InPost Pay, czyli jak zwiększyć sprzedaż i ułatwić zakupy w sklepie internetowym
InPost Pay pozwala wdrożyć w sklepie internetowym szybki i nowoczesny checkout, który upraszcza finalizację zakupu (w tym wybór dostawy i płatności) do kilku kroków. Dzięki temu rośnie konwersja koszykowa, a sklep zyskuje szansę na większą liczbę powracających klientów.
Czym jest InPost Pay dla sklepu internetowego
InPost Pay upraszcza klientowi finalizację zamówienia i przenosi wybór dostawy oraz płatności do aplikacji InPost Mobile. Dzięki temu sklep internetowy może zmniejszać liczbę porzuconych koszyków, a klient zyskuje wygodną finalizację swoich zakupów.
Jak wygląda zakup z InPost Pay krok po kroku
Z perspektywy klienta proces jest prosty i powtarzalny:
- wybiera produkty w sklepie i już na karcie produktu może skorzystać z opcji Dodaj do koszyka InPost,
- może też na etapie finalizacji wybrać opcję Kup z InPost,
- koszyk przenosi się do aplikacji InPost Mobile,
- w aplikacji klient wybiera metodę dostawy i płatności, ewentualnie wpisuje dane do faktury lub kod rabatowy,
- następnie finalizuje zakupy, a informacje o zamówieniu złożonym z InPost Pay są dostępne w aplikacji InPost Mobile.
Klient nie musi zakładać wielu kont ani wielokrotnie podawać tych samych danych, a wszystkie zamówienia ma zebrane w jednym miejscu.
Korzyści dla e-sklepu: wyższa konwersja i lojalność
Skrócony proces zakupowy zmniejsza ryzyko rezygnacji na etapie koszyka. Mniej formularzy i znane środowisko aplikacji przekładają się na wyższą konwersję oraz mniejszą liczbę porzuconych zamówień.
Wygodny sposób kupowania wpływa także na zadowolenie klientów. Gdy zakupy przebiegają szybko i bezproblemowo, rośnie szansa, że użytkownicy wrócą do sklepu i złożą kolejne zamówienia, a nawet polecą sklep innym.
Bezpieczeństwo i wsparcie InPost
InPost Pay korzysta z rozwiązań z najwyższymi standardami bezpieczeństwa, a dane klientów są szyfrowane i przetwarzane w zaufanym środowisku aplikacji. To wspiera poczucie bezpieczeństwa kupujących podczas finalizacji zamówienia. Przy wdrożeniu rozwiązania sklep może liczyć na wsparcie zespołu InPost, co ułatwia start oraz usprawnia uruchomienie usługi.
Mimo przeniesienia części procesu do aplikacji właściciel e-sklepu nadal ma dostęp do danych zakupowych, dzięki którym może rozwijać swoją strategię. Ponadto może także brać udział w akcjach promocyjnych organizowanych z InPost Pay i dzięki temu zwiększać konwersję i wartość koszyka.
Sklep z wdrożoną usługą InPost Pay pojawia się w zakładce Zakupy w aplikacji InPost Mobile, co jest szansą na dotarcie do milionów użytkowników aplikacji.
Sprawdź, jak to działa! Szczegółowe informacje o usłudze InPost Pay dla korzyściach dla sklepów internetowych są dostępne na stronie: https://inpostpay.pl/biznes.