyczy niewielkiej części naszych klientów - czytamy w komunikacie ING Banku Śląskiego.
Jeśli znalazłeś się w grupie osób, których dane wyciekły, to dostaniesz specjalną wiadomość. ING Bank Śląski wysłał do poszkodowanej grupy informacyjnego SMS-a, gdzie tłumaczy, że zablokowanie karty było konieczne. W komunikacie banku pojawiły się cztery kroki, jakie należy teraz podjąć.
ING Bank Śląski wyjaśnia jak odzyskać kartę
ING Bank Śląski uspokaja swoich klientów. Jak ponownie korzystać z możliwości płacenia kartą? W pierwszym punkcie krótkiego poradnika bank podkreśla, że nie należy panikować. - Z uwagi na ilość dzwoniących trudno teraz o połączenie z naszą infolinią - czytamy. Zalecane jest korzystanie z aplikacji mobilnej Moje ING.
Konieczne jest zamówienie nowej karty, ale aby to zrobić, konieczne jest jej zastrzeżenie w aplikacji ING Banku Śląskiego. - Jest już bezpieczna, ponieważ ją zablokowaliśmy, ale dopiero kiedy ją zastrzeżesz możesz od ręki zamówić nową - uspokaja bank zdezorientowanych klientów.
W trzecim punkcie ING Bank Śląski poleca zamówienie nowej karty. Podkreśla, że to całkowicie darmowe. Ostatnim elementem jest oczekiwanie na kartę, jednak już po złożenia zamówienia można płacić wirtualną kartą w telefonie.
Bank przeprasza wszystkich, którzy muszą borykać się z problemami i utrudnieniami. - Wiemy, jak irytujące jest gdy nie można korzystać ze swoich pieniędzy - wyjaśnia na koniec komunikatu ING Bank Śląski. Jednocześnie bank wskazuje, że wycieki danych to “część współczesnego świata”.