Goniec.pl Technologia Ważny komunikat dużego banku. Dotyczy wszystkich klientów
Fot. materiały własne

Ważny komunikat dużego banku. Dotyczy wszystkich klientów

7 czerwca 2024
Autor tekstu: Agata Jaroszewska

Część klientów dużego banku otrzymała ważny komunikat. W aplikacji mobilnej ING Banku Śląskiego pojawiło się ostrzeżenie. W wiadomości pojawia się informacja dotycząca tego, czego nie robią pracownicy banku. Trzeba być czujnym, można stracić wszystkie pieniądze.

Ważny komunikat ING Banku Śląskiego

Klienci ING Banku Śląskiego otrzymali w aplikacji mobilnej ważny komunikat . Specjalna wiadomość dotyczy bezpieczeństwa pieniędzy zgromadzonych na kontach bankowych. Do łask oszustów powróciło stare oszustwo, a reakcja banku dowodzi, iż ponownie wiele osób padło jego ofiarą.

ZOBACZ : Przepracował 62 lata i ani razu nie był na L4. Taką emeryturę wypłaca mu ZUS

Przestępcy dzwonią podszywając się pod bank, by wyłudzić Twoje pieniądze - alarmuje ING Bank Śląski w specjalnym komunikacie.

Nie żyje 31-latka. Osierociła malutką córeczkę, szukała jej cała Polska

Klienci mogą stracić wszystkie pieniądze

Komunikat dotyczący działalności oszustwo przypomina klientom jednego z największych banków, że powinni pamiętać o podstawowej zasadzie , gdy odbierają telefon. Wiadomość jest jasna: słyszysz te słowa od pracownika banku? Rozmawiasz z oszustem.

Pamiętaj: nie wysyłamy SMS-ów , które potwierdzają, że rozmawiasz z pracownikiem banku - alarmuje ING Bank Śląski w komunikacie przesłanym do klientów.

komunikat-banku.jpeg
Ważny komunikat ING Banku Śląskiego. Fot. Goniec

ING Bank Śląski alarmuje klientów

Skala działalności przestępców wycelowana w klientów ING Banku Śląskiego musi być duża. Bank przygotował bowiem specjalną planszę z komunikatem. Pojawia się ona podczas logowania do aplikacji mobilnej. Powiadomienie przekierowuje do wiadomości, która dokładnie wyjaśnia, kiedy można mieć pewność, iż rozmawia się z oszustem, który chce ukraść pieniądze zgromadzone na koncie.

ZOBACZ : Ważny komunikat Poczty Polskiej. Dostępna nowa usługa

Dzwoni oszust, który podaje się za pracownika banku, policjanta lub nawet prokuratora. Wykorzystuje luki w sieci telekomunikacyjnej , aby udowodnić, że dzwoni z numeru prawdziwej infolinii banku lub instytucji. Na ekranie możesz zobaczyć nazwę banku, instytucji lub numer infolinii. Dla większej wiarygodności rozmowy możesz otrzymać SMS-a z potwierdzeniem, że dzwoni nasz pracownik. W rzeczywistości to oszustwo - czytamy w specjalnym komunikacie banku.

ING Bank Śląski kilkukrotnie podkreśla, iż nie stosuje technologii potwierdzającej tożsamość pracowników wykorzystującej wiadomości SMS. Wśród innych alarmujących szczegółów wskazujących na oszustwo podano w komunikacie specjalny zwrot. Złodzieje używają stwierdzenia “specjalne konto techniczne” .

Zrzut ekranu 2024-06-7 o 07.13.07.jpg
Bank ostrzega klientów. Fot. Goniec
Nie żyje jeden z najbogatszych Polaków. Ratownicy znaleźli ciało w nocy
Wielu seniorów otrzyma dodatek. Nawet 1,2 tys. więcej do emerytury
Obserwuj nas w
autor
Agata Jaroszewska

Redaktorka portalu Goniec.pl. Studiowałam na Uniwersytecie Warszawskim oraz w Szkole Głównej Służby Pożarniczej. Interesuję się głównie problemami społecznymi oraz zagadnieniami związanymi z kulturą. W swojej pracy skupiam się na nagłaśnianiu ważnych i istotnych spraw w skali lokalnej, a do opisywanych spraw zawsze podchodzę bezstronnie. Moją pasją jest etnologia, szczególnie kwestie związane z kulturowym uwarunkowaniem społeczeństwa oraz dawne wierzenia. Szczególną uwagę przywiązuję do historii mówionej, gdzie nie ma jedynej i słusznej wersji wydarzeń historycznych. Przez trzy lata prowadziłam badania etnograficzne na terenie Ukrainy. Na Huculszczyźnie rozmawiałam ze świadkami historii na temat ich wspomnień o szkołach prowadzonych przez Polaków, czy prześladowaniu grekokatolików w czasie delegalizacji tego Kościoła na tamtejszych terenach.

Chcesz się ze mną skontaktować? Napisz adresowaną do mnie wiadomość na mail: redakcja@goniec.pl
non-fiction wiadomości finanse technologia zdrowie rozrywka sport