Wyszukaj w serwisie
Goniec.pl > Finanse > PKO BP wydał pilny komunikat. Dotyczy wszystkich klientów, "możesz stracić pieniądze"
Bartłomiej  Binaś
Bartłomiej Binaś 11.02.2025 17:18

PKO BP wydał pilny komunikat. Dotyczy wszystkich klientów, "możesz stracić pieniądze"

PKO BP
fot. Goniec

PKO Bank Polski wydał bardzo ważny komunikat skierowany do wszystkich klientów. Jedno kliknięcie może spowodować ogromne problemy i przykre konsekwencje finansowe. Klienci muszą mieć się na baczności, ponieważ ich pieniądze mogą być poważnie zagrożone. PKO przekazuje szczegóły. 

PKO BP z pilnym komunikatem do klientów

Klienci banku PKO BP w ostatnich dniach otrzymali zaskakującą i nieco podejrzaną wiadomość, z dołączonym podglądem zrealizowanego przelewu. Bank ostrzega, że jest to nowy sposób oszustów na wyłudzenie naszych danych bankowych i utratę pieniędzy. Jedno kliknięcie może spowodować fatalne konsekwencje. Dostałeś taką wiadomość? Bank przestrzega, co zrobić w takiej sytuacji. 

3.png
PKO BP ostrzega klientów (fot. Goniec)
Seniorzy aż podrapią się po głowach, pilne wieści ws. 13. emerytury. Niesłychane, ile dostaną "na rękę" Od marca podwyżka ważnego świadczenia z ZUS. Nawet 656 zł bez względu na wiek

PKO BP informuje klientów, pod żadnym pozorem nie klikaj w ten link

Bank nie jest autorem tych wiadomości - podkreśla PKO BP.

Oszuści działają w wyjątkowo bezczelny sposób. W ostatnim czasie rozsyłają do klientów wiadomości e-mail, podszywając się pod PKO. Do wiadomości dołączony jest również fałszywy załącznik, w który pod żadnym pozorem nie powinniśmy klikać. Bank dokładnie wyjaśnia i ostrzega swoich klientów, jak nie dać się zwieść cyberoszustom i nie stracić oszczędności. 

ZOBACZ: Niespodziewany zwrot ws. sprzedaży TVN, nerwowe godziny. Zaskakujące wieści obiegły całą Polskę

"Jeśli klikniesz w link, możesz stracić pieniądze i kontrolę nad kontem"

Ostrzegamy przed kolejnymi atakami cyberprzestępców. Uważaj na fałszywe e-maile podszywające się pod Bank o temacie: Potwierdzenie przelewu - podaje w komunikacie PKO BP. 

Jak wyjaśniono w informacji do klientów, oszuści wysyłają wiadomości, gdzie w polu nadawcy widnieje adres "PKO Bank Polski". W treści znajdziemy również podgląd rzekomego potwierdzenia przelewu, który został zrealizowany. Klienci muszą jednak wiedzieć, że to działanie oszustów, a dokument został bardzo dokładnie spreparowany i nie jest prawdziwy. Klikając w potwierdzenie dołączone w wiadomości, narażamy się na pobranie złośliwego oprogramowania, które wykorzystywane jest przez cyberprzestępców do wyłudzenia naszych danych, a w konsekwencji również środków z konta.

PKO BP apeluje do klientów, aby w przypadku otrzymania takiej wiadomości nie klikać w podany link. Chłodną głowę powinniśmy zachować zwłaszcza w sytuacji, gdy w ostatnim czasie realizowaliśmy przelew i otrzymana wiadomość może na pierwszy rzut oka nie wzbudzić naszych podejrzeń. Bank podkreśla, aby również nie otwierać załączników dołączonych do wiadomości.

Jeśli klikniesz w link, możesz stracić pieniądze i kontrolę nad kontem - informuje PKO BP.

PKO BP podkreśla, że zwiększenie ochrony finansów klientów nie jest tylko zadaniem banku, ale również korzystających z usług PKO. Jak zaznaczono, klienci powinni stosować zasadę ograniczonego zaufania i pod żadnym pozorem nie działać pod wpływem emocji i chwili. To właśnie na emocjach najczęściej bazują oszuści, którzy wiedzą, że w obawie przed utratą środków z konta klienci banku bardzo często działają pochopnie. Bank nigdy nie prosi o żadne dane wrażliwe. Gdy otrzymujemy wiadomości z niespodziewanymi informacjami o działaniach finansowych, warto dla własnego bezpieczeństwa zadzwonić na infolinię banku i dopytać o szczegóły. 

ZOBACZ: Przepracował ponad 67 lat. Niesłychane, jaką emeryturę wypłaca mu ZUS

PKO BP przypomina również, że klienci sami mogą przeciwdziałać generowaniu niebezpieczeństwa cyfrowego. Zgodnie z 10 zasadami cyberbezpieczeństwa, które znaleźć możemy na stronie banku, klienci powinni zawsze:

  • dokładnie sprawdzać treść SMS-a i powiadomień IKO,
  • nikomu nie udostępniać swoich poufnych danych,
  • nie zakładać, że widoczna nazwa nadawcy jest prawdziwa,
  • zachować ostrożność, jeśli wiadomość wzbudza podejrzenia,
  • sprawdzać adresy i certyfikaty bezpieczeństwa stron, na których się logujesz,
  • aktualizować urządzenia i oprogramowanie na komputerze oraz urządzeniach mobilnych,
  • tworzyć długie i skomplikowane hasła,
  • nie używać tego samego hasła do różnych kont,
  • nie logować się do serwisu iPKO i aplikacji IKO oraz nie robić transakcji online przez niezabezpieczone Wi-Fi,
  • nie podłączać nieznanych, zewnętrznych nośników danych do swoich urządzeń. 

Nawet najbezpieczniejsze rozwiązania nie będą wystarczające, gdy zabraknie uważności, ostrożności, zdrowego rozsądku oraz kierowania się zasadą ograniczonego zaufania - podkreśla PKO BP.