TVP Info chciało obnażać "kłamstwa TVN". Nowy program okazał się być klęską
Wraz z początkiem lipca na antenie TVP Info ruszył nowy program zatytułowany “Jak oni kłamią”. Format ten miał być skutecznym orężem wymierzonym w TVN, za pomocą którego gwiazdy państwowej telewizji demaskować będą rzekome kłamstwa i manipulacje “Faktów”, ale coś ewidentnie nie zagrało. Choć sama TVP chwali się “entuzjastycznym przyjęciem” nowej propozycji, przeczą temu konkretne dane. Czyżby widzowie mieli już dość plemiennej wojny między stacjami?
"Jak oni kłamią" w TVP Info
Jak widać, wzajemne dogryzanie sobie w głównych serwisach TVP i TVN to dla pierwszej z tych stacji za mało, bowiem w tzw. sezonie ogórkowym publiczny nadawca postanowił zintensyfikować jeszcze swoje ataki, startując 3 lipca z programem “Jak oni kłamią” .
Formuła formatu jest prosta i opiera się na analizie materiałów z “Faktów” TVN , a następnie demaskowaniu zawartych w nich “kłamstw” i “manipulacji”.
I tak, przykładowo, w pierwszym z odcinków zarzucono TVN, że ten mówiąc o tunelu pod Świną nie zachwycał się sukcesem Polski i pominął kwestię szans dla mieszkańców. Skupił się natomiast na tym, że fundusze na budowę tunelu pochodzą z Unii, zapominając jednak, co wytknął Adrian Klarenbach, że te są przecież niczym innym jak pieniędzmi m.in. od polskich podatników.
Państwowa telewizja znów uderza w TVN
W swoim show TVP Info zwraca także uwagę na to, co w “Faktach” TVN powiedziane w ogóle nie zostało, choć, co zdaniem telewizji państwowej jest “ ważne dla milionów Polaków, ale nie dla szamanów z Wiertniczej ".
Jak to państwowa telewizja ma w zwyczaju, już po premierze “Jak oni kłamią”, na oficjalnym profilu kierownika TVP Info w mediach społecznościowych można było przeczytać o rzekomym sukcesie propozycji, która została ponoć “entuzjastycznie przyjęta” przez widzów .
Nie wiadomo jednak, o jakich widzów chodzi i skąd pochodzą dane, gdyż te, jakimi dysponuje Nielsen Media, wskazują raczej na klęskę programu.
Nowy program TVP Info nie porwał widzów
“Jak oni kłamią” miało duże zadatki na odniesienie sukcesu, gdyż od samego początku zdecydowano, że będzie emitowane praktycznie w tzw. piku, tzn. tuż przed sztandarowymi “Wiadomościami” (godz. 19.20).
Niestety, nawet to nie pomogło formatowi, bo póki co jego oglądalność znajduje się poniżej średniej stacji - pierwszy odcinek obejrzało średnio 356 tys. osób, drugi 339 tys., trzeci już tylko 313 tys., czwarty 339 tys., a piąty 336 tys.
Presserwis podaje tymczasem, że w czasie emisji TVP Info ma średnio 3,6 proc. udziału w grupie ogólnej 4+ i 2,03 proc. w komercyjnej 16-59, czyli o wiele mniej w porównaniu z wynikami długookresowymi .
Źródło: WP, Presserwis