PKO Bank Polski wprowadza zmiany w autoryzacji logowania
PKO Bank Polski zapowiada zmiany w procedurze logowania do serwisu internetowego iPKO. Wkrótce, aby zwiększyć bezpieczeństwo użytkowników, wprowadzony zostanie trzeci sposób weryfikacji, co oznacza, że jeśli nie korzystamy z dotychczasowych zabezpieczeń, logowanie potwierdzać będzie można także swoim narzędziem autoryzacji.
Największy bank uniwersalny w Polsce zmienia sposób logowania do serwisu iPKO i wprowadza kolejny poziom autoryzacji. Jak zaznaczono w komunikacie do klientów, chodzi o upewnienie się, że dostęp do serwisu mają tylko uprawnione osoby.
PKO BP wprowadza dodatkową autoryzację
Już wkrótce, logując się do iPKO, poza podaniem hasła procedurę trzeba będzie potwierdzić na jeden z trzech sposobów. Możemy od razu dodać tzw. urządzenie zaufane, a wtedy przyszłe logowanie i autoryzowanie transakcji na tym sprzęcie będzie szybsze i łatwiejsze, a jednocześnie nie zablokuje to możliwości logowania się na innych smartfonach czy komputerach.
Drugą opcją jest włączenie dwuetapowego logowania, a trzecią, zupełnie nową, potwierdzanie za pomocą narzędzia autoryzacji. Jak wyjaśnia bank, jeśli nie zalogujemy się korzystając z pierwszych dwóch opcji, po wpisaniu hasła do iPKO zobaczymy ekran z możliwością dodania urządzenia zaufanego.
Pozostała część artykułu pod materiałem wideo
Ci, którzy nie zdecydują się na dodanie urządzenia i klikną pole "Przejdź do serwisu" będą musieli potwierdzić logowanie mobilną autoryzacją, kodem SMS lub kodem ze zdrapki. Jeśli jednak często korzystamy z serwisu iPKO na danym urządzeniu, warto dodać je do zaufanych.
Zmiany będą wprowadzane stopniowo. Co ważne, jeśli logujemy się z urządzenia zaufanego lub za pomocą dwuetapowego logowania, to w takim przypadku nic się nie zmieni.
Banki ostrzegają przed oszustwami
Ostatnio PKO BP informował swoich klientów także o oszustwach polegających na podszywaniu się pod bank i rozsyłaniu e-maili z załącznikiem zawierającym złośliwe oprogramowanie.
ING Bank Śląski przestrzegał z kolei przed SMS-ami o rzekomej próbie włamania do konta bankowego, a Santander Bank Polska przed fałszywymi wiadomościami w mediach społecznościowych. Oszuści zachęcali do inwestycji mającej przynieść wysokie benefity.
Pojawiło się też nowe oszustwo "na Blika". W ramach tej kampanii przestępcy wysyłają SMS-y z informacją o przelewie 450 zł przesłanych na nasz telefon.
PKO BP podjęło także próbę walki z tzw. spoofingiem. Chodzi o działanie oszustów, którzy podszywają się pod pracowników banku i wyłudzają dane. Gdy dzwonią do klienta na jego telefonie wyświetla się numer banku, więc łatwo wpaść w pułapkę. Od teraz jednak w trakcie rozmowy z konsultantem na nasz telefon zostanie wysłane powiadomienie z push z danymi pracownika banku. W takim przypadku będzie można poprosić dzwoniącego o podanie tych danych, a jeśli te okażą się poprawne, zatwierdzić je PIN-em do IKO w ciągu 2 minut.
Artykuły polecane przez redakcję Goniec.pl:
Sondaż zaufania dla polityków. Podium dla premiera, prezydenta i... Donalda Tuska
Internauci bez litości dla Mateusza Morawieckiego. Mają dla niego specjalną ulicę
Tragiczny koniec poszukiwań 20-letniego piłkarza. Klub żegna zawodnika
Jeżeli chcesz się podzielić informacjami z Twojego regionu, koniecznie napisz do nas na adres [email protected]
źródło: PKO BP, TVN24 BiS