Pilny komunikat PKO BP, dotyczy wszystkich klientów. Mogą stracić pieniądze, jest potwierdzenie
Pilny komunikat wydał w ostatnich godzinach do swoich klientów PKO Bank Polski. Przedstawiciele placówki podkreślają, że wystarczy chwila nieuwagi, aby jeszcze przed świętami doczekać się przykrych konsekwencji. Chodzi o wiadomości, jakie pojawiają się w skrzynkach klientów. Bank jednoznacznie przestrzega. Pojawiło się oficjalne potwierdzenie.
Komunikat PKO BP. Klienci muszą uważać
W ostatnich godzinach pojawił się bardzo ważny komunikat ze strony PKO BP . Klienci w przedświątecznych emocjach i zakupowym szale mogą łatwo paść ofiarami oszustów. Wystarczy jedynie chwila nieuwagi. Cyberprzestępcy wykorzystują do tego logotyp PKO BP .
Oszuści wysyłają na skrzynki pocztowe wiadomość, która do złudzenia przypomina informację z banku. Nadawca posługuje się nawet adresem "IPKO <service@ipko[KROPKA]pl>". Warto uważać, ponieważ możemy stracić pieniądze.
PKO BP z pilną informacją do klientów przed świętami
Jak informuje w komunikacie PKO BP , oszuści wykorzystują do swojego działania informacje o aktywacji "potwierdzenia mobilnego". W rzeczywistości informacja nijak ma się do prawdziwej sytuacji. "Działaj teraz, aby kontynuować korzystanie z naszych usług" – pojawia się taka informacja oraz link, w który pod żadnym pozorem nie powinniśmy klikać, jeśli nie chcemy mieć problemów.
ZOBACZ: Termin mija 12 grudnia, zostały niespełna dwie godziny. 2150 zł dla seniorów
PKO BP ostrzega klientów, ta wiadomość to sprawka oszustów
Nie otwieraj załączników i nie klikaj w linki w tego rodzaju e-mailach. Jeśli klikniesz w link, możesz stracić pieniądze i kontrolę nad kontem - podkreśla PKO BP.
Klienci muszą wiedzieć, że to nie bank jest autorem tych wiadomości. PKO BP opublikował również przykładową wiadomość, której autorem są cyberprzestępcy.
Wiadomość wysłana jest z fałszywego konta , które podszywa się pod bank. W pośpiechu bardzo łatwo jest jednak nie zauważyć nic podejrzanego. Wystarczy kilka kliknięć i nasze działanie może doprowadzić do przekazania poufnych danych w ręce oszustów, a co za tym idzie kłopoty finansowe. Cyberprzestępcy mogą wyczyścić nam konto przed świętami.
PKO BP przypomina , że prawdziwe e-maile i SMS-y wysyłane z banku nigdy nie zawierają żadnych linków. Zaapelowano do klientów , aby przed zalogowaniem się na swoje konto dokładnie sprawdzić adres strony.
ZOBACZ: Tyle zapłacimy za abonament RTV od 1 stycznia. Znamy konkretne stawki