Czym jeździ Dawid Kubacki? Sprawdziliśmy, co stoi w garażu medalisty IO
Skoki i loty narciarskie kojarzą się jednoznacznie z górami. Tam, gdzie teren jest trudniejszy, nieodłącznym partnerem każdego kierowcy powinno być wyższe zawieszenie i napęd na cztery koła. Dokładnie na to postawił Dawid Kubacki, brązowy medalista zimowych igrzysk w 2022 roku.
Ponieważ wybitny polski skoczek narciarski, a także członek kadry narodowej jest sponsorowany przez markę Renault, auto takiej też marki zagościło w jego garażu. Dawid Kubacki na co dzień podróżuje renault koleosem - czyli największym obecnie SUV-em francuskiej marki.
Warto przy tym podkreślić, że Dawid Kubacki to nasza duma narodowa. Trzykrotny olimpijczyk. Dwukrotny brązowy medalista olimpijski - indywidualnie (w 2022) i drużynowo (w 2018). Zdobywca czterech medali mistrzostw świata – złotego indywidualnie (2019) oraz złotego (2017) i dwóch brązowych (2013 i 2021) w konkursach drużynowych. Dwukrotny drużynowy brązowy medalista mistrzostw świata w lotach narciarskich (2018 i 2020).
Zwycięzca 68. Turnieju Czterech Skoczni (2019/2020) oraz trzech edycji Letniego Grand Prix (w 2017, 2019 i 2020). Drugi zawodnik klasyfikacji generalnej Letniego Grand Prix 2021 oraz Letniego Pucharu Kontynentalnego 2015. Czterokrotny letni mistrz Polski.
Czym jeździ Dawid Kubacki?
Wybitny sportowiec na co dzień korzysta z auta marki renault - konkretnie modelu koleos. Francuska marka jest jednym ze sponsorów Polskiego Związku Narciarskiego - udostępniając mu również swoje auta. Bardzo często polscy skoczkowie podróżują również osobowymi busami renault traffic.
Samochód, który trafił do Dawida Kubackiego to renault koleos drugiej generacji, która pojawiła się na rynku w 2016 roku. Po blisko trzech latach model poddany został faceliftingowi, który przyniósł delikatne zmiany z przodu pojazdu oraz najnowszy system multimedialny R-LINK.
Podstawowego koleosa oferowano z benzynowym silnikiem TCe 160 EDC o pojemności 1,3-litra, który generuje moc 160 KM i 270 Nm. W tym wydaniu za przenoszenie napędu na przednie koła odpowiada automatyczna, 7-biegowa skrzynia EDC. Tak skonfigurowany pojazd rozpędza się do „setki” w 9,7 sekundy. W bazowej wersji wyposażenia „Zen” auto jest dostępne w polskich salonach od 128 900 zł
Samochód, który skoczek otrzymał na własny użytek, to najwyższa wersja renault koleosa – Initiale Paris. SUV jest napędzany silnikiem 2.0 Blue dCi 190 X-Tronic połączonym z napędem All Mode 4×4-i. To diesel 2.0 dCi o mocy 190 KM, który zastąpił stosowaną wcześniej jednostkę o tej samej pojemności, ale mocy 177 KM. Za taką wersję w salonie zostawić trzeba było przynajmniej 167 900 zł.
Artykuły polecane przez redakcję Goniec.pl:
Surowa kara za kilka dni spóźnienia. Policjant może wręczyć okazały mandat
Nowy taryfikator jest nieskuteczny? Yanosik ujawnił szczegółowe dane
Ferrari nagrodziło swoich pracowników. Bajeczne premie za świetne wyniki
Jeżeli chcesz się podzielić informacjami z Twojego regionu, koniecznie napisz do nas na adres [email protected]
Źrodło: se.pl