Wyszukaj w serwisie
Goniec.pl > Wiadomości > Dramat na pokładzie samolotu z Polski. Pasażerowie zostali uwięzieni w maszynie
Krzysztof Górski
Krzysztof Górski 28.09.2025 21:20

Dramat na pokładzie samolotu z Polski. Pasażerowie zostali uwięzieni w maszynie

Dramat na pokładzie samolotu z Polski. Pasażerowie zostali uwięzieni w maszynie
Fot. pixabay.com

Pasażerowie lotu czarterowego z Warszawy na Zakynthos przeżyli dramatyczne godziny w powietrzu — nie mogąc wylądować na greckiej wyspie, zostali zmuszeni do oczekiwania w samolocie bez dostępu do wody, jedzenia ani jasnych informacji.

Lot, który miał być początkiem wakacji

Skandaliczną sytuację opisał “Fakt”. Lot RR3101 linii Ryanair, obsługiwany dla biura podróży Rainbow, miał wystartować z Warszawy w niedzielę 28 września rano i wylądować na Zakynthosie. Pierwotnie miał odlecieć o 9:00, jednak odprawa bagażu i kontrola bezpieczeństwa opóźniły start do godziny 10:15.

Gdy samolot dotarł nad Zakynthos, podjęto próbę lądowania, lecz turbulencje i niesprzyjające warunki zmusiły załogę do przekierowania lotu do Aten celem zatankowania. Pasażerowie relacjonują, że przez całą tę fazę lotu nie otrzymywali wyjaśnień ani komunikacji dotyczącej dalszego przebiegu podróży.

Uwięzieni w kokpicie - bez wody, jedzenia i informacji

Po wylądowaniu w Atenach pasażerowie zostali uwięzieni w samolocie — przez wiele godzin nie pozwolono im opuścić kabiny, nie dostarczono też posiłków czy napojów. Jeden z pasażerów w rozmowie z “Faktem” przekazał, że w reakcji na pytanie czemu nie mogą dostać wody usłyszeli, że „Ryanair nie jest przygotowany na taką sytuację”.

Gdy samolot ponownie podjął próbę lądowania na Zakynthos, zakończyła się ona niepowodzeniem i maszyna wróciła do Aten. Znów pasażerowie pozostali bez pomocy — bez jedzenia, wody i jasnych komunikatów. Wśród pasażujących pojawiły się objawy choroby lokomocyjnej, a sytuacja zaczynała się pogarszać.

Pasażerowie domagają się odpowiedzi

Około godziny 20:00 pasażerom ogłoszono, że kolejnej próby lądowania już nie będzie. Nie przedstawiono alternatyw, hotelu ani planów działania. Częścią podróżnych zasugerowano transport autobusowy, lecz bez konkretów co do miejsca noclegu.

Wobec zaistniałej sytuacji podróżni zgłosili się do przewoźnika i biura podróży. Zgodnie z europejskim rozporządzeniem WE 261/2004, przy opóźnieniu lotu powyżej dwóch godzin linia lotnicza ma obowiązek zapewnić pasażerom napoje, posiłki, zakwaterowanie (jeśli oczekiwanie na kolejny lot wymaga nocowania), a także informacje o ich prawach oraz pomoc w dalszym transporcie.

Biuro podróży Rainbow – w wiadomości do pasażerów – przekazało informację, że ze względu na warunki pogodowe lot z Aten na Zakynthos nie nastąpi, i zapowiedziało organizację transportu „hotel-lotnisko / lotnisko-hotel” oraz zakwaterowanie. O godzinie wylotu poinformowano pasażerów następnego dnia.

Bądź na bieżąco - najważniejsze wiadomości z kraju i zagranicy
Google News Obserwuj w Google News