Wyszukaj w serwisie
Goniec.pl > Finanse > Nie zapłacisz kartą, nie wypłacisz pieniędzy. Dwa banki wydały pilne komunikaty
Krzysztof Górski
Krzysztof Górski 21.11.2024 14:44

Nie zapłacisz kartą, nie wypłacisz pieniędzy. Dwa banki wydały pilne komunikaty

Nie zapłacisz kartą, nie wypłacisz pieniędzy. Dwa banki wydały pilne komunikaty
Fot. Photo by Eduardo Soares on Unsplash

Dwa duże banki wydały ważne komunikaty, w których informują o utrudnieniach, z jakimi ich klienci będą mogli się borykać w najbliższym czasie. Problemy będą dotyczyć m.in. korzystania z aplikacji mobilnych czy kart debetowych. To bez wątpienia zła wiadomość dla klientów instytucji.

Największe banki wydały komunikaty do klientów

W najbliższych dniach klientów największych banków w Polsce czekają niemałe problemy. PKO BP i mBank ogłosiły przeprowadzenie prac serwisowych, w trakcie których niemożliwe będzie korzystanie z części usług. "Jeśli możesz, wykonaj wszystkie ważne transakcje wcześniej" - apelują instytucje. Kiedy możemy spodziewać się utrudnień?

ZOBACZ: Zaczęło się w Biedronce. Cena za cukier zwala z nóg, są limity 

PKO BP zapowiada przerwę techniczną

Prace techniczne przewidziane są na niedzielę, 24 listopada w godzinach od 00:00 do 12:30. Klienci będą mieli wówczas problem z korzystaniem z aplikacji IKO oraz iPKO biznes mobile.

W czasie przerwy aplikacja iPKO biznes mobile będzie niedostępna, a aplikacją IKO będzie można wypłacać pieniądze z bankomatów oraz płacić w sklepach stacjonarnych i internetowych tylko za pomocą BLIKA. Wszystkie karty będą działać w bankomatach i sklepach stacjonarnych. W ramach ochrony internetowych płatności kartą 3D-Secure dostępna będzie tylko autoryzacja kodem SMS i PIN-em do karty" - wyjaśnia PKO BP. 

W swoim komunikacie bank zaznacza, aby wszelkie zaplanowane transakcje przeprowadzić możliwie wcześniej.

mBank apeluje do swoich klientów

Podobnie jak PKO BP, mBank również zapowiedział prace serwisowe w najbliższy weekend. Te odbędą się w nocy 23/24 listopada w godzinach 2:00 - 9:00. Klienci banku nie będą mogli zalogować się na swoje konta za pośrednictwem stron internetowych oraz aplikacji ani płacić kartami w Internecie. Problem wystąpi także w przypadku składania wniosków i prób skorzystania z mLinii. 

W tym czasie zapłacimy jednak kartą w sklepach stacjonarnych, restauracjach oraz skorzystamy z bankomatu. mBank prosi o ostrożność w czasie przerwy i zlecenie wszystkich ważnych przelewów odpowiednio wcześniej.

Bądź na bieżąco - najważniejsze wiadomości z kraju i zagranicy
Google News Obserwuj w Google News