Wyszukaj w serwisie
Goniec.pl > Społeczeństwo > Storytel razem z SEXEDPL odczarowuje mity związane z seksem i seksualnością. Słyszeliście już o kampanii "(Nie) mówmy o seksie"?
Artykuł Sponsorowany
Artykuł Sponsorowany 05.06.2024 12:37

Storytel razem z SEXEDPL odczarowuje mity związane z seksem i seksualnością. Słyszeliście już o kampanii "(Nie) mówmy o seksie"?

ulica ludzie
Fot. Goniec materiały własne

W maju Storytel wystartował z kampanią "(Nie) mówmy o seksie", w ramach której w aplikacji pojawiło się 6 słuchowisk poruszających tematy seksu, ludzkiej seksualności i związanych z nim tabu. Słuchowiska zostały przygotowane we współpracy z fundacją SEXEDPL. Za przygotowanie i promocję kampanii odpowiedzialne są agencje Przestrzeń i Polot oraz agencja digital marketingu Tigers.

Nie mówmy o seksie! A może jednak?

Projekt "(Nie) mówmy o seksie" to odpowiedź obu marek na wciąż niewystarczającą społeczną edukację seksualną. Kampania Storytel i fundacji SEXEDPL powstała, by w angażującej formie poruszyć szerokie spektrum zagadnień związanych z seksem i ludzką seksualnością. W centrum całej kampanii znalazło się 6 specjalnie na tę okazję napisanych słuchowisk, które poruszają tematy takie jak brak orgazmu u kobiet, kwestia komunikacji na polu seksualności, uzależnienie od pornografii czy seksualność seniorów, ale też na przykład zbyt duże skupienie na codziennych obowiązkach, na czym cierpi nasze życie seksualne.

Uznani aktorzy i pisarze wzięli udział w kampanii "(Nie) mówmy o seksie"

Do napisania 6 słuchowisk wchodzących w skład kampanii zaproszono uznanych polskich autorów tekstów i pisarzy: Wita Szostaka, Grzegorza Uzdańskiego, Magdalenę Salik, Dominikę Słowik, Agnieszkę Jelonek i Martę Guzowską. W nagranie słuchowisk zaangażowano zaś popularnych i uznanych polskich aktorów i aktorki - słuchowiska czytają m.in. Maciej Musiał, Ola Domańska, Łukasz Simlat, Kasia Sawczuk, Sandra Drzymalska, Paulina Gałązka, Piotr Pacek, Marta Lipińska i Sebastian Dela, którzy wcielili się w role poszczególnych bohaterów opowiadań i narratorów.

2.png
Aktorzy biorący udział w kampanii Storytel razem z SEXEDPL “(Nie) mówmy o seksie”

(Nie) mówmy o seksie - nie tylko słuchowiska

Seria 6 słuchowisk do znalezienia w aplikacji Storytel to jednak nie wszystko, co pojawi się w ramach kampanii "(Nie) mówmy o seksie". Chcąc pokazać absurdalność braku rozmów o seksie w polskim społeczeństwie, marka zdecydowała się promować historie w przewrotny sposób - tworząc pieśń, mającą pełnić rolę emanacji społecznej cenzury. Utrzymana w naiwnej tonacji zachęca, by "nie tykać", "nie mówić", udawać, że seks nie istnieje.

Do utworu napisanego przez Ryfa Ri z muzyką Wojtka Urbańskiego i Łukasza Palkiewicza powstał teledysk, w którym w rolę ubranych w alby strażników cnót wcielili się aktorzy czytający słuchowiska. Artyści pojawiają się w codziennych, intymnych sytuacjach, nawołując zaskoczonych bohaterów klipu do zaniechania myśli i czynów związanych z seksem. Za ideę kreatywną kampanii i teledysku odpowiedzialne są agencje Przestrzeń i Polot. Spot wyreżyserował Tomasz Misiukiewicz, za produkcję odpowiada Don’t Panic Production.

Zapytaliśmy Polaków o ich doświadczenia, poglądy i pragnienia. Czy używają eufemizmów? A może o sprawach łóżkowych mówią wprost i bez rumieńców? Sprawdźmy.