Goniec.pl Motoryzacja Wyjątkowa Toyota Celica z filmu „Chłopaki nie płaczą” trafiła na sprzedaż. Jeździł nią Jarosław Psikuta
Kadr z filmu "Chłopaki nie płaczą" w reż. Olafa Lubaszenko

Wyjątkowa Toyota Celica z filmu „Chłopaki nie płaczą” trafiła na sprzedaż. Jeździł nią Jarosław Psikuta

27 kwietnia 2022
Autor tekstu: Piotr Szczurowski

„Chłopaki nie płaczą” to kultowa polska komedia w reżyserii Olafa Lubaszenki. Wiele cytatów z filmu na stałe weszło do mowy potocznej. Do dziś wszyscy pamiętają bohaterów tej wyjątkowej produkcji - Freda, Laskę, Gruchę czy Bolca. Swoje pięć minut również miała żółta Toyota Celica, którą jeździł Jarek Psikuta z „zajebiście silną psychiką".

Na portalu olx.pl na sprzedaż trafiła dokładnie ta sama Celica, którą Paweł Deląg poruszał się w filmie. Teraz ten dość spory kawałek historii polskiego kina może być twój za symboliczne... 51 tysięcy złotych.

Toyota Celica z filmu
Toyota Celica z filmu "Chłopaki nie płaczą" / olx.pl / Michał

Wyjątkowa Toyota Celica trafiała na sprzedaż kilkukrotnie, najpierw w 2016 r., kiedy to za auto w opłakanym stanie właściciel zażądał 2,1 tys. zł. Rok później auto znów można było kupić... tym razem za 77 tys. zł!

Nagły skok ceny wynikał z poważnych prac, które wykonano, aby przywrócić auto do czasów świetności. Pochłonęło to setki godzin pracy, a części wykorzystane do odbudowy wyjątkowego pojazdu było w 100% oryginalne.

Teraz auto ponownie trafiło na sprzedaż - tym razem za 51 tys. zł. Obecny właściciel posiada żółtą Celicę od czterech lat, które głównie przestała w garażu. W tym czasie przejechała zaledwie 2 tys. km. Właściciel zapewnia, że auto jest odrestaurowane oraz że posiada wiele faktur, aby to udowodnić.

Oprócz tego wraz z samochodem jest umowa kupna-sprzedaży, na której widnieją kultowe numery rejestracyjne znane z filmu „Chłopaki nie płaczą” - WZO 8814. Obecnie Celica, ze względu na wyjątkową historię, jest zarejestrowana jako auto zabytkowe i ma „żółte tablice".

Auto, poza wyjątkową historią filmową, posiada również historię rajdową. Toyota Celica VI generacji jest bardzo uznanym modelem, który będzie już tylko zyskiwał na wartości.

Najbardziej cenione są wersje GT wyposażone w silnik o pojemności dwóch litrów, mocy 170 KM oraz wersje GT4 z silnikiem o mocy 242 KM i napędem na cztery koła. Pod maską Toyoty Celica Jarosława Psikuty pracowała standardowa jednostka o pojemności 1.8 l generująca 118 KM przenoszonych na przednią oś. Artykuły polecane przez redakcję Goniec.pl:

Źródło: auto-swiat.pl

Obserwuj nas w
autor
Piotr Szczurowski

Od najmłodszych lat zainteresowany głównie motoryzacją. Od kilkunastu lat codziennie sprawdzam co nowego w branży - od lat na bieżąco.

Chcesz się ze mną skontaktować? Napisz adresowaną do mnie wiadomość na mail: redakcja@goniec.pl
wiadomości fakty społeczeństwo telewizja finanse rozrywka sport