Wyszukaj w serwisie
Goniec.pl > Finanse > Nie zapłacisz kartą, nie wypłacisz pieniędzy. Dwa banki wydały pilne komunikaty
Krzysztof Górski
Krzysztof Górski 21.11.2024 14:44

Nie zapłacisz kartą, nie wypłacisz pieniędzy. Dwa banki wydały pilne komunikaty

Bankomat
Fot. Photo by Eduardo Soares on Unsplash

Dwa duże banki wydały ważne komunikaty, w których informują o utrudnieniach, z jakimi ich klienci będą mogli się borykać w najbliższym czasie. Problemy będą dotyczyć m.in. korzystania z aplikacji mobilnych czy kart debetowych. To bez wątpienia zła wiadomość dla klientów instytucji.

Największe banki wydały komunikaty do klientów

W najbliższych dniach klientów największych banków w Polsce czekają niemałe problemy. PKO BP i mBank ogłosiły przeprowadzenie prac serwisowych, w trakcie których niemożliwe będzie korzystanie z części usług. "Jeśli możesz, wykonaj wszystkie ważne transakcje wcześniej" - apelują instytucje. Kiedy możemy spodziewać się utrudnień?

ZOBACZ: Zaczęło się w Biedronce. Cena za cukier zwala z nóg, są limity 

Sławomir Mentzen szuka pracowników. Trudno uwierzyć, jakie pensje oferuje Ile kosztują choinki w 2024 roku? Można się złapać za głowę

PKO BP zapowiada przerwę techniczną

Prace techniczne przewidziane są na niedzielę, 24 listopada w godzinach od 00:00 do 12:30. Klienci będą mieli wówczas problem z korzystaniem z aplikacji IKO oraz iPKO biznes mobile.

W czasie przerwy aplikacja iPKO biznes mobile będzie niedostępna, a aplikacją IKO będzie można wypłacać pieniądze z bankomatów oraz płacić w sklepach stacjonarnych i internetowych tylko za pomocą BLIKA. Wszystkie karty będą działać w bankomatach i sklepach stacjonarnych. W ramach ochrony internetowych płatności kartą 3D-Secure dostępna będzie tylko autoryzacja kodem SMS i PIN-em do karty" - wyjaśnia PKO BP. 

W swoim komunikacie bank zaznacza, aby wszelkie zaplanowane transakcje przeprowadzić możliwie wcześniej.

mBank apeluje do swoich klientów

Podobnie jak PKO BP, mBank również zapowiedział prace serwisowe w najbliższy weekend. Te odbędą się w nocy 23/24 listopada w godzinach 2:00 - 9:00. Klienci banku nie będą mogli zalogować się na swoje konta za pośrednictwem stron internetowych oraz aplikacji ani płacić kartami w Internecie. Problem wystąpi także w przypadku składania wniosków i prób skorzystania z mLinii. 

W tym czasie zapłacimy jednak kartą w sklepach stacjonarnych, restauracjach oraz skorzystamy z bankomatu. mBank prosi o ostrożność w czasie przerwy i zlecenie wszystkich ważnych przelewów odpowiednio wcześniej.